تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820964762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف آثار معماري در تپه قلعه کولک سيستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۳۶ب.ظ)
کشف آثار معماري در تپه قلعه کولک سيستان موج - عمليات گمانه زني به منظور لايه نگاري تپه قلعه کولک سيستان به کشف آثار معماري، قسمتي از يک النگو ، ميخ کوچک ،سفال و بقاياي يک ظرف فلزي انجاميد.
به گزارش خبرگزاري موج، جواد علايي مقدم سرپرست هيأت کاوش در تپه قلعه کولک در اولين نشست تخصصي پژوهشکده باستان‌شناسي؛ گاهنگاري و شناسايي دوره‌هاي استقرار محوطه، شناسايي حدود و گسترش دوران هخامنشي در بخش شمال سيستان و شناسي حدود گسترش عصر مفرغ در بخش شمال سيستان را از اهداف اين لايه‌نگاري برشمرد.
وي با اشاره به وجود يک هزار و 663 محوطه تاريخي در سيستان و بلوچستان اظهار داشت: تپه قلعه کولک از جمله محوطه‌هاي حائز اهميت و بزرگ سيستان محسوب مي‌شود که در 22 کيلومتري شمال زابل واقع‌شده است.
اين باستان‌شناس بابيان اينکه 65 اتاقک کنگره‌اي مي‌توان براي اين مجموعه متصور شد افزود: لايه‌نگاري‌هاي انجام‌شده در تپه قلعه کولک نشان مي‌دهد اين محوطه تاريخي تک دوره‌اي است.
وي تصريح کرد: کار با ايجاد يک ترانشه 2 در 5 متر در شمال‌ترين قسمت محوطه آغاز شد و در عمق 320 سانتي‌متري به آثار معماري و فرهنگي رسيديم.
به گفته سرپرست گروه کاوش در تپه قلعه کولک، با انجام لايه‌نگاري در اين کارگاه 4 دوره فاز معماري و 4 دوره استقرار براي محوطه شناسايي شد که گروه را به هدف اصلي که همان رسيدن به يک شاخص معماري علاوه بر لايه‌نگاري بود نزديک مي‌کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن