تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820058968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انعقاد تفاهم نامه بین سازمان صنایع و معادن و آموزش و پرورش خرسان جنوبی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: انعقاد تفاهم نامه بین سازمان صنایع و معادن و آموزش و پرورش خرسان جنوبی خبرگزاری پانا : به منظور استفاده بهینه از فرصت ها، پتانسیل ها و توانمندیهای موجود استان ودر راستای ایجاد زمینه های کارآفرینی، اشتغال، توسعه زیرساخت ها و افزایش درآمد ملی و افزایش مهارت های شغلی دانش آموزان پیش از ظهر امروز رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیر کل آموزش و پرورش با حضور جمعی از مسئولین دوطرف تفاهم نامه همکاری امضاء نمودند
۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ ارديبهشت ساعت 12:37

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا ؛ عباس لامعی پیش از ظهر امروز در جلسه انعقاد این تفاهم نامه افزایش مهارت های شغلی دانش اموزان وتربیت نیروهای متخصص بومی و رسیدن به اشتغال پایدار در جامعه را از اهداف اصلی این تفاهم نامه عنوان کرد.
وی برترویج و توسعه فرش دستباف در استان تاکید کرد و افزود : در استان خراسان جنوبی تعداد 144 دانش آموز در چهار هنرستان مشغول به تحصیل در رشته فرش هستند و آموزش و پرورش آمادگی کامل را برای ترویج و توسعه این رشته را در استان دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش یکی ازسیاست های دولت را توزیع متوارن بین دانش اموزان عنوان کرد و افزود : تعداد 150 هزار دانش آموز در سطح استان 43 درصد آن در رشته های مربوط به فنی وحرفه ای وکاردانش مشغول به تحصیل هستند که این تعداد کم است وباید در افق سال 1404 بیش از 75 درصد دانش اموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت بشوند.
لامعی به رتبه های دانش اموزان استان در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد : در سال 92 دو دانش آموز استان در جشنواره خوارزمی در زمینه فرش رتبه دوم کشوری ، هنرستان کوثر در المپیاد ملی فرش رتبه سوم کشور و هنرستان کاردانش سرایان در هشتمین المپیاد ملی فرش رتبه دوم کشوری کسب کردند.
وی افزود : دانش آموزان استعداد های بالایی در زمینه های مختلف دارند و و ما باید زمینه هایی را برای دانش آموزان فراهم کنیم و تفاهم نامه ای که بین آموزش و پرورش وصنایع معادن بسته شد نمونه ای از این زمینه سازی ها برای رشد و توسعه استعداد دانش اموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همکاری در شناسایی مشاغل مورد نیاز به دانش آموزان ، تشکیل نمایشگاه معرفی مشاغل ، استفاده از پتانسیل های موجود استان در جهت توسعه آموزش های فنی وحرفه ای و کاردانش ، همکاری شرکت ومراکز صنعتی در استان با آموزش و پرورش در خصوص انجام کارآموزی و کارورزی و همکاری با آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ سازی در جهت گرایش دانش آموزان به هنرستان تا پایان برنامه پنجم 50 درصد و افق 1404 تا 75 درصد را از مفاد این تفاهم نامه بیان کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن