تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804353792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش عمده نمايشگاه کتاب تهران به ناشران واگذار شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۴ق.ظ)
جنتي: بخش عمده نمايشگاه کتاب تهران به ناشران واگذار شده است موج - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد عمده فعاليت ها به انجمن‌هاي فرهنگي و هنري واگذار کند که در حال حاضر انجمن‌ها حضور فعالي داشته و امسال بخش عمده نمايشگاه کتاب تهران به بخش ناشران واگذار شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي جنتي در مراسم توديع و معارفه مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان با تأکيد بر اينکه در حوزه فرهنگ نبايد سياسي فکر کرد و سياسي عمل کنيم، اظهار داشت: در استان اصفهان يکي از مشکلات سياست‌زدگي و نگاه کردن همه مسايل با عينک سياست است؛ در حالي که اين مساله سبب مي‌شود، کارها پيش نرود.
وي با بيان اينکه براي انتخاب مديرکل جديد ارشاد اصفهان مرتب براي من پيامک مي‌فرستند که چه کسي را بگذار و چه کسي را نگذار، تصريح کرد: حجت‌الاسلام ارزاني شخصيت برجسته فرهنگي داراي تحصيلات حوزوي و دانشگاهي و صاحب تجربه در داخل و خارج کشور بوده و مدير شايسته، صاحب تأليفات و مقالات متعددي در حوزه فرهنگ و دين است و اگر چنين شناختي از وي نداشتم براي اين کار اقدام نمي‌کردم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان کرد: در طول 35 سال گذشته در سمت‌هاي مختلف خودم افرادي را براي مديريت انتخاب کردم که در درجه نخست مراتب تدين او احراز شده، اعتقاد به نظام و ولايت فقيه داشته و داراي تخصص و تجربه اجرايي در کار باشد و فارغ از اين مسائل به هيچ چيز ديگري فکر نمي‌کنم که تجربه موفقي هم بوده است.
جنتي با اشاره به سياست‌هاي دولت يازدهم مبني بر استفاده از نيروهاي شايسته و معتدل در کارهاي اجرايي بيان کرد: دولت يازدهم به دنبال جذب افراد به دور از گرايش اصلاح‌طلبي و اصولگرايي است و حجت‌الاسلام ارزاني هيچ گرايشي به اين طرف و آن طرف نداشته و دغدغه اصلي او خدمت به آرمان‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران است.
وي با تأکيد بر اينکه در حوزه فرهنگ، کار فرهنگ را بايد به اهل فرهنگ واگذار کرد، گفت: حجت‌الاسلام قدسي يکي از شخصيت‌هايي که کار فرهنگ و هنر را شناخته و ارتباط مبتني بر همکاري با اصحاب فرهنگ و مقامات استان داشته است و با توجه به اينکه اصل بر ثبات است و نه تغيير؛ بنابراين مجموعه مديراني که در استان ها شايستگي داشته‌اند را ابقاء کرديم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه نگاهي که به حوزه فرهنگ استان مي‌شود، در مقايسه با ساير بخش‌ها نگاه مناسبي نيست، افزود: بسياري از دولتمردان و سياست‌گذاران کشور دغدغه ايجاد شغل، رفع بيکاري و گرفتاري روزمره مردم را دارند در حالي که مساله فرهنگ يکي از معضلات کشور است و به فرموده رهبر معظم انقلاب سياست و اقتصاد ذيل فرهنگ تعريف مي‌شود.
جنتي اظهار داشت: هر نوع توسعه صرفا با داشتن امکانات مادي و يا فضاي باز سياسي محقق نشده، اگر زير ساخت‌هاي مناسب فرهنگي براي آن تعبيه نشود و اکنون بسياري از مشکلات تهديدکننده نسل جوان به دليل اين نقصان در حوزه فرهنگ است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه اصفهان مهد فرهنگ و هنر بوده و براي همه ما افتخار است که از چنين سرمايه عظيم فرهنگي و تمدني برخوردار هستيم، تصريح کرد: از سياست‌هاي دولت يازدهم گسترش آزادي فرهنگي بوده به طوري که براي همه اهالي فکر، ادب و هنر امکان‌پذير باشد که هر آنچه در چنته دارند بگويند و بنويسند و در طول 20 ماه عمر دولت يازدهم در اين زمينه شاهد رشد چشمگيري بوديم.
جنتي با اشاره به اجازه انتشار 72 هزار عنوان کتاب در سال 93 خاطرنشان کرد: در سال 93 در مقايسه با 92، 8 هزار عنوان کتاب بيشتر چاپ شده است که نشان دهنده وجود انگيزه بيشتر در اين زمينه است و همه کساني که طالب انتشار فصل‌نامه و روزنامه هستند مجوز دريافت کرده و افکار خود را منتشر مي‌کنند، چرا که ارتقاي فرهنگ جامعه جز از اين طريق امکان‌پذير نيست.
وي با بيان اينکه در حوزه فيلم سينمايي شاهد رشد خوبي در اين زمينه بوديم، گفت: در حوزه سينما فيلم‌ها بايد در کنار پرداختن به مشکلات جامعه فضاي با نشاطي را نيز منتقل کند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بيان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد عمده فعاليتها به انجمن‌هاي فرهنگي و هنري واگذار کند که در حال حاضر انجمن‌ها حضور فعالي داشته و امسال بخش عمده نمايشگاه کتاب تهران به بخش ناشران واگذار شده، اما؛ سياست‌هاي کلي وزارت فرهنگ و ارشاد بر عهده دارد.
جنتي با بيان اينکه در حوزه فرهنگ و هنر بايد از همه ابزارها براي رشد فضائل، گسترش فرهنگ و صدور آن به خارج از کشور يعني ديپلماسي فرهنگي تلاش کنيم، اظهار داشت: از فيلم‌ها و هنر نمايش، موسيقي، فعاليت قرآني، کانون‌هاي مساجد و مؤسسات فرهنگي براي اين هدف استفاده مي‌شود و به همان اندازه که به موسيقي اصيل و سنتي اهميت مي‌دهيم در کنار آن ساير فعاليت‌هاي فرهنگي را دنبال مي‌کنيم.
وي افزود: امروز 20 هزار کانون فرهنگي مساجد تحت پوشش فعاليت‌هاي وزارت فرهنگ بوده و 2 هزار مؤسسه قرآني هم که مورد حمايت ما هستند در راستاي اين هدف تلاش مي‌کنند و دبيرخانه جشنواره کودک را به دليل شايستگي اين استان به اصفهان واگذار کرديم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن