تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798268884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز به کار همايش حکومت علوي، نگاهي پس از 14 قرن با پيام آيت الله موسوي اردبيلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۳ب.ظ)
آغاز به کار همايش حکومت علوي، نگاهي پس از 14 قرن با پيام آيت الله موسوي اردبيلي موج - قم - حجت الاسلام والمسلمين شاه آبادي همايش حکومت علوي نگاهي پس از 14 قرن با پيام آيت الله موسوي اردبيلي و سخنراني آيت الله اميني افتتاح خواهد شد و سخنران اختتاميه آيت الله دين پرور خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، دبير همايش حکومت علوي نگاهي پس از 14 قرن درباره ضرورت برپايي چنين همايشي اظهار داشت: درباره زندگينامه حضرت علي (ع)، خلافت آن حضرت و جايگاه ايشان سخن بسيار گفته شده است، اما؛ درباره سيره حکومتي آن حضرت در ادبيات اسلامي بسيار کم، بلکه اصلا کار نشده است.
وي افزود: اميرالمومنين (ع) به وسيله رسول خدا در 18 ذي الحجّه سال دهم هجري به عنوان جانشين معرفي شد و 25 سال بعد درست در همين تاريخ يعني 18 ذي الحجّه سال 35 هجري مردم با ايشان بيعت کردند و از اين تاريخ حکومت ظاهري حضرت آغاز شد.
حجت الاسلام والمسلمين شاه آبادي با اشاره به گذشت 14 قرن از اين وقايع بيان کرد: از ديگر تقارن هاي ايام زندگي حضرت علي(ع) اين است که ايشان 12 رجب 36 هجري وارد کوفه يا نجف امروزي شدند و آنجا را پايتخت خود قرار دادند، لذا اکنون که ما در 12 رجب 1436 هجري قمري مقارن ميلاد آن حضرت هستيم در حقيقت چهاردهمين قرن مرکزيت حکومت حضرت علي (ع) در نجف اشرف است.
وي گفت: همه اين مقارنت ها انگيزه اي شد که بار ديگر بتوانيم حکومت علي (ع) را بررسي کرده و سيره حکومتي ايشان را تبيين کنيم.
حجت الاسلام والمسلمين شاه آبادي با بيان اينکه اين همايش در 5 محور مباني مشروعيت، وظايف حکومت، اخلاق سياسي و حکومتي و رهيافت ها و آيين حکومت به بررسي سيره حکومتي امام اول شيعيان مي پردازد، خاطرنشان کرد: با برپايي اين همايش دنبال آن هستيم که پيشنهادهاي جديدي در تئوري هاي حکومتي از خاستگاه حکومت علوي داشته باشيم.
وي تصريح کرد: براي اين همايش شش کميته علمي در موضوعات اقتصادي، سياسي، فرهنگي، اجتماعي، حقوقي و تاريخي فعال شده اند و مقالات رسيده در اين کميته ها مورد ارزيابي قرار خواهند گرفت.
دبير همايش خاطرنشان کرد: در اين همايش ميهماناني از کشورهاي عراق، تونس، کنيا، لبنان، هند، روسيه و استراليا حضور دارند و به ارائه مقالات خود در سه کميسيون مي پردازند.
وي افزود: تاکنون بيش از 1000 چکيده مقاله و 500 مقاله به دبيرخانه همايش رسيده است که نزديک به 100 مقاله تائيد شده است و در روز همايش 40 مقاله ارائه خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين شاه آبادي در مورد فعاليتهاي دبيرخانه همايش در طول يکسال گذشته عنوان داشت: چاپ يک نسخه نفيس و قديمي از نهج البلاغه به خط ياقوت مستعصمي و چاپ نامه امام علي(ع) به قاضي اهواز که در منابع تنها نامي از آن بود و متن کاملي از اين نامه وجود نداشت از جمله اقدامات صورت گرفته در اين مدت بوده است.
وي بيان کرد: از ديگر کارهاي صورت گرفته، کتاب ديگري است که توسط دکتر رضايي مدتها تحقيق شده بود و در حقيقت نسخه اي از نهج البلاغه است که بر اساس سيره زندگي اميرالمومنين(ع) و به ترتيب صدور خطبه ها و نامه ها منظّم و چاپ شده است.
دبير همايش با بيان اينکه اين همايش نگاه علمي به مسائل دارد، ابراز اميدواري کرد: مجريان و کارگزاران آنچه را که به صورت علمي، تحقيق و بررسي و ارائه مي شود را مورد دقت نظر قرار داده و از صاحبان مقالات به صورت فردي يا گروهي براي اجرايي شدن آنچه را که تشخيص مي دهند، بهره بگيرند.
وي با اشاره به برگزاري همايش در روزهاي 9 و 10 ارديبهشت عنوان کرد: اين همايش با پيام آيت الله موسوي اردبيلي و سخنراني آيت الله اميني افتتاح خواهد شد و سخنران اختتاميه آيت الله دين پرور خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمين شاه آبادي از نهادهاي مختلفي چون پژوهشگاه علوم انساني مطالعات فرهنگي، دانشگاه کوفه، بيوت مراجع عظام تقليد در قم و نجف اشرف، آستانه مقدسه اميرالمومنين (ع)، مرکز تحقيقات کامپيوتري نور، پژوهشگاه مطالعات اسلامي وابسته به دانشگاه فردوسي مشهد، بنياد نهج البلاغه و مرکز تحقيقات امام علي (ع) به عنوان نهادهاي همکار دانشگاه مفيد در برپايي اين همايش نام برد.
وي در پايان يادآور شد: مجموعه مقالات در کتابي منتشر خواهد شد و خلاصه مقالات نيز در روز همايش به حاضران عرضه مي شود.
دبير علمي اين همايش در بخش ديگري از سخنان خود؛ تاثيرگزاري اين همايش در فضاي علمي کشور را تابع رسانه اي شدن آن دانست و گفت: يکي از نقاط تفوق جامعه امروز اين است که موضوع حکومت ديني از سوي تمام آحاد مردم مورد دقت است برخي آن را نقد و برخي تاپيد مي کنند و همين امر سبب شه که سطح معلومات و تحليلها ارتقا پيدا کند.
وي افزود: هرچه ارزشهاي ديني را بيشتر بين مردم حاکم کنيم و مردم را حساس تر نماپيم در نتيجه مسوولان مجبور خواهند شد به ارزشها بيشتر توجه کنند بنابراين رسانه ها بايد ارزش هاي انساني ديني را به خوبي ميان مردم منعکس کنند تا مردم نسبت به آن آگاهي پيدا کنند.
همايش بين المللي حکومت علوي نگاهي پس از 14 قرن روزهاي 9 و 10 ارديبهشت با حضور مهمانان داخلي و خارجي در دانشگاه مفيد قم برگزار مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن