تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819705529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبیرکل بعدی سازمان ملل باید یک زن باشد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: دبیرکل بعدی سازمان ملل باید یک زن باشد
از آغاز کار سازمان ملل در سال 1945 تا کنون، 8 مرد از کشورهای مصر، پرو، کره جنوبی، سوئد، اترش، بورما، غنا و نروژ ریاست این سازمان را بر عهده داشته اند و حالا به نظر می رسد که این مقام در انتظار ریاست یک زن باشد.
آفتاب : سرویس بین‌‌الملل- در ماه دسامبر سال آینده، سازمان ملل متحد تصمیم بسیار مهمی خواهد گرفت. بان کیمون  سال 2007 به سمت دبیر کل منصوب شد و حالا در آستانه تغییراتی دیگر، او در دسامبر سال 2016 از سمت خود در سازمان ملل خداحافظی خواهد کرد.


به گزارش «آفتاب» به نقل از واشنگتن پست، از آغاز کار سازمان ملل در سال 1945 تا کنون، 8 مرد از کشورهای مصر، پرو، کره جنوبی، سوئد، اترش، بورما، غنا و نروژ ریاست این سازمان را بر عهده داشته اند و حالا به نظر می رسد که این مقام در انتظار ریاست یک زن باشد.


اما تصمیم گیری درباره انتخاب دبیرکل سازمان ملل، برعهده شورای 5 جانبه ای از کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین و روسیه خواهد بود. اما بر اساس آخرین تحقیقات، بسیاری از مردم خواستار عمومی کردن این انتخابات هستند.


در حالی که به زمان تصمیم گیری این رویداد نزدیکتر می شویم، خواسته افکار عمومی مبنی بر گزینش یک زن در این مقام رنگ جدی تری بر خود می گیرد. اگرچه برخی معتقدند که زنان کمی هستند که بتوانند از پس چنین مقام مهمی برآید، اما پر رنگ تر شدن حضور زنان در عرصه سیاست و حکومت، نشان از ضدیت واقعیت با این طرز تلقی دارد.


زنان امروز در پست های رئیس جمهور، وزیر، مشاور و دیپلمات حضوری برجسته دارند و توانسته اند با دانش و مهارت از تجارب سیاسی و روابط بین المللی خود استفاده کنند.


رهبری سازمان ملل، به جز انچه اعضای آن در اختیار این سازمان قرار می دهند، فاقد ارتش و بودجه است. فردی که قرار است رئیس بعدی این سازمان باشد، باید علاوه بر هوش و توانایی های مدیریتی، در روابط بین الملل و متقاعدسازی نیز متبجر باشد.


با وجودی که به نظر می رسد آمادگی این سازمان برای پذیرش یک دبیر کل زن، بالاتر از همیشه رفته است، ایرینا بوکووا، 62 ساله در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت که از سوی بلغارستان برای جانشینی بان کی مون، ریاستش تمام می‌شود نامزد شده است. بوکووا در این مصاحبه از مقر یونسکو در پاریس گفت: زمان برای دبیرکلی یک زن فرا رسیده است.


اگرچه این زن 62 ساله بلغار هنوز رسما اعلام نکرده که تمایلی به کسب این سمت دارد یا خیر اما باز هم اجازه می‌دهد که شایعه پراکنی‌ها همچنان ادامه داشته باشند. وی اخیرا به مناطق درگیر در عراق رفته و خودش را برای میانجی‌گری در مورد درگیری‌ها در سوریه آماده می‌کند. وی هم اکنون برای نخستین بار گفته که جانشین بان کی مون باید یک زن باشد.


این زن که سابقه‌ای طولانی در مبارزه و دفاع از برابری زنان دارد و معتقد است که این برابری جنسیتی باید از داخل سازمان ملل آغاز شود، ادامه داد: به عقیده من این فهم دولت‌ها و سازمان‌های غیر دولتی را می‌رساند که یک زن را به عنوان دبیرکل سازمان ملل برگزینند. من در این باره مانعی پیش رو نمی‌بینم.




تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن