تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816442495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر برای بعضی‌ها معیشت شده است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سفر برای بعضی‌ها معیشت شده است
باید کارهایی ‌انجام داد‌ تا جاذبه این سفر‌ها برای کسانی که می‌خواهند به سفر ‌روند کمتر شود. این کار نیاز به هماهنگی سه قوه دارد و این قوا هستند که با سازماندهی مأموریت‌های خارج از کشور، می‌توانند از تعداد مأموریت‌ها و ‌کسانی که به سفر می‌روند بکاهند.
کد خبر: ۴۹۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸ - 29 April 2015



سفر برای بعضی‌ها معیشت شده است
سفرهای مسئولان به کشورهای خارجی برای ایجاد تعامل با دنیا و زمینه‌سازی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... امری است که در هر دوره‌ از دولت‌ها و ادوار مجالس به وفور دیده می‌شود؛ اما این اتفاق هنگامی که کشور وارد مشکلات اقتصادی و تحریم‌های جدی شد، شکل دیگری به خود می‌گیرد.

به گزارش «تابناک»، مسئولان سفرهای برون‌مرزی را در راستای منافع ملی در برنامه‌های خود در اولویت قرار می‌دهند. با این حال در شرایط خاص اقتصادی کشور و برای حفظ منافع ملی باید تا جایی که امکان دارد، از تعداد سفر‌ها کاسته شود؛ اما نه تنها ملاحظه‌ای در این عرصه نمی‌شود، بلکه تعداد سفر‌ها در دوره تحریم‌ها با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

بنا بر گفته حسن کامران، عضو مجلس در هیأت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت، تنها در مجلس هشتم، رکورد بیش از هزار و ۵۰۰ سفر به ثبت رسید. همچنین هزار و ۱۴۹ سفر برای مجلس ششم، و هزار و ۱۱۸ سفر نیز برای مجلس هفتم به ثبت رسیده ‌و تنها در دو ماه مجلس نهم توانسته است حدود ۷ میلیارد تومان با ممانعت از سفر‌های غیر ضروری در هزینه‌ها صرفه جویی کند.

حسن کامران دستجردی در این باره اظهار داشت: باید کارهایی ‌انجام داد‌ تا جاذبه این سفر‌ها برای کسانی که می‌خواهند به سفر ‌روند کمتر شود. این کار نیاز به هماهنگی سه قوه دارد و این قوا هستند که با سازماندهی مأموریت‌های خارج از کشور، می‌توانند از تعداد مأموریت‌ها و ‌کسانی که به سفر می‌روند بکاهند.

این نماینده مجلس گفت: هم‌اکنون جاذبه سفر به حدی است که برای برخی‌‌ معیشت شده است؛ یعنی با این کار کاسبی می‌کنند. هیچ یک از این سفر‌ها کار‌شناسی ‌نیست و اگر بخواهیم درست بگوییم، تنها ۱۰ درصد ‌سفر‌های خارج از کشور کار‌شناسی شده ‌و لازم به انجام آن است. اغلب این سفر‌ها برای شرکت در کنگره‌ها، شرکت در همایش‌ها و یا مدت آموزشی است.

این نماینده با مثال زدن سازمان هلال‌احمر گفت: در ‌کشور وزارت دفاع در حال تولید بالگرد است و دیگر نیاز نیست هلال احمر برای تأمین آن سفر خارجی داشته باشد، به ویژه که ما برای یک فاکتور بیمار ساعت‌ها التماس می‌کنیم تا چند تومان پول به آن بدهند؛ اما میلیون‌ها تومان برای سفر‌های خود هزینه می‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وقتی ما تصمیم به حذف این سفر‌ها می‌کنیم، از همه جا با ما تماس می‌گیرند، گفت: از مجلس و دولت با ما تماس می‌گیرند که فلان آقا باید به سفر خارج از کشور برود، اگر روی حساب و کتاب بود، نیازی به این کار‌ها نبود، اگر ما زیر بار نرویم و اجازه سفر ندهیم از وزات‌خانه‌های مختلف و حتی خود مجلس بر ما فشار وارد می‌کنند.

وی گفت: ‌همین چند وقت گذشته، وزارت تعاون اصرار برای یک سفر خارجی داشت، می‌خواستند عده‌ای را به بهانه آموزش نحوه نمک‌زدایی به خارج بفرستند، یا کنفرانسی بود و عده‌ای دوست داشتند در آن حاضر شوند، مگر در ‌ایران نمی‌شود این‌ها را آموزش داد؟ بسیاری از این کار‌ها را خود وزارت خارجه می‌تواند انجام دهد؛ مثلا برای عقد قرارداد مسئولان کنسولگری‌ها یا سفرای ما در خارج از کشور به نمایندگی از وزارت خانه‌های دیگر می‌توانند این کار‌ها را انجام دهند تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

وی با اشاره به سفر نمایندگان مجلس ‌گفت: خیلی از سفر‌هایی که نمایندگان مجلس می‌روند نیز به همین شکل است، البته باید دولت هم ملاحظاتی داشته باشد. در خیلی از این سفر‌ها خود شرکت‌های دولتی نمایندگان را دعوت می‌کنند و با خود می‌برند، پس باید نمایند‌ها و دولت هم مقداری ملاحظه داشته باشند.

وی با بیان اینکه خود نمایندگان دوست دارند سفر بروند گفت: سفر جاذبه دارد و همه دوست دارند به سفر بروند‌، به ویژه آنکه رایگان باشد، یعنی این‌ها هم حق مأموریت و هم پول هتل و ایاب و ذهاب رایگان دریافت می‌کنند؛ بنابراین برایشان جذاب است، اما اگر سه قوه جاذبه آن را کم کند و حداقل به این‌ها پول توی جیبی ندهد، مقداری از جاذبه سفر کم می‌شود و شاید افراد کمتری میل به سفر داشته باشند.

وی در پایان گفت: متأسفانه سه قوه در رفتن به خارج مسابقه می‌دهند. اصولا وقتی که مردم در معیشت مشکل دارند و این همه جوان بیکار داریم، تعجب می‌کنم از مسئولانی که به خارج می‌روند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن