تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819104750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور ايران در کميسيون باستان شناسي زيرآب يونسکو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۳۴ب.ظ)
حضور ايران در کميسيون باستان شناسي زيرآب يونسکو موج - رئيس پژوهشکده باستان‌شناسي از حضور نماينده ايران در کميسيون جهاني باستان‌شناسي زيرآب يونسکو خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، حميده چوبک، رئيس پژوهشکده باستان‌شناسي پژوهشگاه ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، اظهار داشت: هفته آينده کميسيون جهاني باستان‌شناسي زيرآب يونسکو در پاريس برگزار خواهد شد.
حميده چوبک، از حضور دکتر توفقيان به عنوان نماينده ايران در اين کميسيون خبر داد و گفت: حضور ايران در کميسيون باستان‌شناسي زيرآب يونسکو از اهميت بالايي براي ميراث فرهنگي کشور برخوردار است.
اين مقام مسوول در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري اذعان داشت: حضور ايران در اين کميسيون باعث ثبات بيشتري در روابط بين‌المللي در زمينه باستان‌شناسي زيرآب خواهد شد.
به گفته چوبک، ارتباطات بين‌المللي در زمينه باستان‌شناسي زيرآب و استفاده از تجارب علمي و عملي ساير کشورها در زمينه باستان‌شناسي زيرآب مي‌تواند به ما کمک کند.
وي از همکاري در زمينه باستان‌شناسي زيرآب با برخي از کشورهاي صاحب‌نظر در اين خصوص خبر داد و گفت: از آنجا که تاکنون آن‌چنان که بايد کاوش‌هاي باستان‌شناسي در آب‌هاي کشور انجام نشده است، تجربه باستان شناسان کشورمان در اين زمينه اندک است.
وي بر لزوم استفاده از تجارب ساير کشورها براي انجام کاوش‌هاي باستان‌شناسي زيرآب تاکيد کرد و اظهار داشت: به زودي قراردادهايي با کشورهاي خارجي به منظور الحاق آنها به گروه‌هاي کاوش باستان‌شناسي زيرآب در آب‌هاي خليج‌فارس منعقد خواهد شد.
رئيس پژوهشکده باستان‌شناسي پژوهشگاه ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال برنامه‌ريزي براي انجام کاوش‌هاي باستان‌شناسي زيرآب در خليج‌فارس هستيم.
وي گفت: آب‌هاي ساحلي خليج‌فارس از پتانسيل بسيار بالايي براي انجام کاوش‌هاي باستان‌شناسي زيرآب برخوردارند.
دکتر چوبک در ادامه عنوان کرد: بايد هر چه سريع‌تر نسبت به تربيت باستان شناسان با تخصص کاوش زيرآب اقدام کنيم.
وي اظهار اميدواري کرد: حضور ايران در کميسيون جهاني باستان‌شناسي زيرآب يونسکو گامي مهم در راستاي افزايش آگاهي‌هاي باستان شناسان کشور شود.
به گفته اين مقام مسوول در پژوهشکده باستان‌شناسي، انجام کاوش‌هاي باستان‌شناسي زيرآب در خليج‌فارس با حمايت يونسکو انجام خواهد شد.
وي اظهار داشت: هم‌اکنون در بسياري از کشورهاي دنيا کاوش‌هاي باستان‌شناسي زيرآب به‌ صورت کاملا تخصصي و با استفاده از تجهيزات ويژه انجام مي‌شود.
چوبک گفت: ما نيز قبل از انجام کاوش‌هاي باستان‌شناسي زيرآب بايد تجهيزات لازم براي انجام اين کار را تهيه کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن