تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819057843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح فاز اول کارخانجات پردازش و بازيافت و توليد کود از پسماندهاي شهر همدان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۷ق.ظ)
افتتاح فاز اول کارخانجات پردازش و بازيافت و توليد کود از پسماندهاي شهر همدان موج - همدان - فاز اول کارخانجات پردازش، بازيافت و توليد کود از پسماندهاي شهر همدان و مناطق همجوار در هفته گذشته افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار موج از استان همدان؛ مهندس بابک مهدي آزاد، مدير عامل سازمان پسماند شهرداري همدان، در اين مراسم گفت: اين مجموعه که همزمان با روز پاک به بهره‌برداري مي‌رسد در 15 مرداد سال گذشته کلنگ‌زني شد و ظرف مدت 8 ماه به بهره‌برداري رسيد که اميدواريم کل اين مجموعه با همکاري سرمايه‌گذار پروژه در هفته دولت افتتاح شود.
وي خاطرنشان کرد: کل سرمايه‌گذاري برآورد شده اين پروژه 90 ميليارد ريال که از اين مبلغ 70 ميليارد ريال متعلق به بخش خصوصي و 20 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري شهرداري بدون احتساب زمين است.
وي کل زمين مجموعه را 230 هکتار عنوان کرد و افزود: اين مجموعه 100 درصد زباله شهر همدان و حومه را بازيافت کرده و از اين راه به توليد انبوه کمپوس و اقلام ديگر بازيافتي دست مي‌يابد.
مهندس آزاد بيان داشت: در برنامه‌هاي آتي توسط سرمايه‌گذار بخش خصوصي و شهرداري همدان 5 طرح در طول 3 سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.
در اين مراسم شهردار همدان نيز گفت: اين مجموعه هديه‌اي به شهروندان همداني است که از سوي تلاشگران شهرداري اهدا شده است.
سيد مصطفي رسولي ابراز داشت: قبل از انجام اين پروژه ورودي شهر همدان از نظر تعفن براي مسافران و گردشگران غيرقابل تحمل بود که با ساخت اين مجموعه ديگر شاهد چنين معضلي نخواهيم بود.
وي خاطرنشان کرد: سايت قبلي دفن زباله بهداشتي همدان گنجايش توليد روزانه زباله شهر را نداشت که با همکاري جهادکشاورزي و امور اراضي استان همدان زمين مورد نظر پروژه با 230 هکتار در اختيار شهرداري همدان قرار گرفت که با مشارکت بخش خصوصي اين مجموعه احداث شد.
شهردار همدان به ميزان سرانه زباله شهر همدان اشاره کرد و افزود: سرانه زباله شهر همدان 550 تن در روز بود با کار فرهنگي و آموزش‌هايي که در قالب جداسازي زباله خشک و تر از مبدا صورت گرفت خوشبختانه اين سرانه به 350 تن در روز تقليل يافته است.
رسولي به بحث سرمايه‌گذاري‌هاي شهرداري پرداخت و گفت: در بودجه سال جاري 180 ميليارد تومان آورده شهرداري با مشارکت بخش خصوصي به عنوان سرمايه‌گذار پيش بيني شده است و اين پروژه به عنوان بخشي از تعهدات شهرداري است.
وي ابراز داشت: براي تکميل و بهره‌برداري از پروژه کارخانجات پردازش، بازيافت و توليد کود از پسماندهاي شهر همدان نيازمند 25 ميليارد تومان اعتبار است.
در ادامه اين مراسم کارشناس و مدرس محيط زيست در دانشگاه‎هاي تهران به اهميت محيط زيست اشاره کرد و گفت: جايگاه محيط زيست در آميزه‌هاي ديني، فرهنگ، آيين و ادبيات ما والاست؛ چرا که در آيين ما زمين مهد و گهواره بشر دانسته شده است.
علي شاه علي استفاده از ظروف يکبار مصرف را تهديد بزرگي براي محيط زيست دانست و افزود: متاسفانه امروزه شاهد استفاده از ظروف يکبار مصرف در تمامي مراسم و مجالس مذهبي، ملي و مهماني‌ها هستيم که استفاده از اين ظروف علاوه بر ايجاد بيماري، پسماندهايي با ماندگاري بالا توليد مي‌کند.
وي بحث اصلاح الگوي مصرف را يکي از ضرورت‌هاي کشور دانست و افزود: در گذشته براي خريد از پاکت‌هاي کاغذي استفاده مي‌شد، ولي؛ امروز شاهد استفاده بي‌رويه از نايلکس در بين ايرانيان هستيم.
وي به سونامي سرطان در جامعه ايراني اشاره کرد و گفت: استفاده از کودهاي شيميايي در توليد محصولات کشاورزي و استفاده از هورمون در توليد مرغ و ماهي از عواملي هستند که شيوع سرطان را در کشور بالا برده است.
کارشناس و مدرس محيط زيست در دانشگاه‎هاي تهران افزود: هر ايراني روزانه بين 800 تا 900 گرم پسماند شامل فوم، پلاستيک، لامپ کم مصرف، تيغ، رنگ مو و ديگر مواد آرايشي و بهداشتي توليد مي‌کند که اين ميزان بايد در مصرف مديريت شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن