تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803715913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهردار کاشان اعلام کرد وجود 772 هکتار بافت فرسوده شهری در کاشان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شهردار کاشان اعلام کرد
وجود 772 هکتار بافت فرسوده شهری در کاشان
شهردار کاشان از وجود 772 هکتار بافت فرسوده شهری در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: وجود 772 هکتار بافت فرسوده شهری در کاشان



به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سیدمحمد ناظم رضوی ظهر امروز در نخستین همایش بافت‌های فرسوده و تاریخی شهری این شهرستان اظهار کرد: نخستین همایش فضای سبز با حضور محققان داخلی و خارجی 15 و 16 اردیبهشت در کاشان برگزار می‌شود. وی برگزاری چنین همایش‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی در شهری با تمدن و پیشینه 7 هزار ساله را حائز اهمیت دانست و افزود: وجود بافت تاریخی و فرسوده در کاشان یکی از دلایل همت‌گماری شهرداری را در برداشته است.

شهردار کاشان با اشاره به تعاریفی که از بافت تاریخی و فرسوده شهری این شهر می‌شود، افزود: در حوزه مدیریتی متمرکز باید مشکلات این محدوده تعریف شده و به یک دغدغه ملی تبدیل و پیگیری شود. ناظم رضوی بیان داشت: حدود 772 هکتار بافت فرسوده شهری در کاشان وجود دارد که مشخصات ویژه آن در کمتر یا معدود شهری با این بافت مشاهده می‌شود. وی، از شدت درآمیختگی بافت تاریخی و فرسوده در این شهر نام برد و گفت: با توجه به این درآمیختگی نمی‌توان به راحتی آن را روی نقشه و کاغذ از یکدیگر تفکیک کرد.

شهردار کاشان تأکید کرد: بخش عمده‌ای که در کاشان به عنوان بافت تاریخی و فرسوده نامیده می‌شود، نیازمند رسیدگی و نگاه ویژه‌ای است که باید با سیاست‌گذاری‌های مدیریتی پیگیری شود. ناظم رضوی، ضمن اشاره به اینکه آنچه که در کاشان به عنوان یک بافت فرسوده مطرح است، در برخی نقاط مهم تهران به عنوان یک بافت ارزشمند ارج گذاشته می‌شود، یادآور شد: تفاوت و تمایزی در این دو بافت وجود ندارد، بلکه تعاریف باید اصلاح شود.

شهردار کاشان، ویژگی ابنیه تاریخی کاشان را زیبایی و شاخصه‌های غنی معماری آن دانست و خاطرنشان کرد: این شاخصه‌های معماری در شهرهای اطراف به ندرت وجود دارد. ناظم رضوی به افزایش 300 درصدی بازدید گردشگران خارجی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ویژگی‌های شاخص آثار تاریخی آمار بازدید در این شهر را افزایش داده است.

وی، حفظ ارزش و غنای بافت تاریخی را یکی از مهمترین دستاوردهای شهرداری
کاشان عنوان کرد و بیان داشت: وجود آثار تاریخی دوره‌های سلجوقی، ایلخانی، صفوی و قاجاریه خود مجموعه‌ای از تاریخ است که در کشور به ندرت دیده می‌شود.

شهردار کاشان از تشکیل منطقه ویژه  تاریخی در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: با اجرای این طرح در منطقه، همه خدمات ویژه بافت فرسوده در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی بررسی می‌شود.

ناظم‌رضوی تشکیل کمیته فنی با حضور صاحب‌نظران، اقدامات نرم‌افزاری و اجرای طرح تفصیلی بافت تاریخی را از دیگر اقدامات مهم شهرداری کاشان برشمرد.

وی از اجرای طرح ویژه برای احیای گذرهای قدیمی شهر خبر داد و گفت: وجود گذرهای کاشان که با شاهکار معماری ایرانی ساخته شده است، نیاز به رسیدگی بیشتر دارد. شهردار کاشان از برگزاری بافت گشت‌های نوروزی ویژه میهمانان و گردشگران در بهار امسال خبر داد و افزود: اجرای این طرح با استقبال بسیار خوب گردشگران روبرو شده است.

ناظم‌رضوی هدفمند کردن و جذب سرمایه‌گذار را از اهم فعالیت‌های شهرداری نام برد و گفت: برخی از افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، بر اساس عکس‌های ارائه شده در سایت‌ها موافق با خریداری از خانه‌های تاریخی می‌شوند.

وی در پایان، از راه‌اندازی محله‌هایی برای عرضه صنایع دستی کاشان خبر داد.

نخستین همایش ملی بافت فرسوده و تاریخی شهری توسط شهرداری کاشان از امروز آغاز و تا دهم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت که در آیین اختتامیه، لوگوی اردیبهشت کاشان که توسط شهرداری کاشان طراحی شده است، رونمایی می‌شود. انتهای پیام/2406/ب40

94/02/09 - 15:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن