تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819056133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگي گيلان براي همکاري و مبادلات با کشورهاي حاشيه درياي خزر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۲۲:۴۸ب.ظ)
استاندار گيلان در اجلاس خزر عنوان کرد؛ آمادگي گيلان براي همکاري و مبادلات با کشورهاي حاشيه درياي خزر موج - استاندار گيلان در اجلاس خزر گفت: گيلان آمادگي هرگونه همکاري و مبادلات با کشورهاي حاشيه درياي خزر را با محوريت منطقه آزاد انزلي دارد.
به گزارش خبرگزاري موج از زيبا کنار، محمدعلي نجفي در پانزدهمين اجلاس اتاق هاي بازرگاني پنج کشور حاشيه درياي خزر در منطقه آزاد انزلي که در اين شهر برگزار شد، گفت: گيلان آماده استقبال از سرمايه گذاران خارجي و داخلي است.
وي با بيان اينکه از 20 سال قبل با آستراخان روسيه تبادل اقتصادي داريم، افزود: نخستين نمايشگاه صنعتي ايران توسط گيلان در آستراخان برگزار شد و در همان سال‌ها خط کشتيراني آستراخان به انزلي ايجاد شد.
استاندار گيلان با اشاره به راه‌اندازي پرواز آستراخان روسيه به رشت در 20 سال گذشته، گفت: گيلان در بند آکتائو و جمهوري آذربايجان و ساير کشورهاي حاشيه خزر نيز فعاليت‌ خوبي داشته است.
نجفي با اشاره به تلاش‌هاي دولت تدبير و اميد در بهتر شدن فضاي بين المللي براي رونق تجارت خارجي کشورمان گفت: حضور گرم بخش خصوصي در نشست توسعه و سرمايه گذاري با رئيس جمهوري پاسخ روشن به سياست هاي اقتصادي و ديپلماسي فعال دولت است که فضاي بهتري را براي کار و تلاش و رونق اقتصادي ايجاد کرده است.
وي خواستار گسترش روابط اقتصادي بخش خصوصي گيلان با همه کشورها شد و تصريح کرد: زمينه اين روابط را به صورت گسترده فراهم مي‌کنيم.
استاندار گيلان با بيان اينکه تقويت تشکل هاي غيردولتي جزو بحث هاي اصلي ما است، گفت: برگزاري اين نشست در منطقه آزاد نشان دهنده پيوند خوب بين اين دو بخش است و بايد از فرصت منطقه آزاد براي تقويت بخش خصوصي بهره بگيريم.
نجفي به تجارت گيلان با کشورهاي حاشيه درياي خزر اشاره کرد و گفت: برگزاري اين اجلاس فرصتي مغتنم براي معرفي ظرفيت‌هاي مختلف گيلان و جذب سرمايه‌گذاري خارجي است.
وي با بيان اينکه توسعه تجارت گيلان با کشورهاي حاشيه خزر به عنوان استان معين در خدمت منافع ملي کشور است، تصريح کرد: از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي اين کشورها در ساخت راه آهن رشت به آستارا که به نفع روابط اقتصادي همه طرف ها است، استقبال مي‌کنيم.
استاندار گيلان با اشاره به منابع نفت و گاز کشورهاي حاشيه خزر، اظهار داشت: درياي خزر درياي صلح و دوستي است و دولت ايران عزم جدي دارد روابط خود را با شرکاي حاشيه خزر افزايش دهد.
نجفي با اشاره به ظرفيت 3 درصدي ذخاير نفت و 5 درصدي ظرفيت گاز جهان در آسياي ميانه، افزود: منابع انرژي در کشورهاي حاشيه خزر داراي اهميت‌هاي زيادي است.
وي با بيان اينکه يک کشور توليدکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت و گاز است، خاطرنشان کرد: ايران توانايي خريد گاز ترکمنستان و قزاقزستان را دارد تا از آن در پالايشگاه‌هاي کشور بهره برد.
استاندار گيلان با بيان اينکه آماده ترانزيت نفت و گاز کشورهاي حاشيه خزر هستيم، گفت: راهبرد کشورهاي خزر در منطقه با توجه به وضعيت اقتصادي جهان برد - برد است.
نجفي با اشاره به ظرفيت‌هاي گردشگري، کشاورزي و صنعتي گيلان، تصريح کرد: منطقه آزاد انزلي يک ظرفيت بزرگ براي افزايش مبادلات تجاري است.
وي با اشاره به ضرورت تشکيل سازمان فراگير تجاري بين کشورهاي حاشيه خزر، اظهار داشت: تدوين و تصويب سند مديريت توسعه حاشيه خزر ضروري است و پيشنهاد داريم براي تعامل سازنده بين مناطق آزاد و ويژه يک مجموعه واحد ايجاد شود و منطقه مشترک آزاد اقتصادي خزر راه‌اندازي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن