تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798336884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاربردي ترين استفاده از سلول هاي بنيادي در ترميم زخم ها و سوختگي هاي قرنيه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۳:۱۳ب.ظ)
کاربردي ترين استفاده از سلول هاي بنيادي در ترميم زخم ها و سوختگي هاي قرنيه است موج - در حال حاضر کاربردي ترين استفاده از سلول هاي بنيادي در حوزه چشم پزشکي مربوط به ترميم زخم ها و سوختگي هاي قرنيه به ويژه سوختگي با اسيد است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر عليرضا لاشئي در آستانه برپايي «بيست و يکمين سمينار چشم‌پزشکي فارابي» و «سمينار چشم‌پزشکي ترجماني» که 16 تا 18 ارديبهشت‌ امسال در هتل المپيک برگزار مي‌شود با اعلام اين خبر افزود: باوجود پيشرفت‌هاي دانشمندان ايراني در زمينه به‌کارگيري سلول‌هاي بنيادي در درمان بيماري‌هاي چشم، هنوز بهره‌گيري از اين روش به‌عنوان يک روش درماني جايگزين کاربردي نشده و کاربردي‌ترين آن در حال حاضر در حوزه قرنيه است.
وي با اشاره به اينکه بهره‌گيري از سلول‌هاي بنيادي در ديگر حوزه‌هاي پزشکي نيز هنوز چندان وارد مراحل قطعي درمان‌نشده است، يادآور شد: در چشم‌پزشکي اين مسئله پيچيده‌تر است؛ زيرا چشم از لايه‌هاي مختلفي با نيازهاي متفاوتي تشکيل‌شده است و در کل دنيا و ازجمله در ايران بهره‌گيري از اين سلول‌ها در حوزه بيماري‌هاي قرنيه از قدمت بيشتري برخوردار بوده که به‌تبع اين مسئله در نتايج موفقيت‌آميز درمان نيز بيشتر مشاهده مي‌شود.
دکتر لاشئي ادامه داد: در حال حاضر استفاده از سلول‌هاي بنيادي در درمان ناهنجاري‌هاي شبکيه به دليل پيچيده بودن سيستم عصبي آن‌که از مغز هم پيچيده‌تر است، روي نمونه‌هاي حيواني و انساني در حال آزمايش و بررسي بوده تا مرحله‌اي که بتوان از آن به‌عنوان يک روش درماني استاندارد استفاده کرد، فاصله وجود دارد.
وي تصريح کرد: ساده‌ترين راه بهره‌گيري از سلول‌هاي بنيادي در درمان مشکلات قرنيه، استفاده از سلول‌هاي چشم ديگر خود فرد است که در مواقعي که شخص دچار سوختگي دوطرفه باشد، مي‌توان سلول‌ها را از منابع ديگري به‌جز خود وي تهيه کرد.
دبير علمي سمينار چشم‌پزشکي ترجماني با اشاره به اينکه پژوهشکده بينايي فارابي و بيمارستان فارابي از حدود 3 سال پيش تاکنون فعاليت‌هايي را در زمينه کاربرد سلول‌هاي بنيادي در درمان مشکلات قرنيه و شبکيه آغاز کرده‌اند، گفت: اخيراً از سلول بنيادي " پالپ دندان " در درمان بيماري‌هاي شبکيه استفاده‌شده که دستاوردهاي مثبتي را نيز به همراه داشته است.
وي خاطرنشان ساخت: هم‌اينک همکاري ميان بيمارستان فارابي و موسسه رويان در زمينه کشت سلول‌هاي رنگ‌دانه دار در شبکيه در حال شکل‌گيري است.
به گفته دکتر لاشئي، همه‌ساله همزمان با سمينار فارابي، سمينار کاربرد سلول‌هاي بنيادي در چشم‌پزشکي و ساير بيماري‌ها برگزار مي‌شود که در آن مباحث مربوط به علوم پايه و سلول‌هاي بنيادي، فيزيک و ژنتيک و پروتئوميکس در چشم‌پزشکي ارائه مي‌شود.
وي ادامه داد: مجموعه علوم فوق بانام جديد چشم‌پزشکي ترجماني برگردان‌شده است که در سمينارهاي چشم‌پزشکي ترجماني، دستاوردهاي دانشمندان در اين حوزه عرضه و کاربردهاي عملي آن در علوم باليني چشم‌پزشکي معرفي مي‌شود.
دکتر لاشئي افزود: در اين سمينار استادان ژنتيک، ژن‌درماني، پرومئوتيکس، فيزيک، اپتيک چشم و ... حضور دارند که اين امر نشان مي‌دهد ارتباط جدي ميان علوم باليني و پايه در حال شکل‌گيري است.
وي يادآور شد: بيست و يکمين سمينار سالانه فارابي باهدف ارائه آخرين دستاوردهاي حوزه چشم‌پزشکي 16 تا 18 ارديبهشت‌ماه امسال در هتل المپيک تهران برگزار مي‌شود.
در اين سمينار سمپوزيوم‌ها و کارگاه‌هايي برگزار مي‌شود که مهم‌ترين مباحث پانل‌ها شامل شبکيه، تروما و اورژانس در چشم، انستزي (بيهوشي) در چشم‌پزشکي، قرنيه، اپتومتري، انکولوژي، گلاکوما (آب سياه)، استرابيسم (انحراف چشم)، اربيت (کاسه چشم)- اکولوپلاستيک و مجراي اشکي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن