تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818863341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد افزایش 26 میلیارد تومانی بودجه فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد
افزایش 26 میلیارد تومانی بودجه فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی
معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش 26 میلیارد تومانی بودجه فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی در سال 94 گفت: انجمن‌های ورزشی دانش‌‌آموزی بازوهای پرتوان هیئت‌ها در استان‌ها هستند.

خبرگزاری فارس: افزایش 26 میلیارد تومانی بودجه فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهرزاد حمیدی صبح امروز در دومین مجمع عمومی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در سالن اجتماعات خانه معلم مشهد اظهار کرد: برنامه محوری، مدرسه محوری، مشارکت والدین، فراگیر شدن فعالیت‌ها، کیفیت‌گرایی و علمی و تخصصی‌‌شدن فعالیت‌ها از جمله سیاست‌های ما در حوزه ورزش‌های دانش‌آموزی در سطح مدارس کشور است.

وی ورزش دانش‌آموزی را پایه و اساس ورزش قهرمانی و همگانی در سطح کشور دانست و تصریح کرد: نقش و جایگاه این بخش از ورزش را در توسعه نظام قهرمانی ورزشی نباید نادیده گرفت لذا برنامه محوری و مدرسه محوری باید در پیشرفت و گسترش ورزش‌های دانش‌آموزی باید مورد اهمیت قرار بگیرد.

معاون تربیت‌‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، مدرسه را به عنوان کانون فعالیت‌های ورزشی تربیتی دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: مدرسه می‌‌تواند پرچم‌دار تیم‌های قهرمانی دانش‌آموزان در بخش ورزش در کنار فعالیت‌های علمی و تحصیلی باشد و خوشبختانه برگزاری تعداد زیادی از المپیادهای ورزشی در مدارس مختلف کشور رشد خوبی محسوب می‌شود.

حمیدی افزود: در کشورهای غربی والدین هزینه‌های اسکان و فعالیت‌های جانبی دانش‌آموزان را در برگزاری المپیادهای ورزشی پرداخت می‌کنند اما در کشور ما به جای آن که مسئولان آموزش و پرورش وقت خود را برای مباحث فنی المپیادهای ورزشی بگذارند مجبورند برای اسکان دانش‌آموزان وقت و برنامه خود را بگذارند گرچه ما باید بر اساس فرهنگ خود از ابعاد مثبت غربی‌ها الگو بگیریم اما شاید بتوانیم بخشی از فعالیت‌های جانبی را در قالب سیاست مشارکت والدین به آنها واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های ورزشی نیاز به عملیاتی شدن مباحث بازاریابی دارد (که مدام در دانشگاه‌ها و پایان‌نامه‌ها به صورت نظری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد)، بیان کرد: فراگیر شدن فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان سبب شناسایی شایستگی‌های پایه دانش‌آموزان در مدارس می‌‌شود و نظام استعدادیابی ورزشی را در کشور توسعه می‌دهد.

معاون تربیت‌‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: 12 میلیون و 500 دانش‌آموز در کشور ما تحصیل می‌کنند لذا فدراسیون ورزش‌های دانش‌‌آموزی مکلف است تیم ملی متشکل از دانش‌آموزان پرتوان و با استعداد را شناسایی کند و برای رقابت‌های بین‌المللی آنها را آماده کند.

حمیدی از دانش‌‌آموزان به عنوان روسای ورزش‌های دانش‌آموزی در قالب هرم معکوس یاد کرد و گفت: همکاری ما با پژوهشکده تربیت بدنی در راستای تشکیل هیئت‌های ورزش دانش‌آموزی در استان‌ها و تهیه ژورنال‌هایی در این زمینه است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش 26 میلیاردی بودجه فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی در سال 94 گفت: انجمن‌های ورزشی دانش‌آموزی بازوهای پرتوان هیئت‌ها در استان‌ها هستند.

وی برگزاری انتخابات هیئت‌ها در استان‌های مختلف کشور، تنظیم تقویم چهار ساله ویژه فدراسیون و هیئت‌ها، افزایش برگزاری المپیادهای ورزشی در مدارس، نظام داوطلبانه از انجمن‌های ورزشی واحد را از فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی خواستار شد و ادامه داد: در سال تحصیلی امسال 6 میلیارد تومان برای تجهیزات و 20 میلیارد تومان برای سالن‌های ورزشی در نظر گرفتیم. انتهای پیام/3138/ر40

94/02/09 - 12:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن