تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798762585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر سابق ایران در اردن: تشدید ایران‌هراسی از سوی اعراب منطقه بخاطر ترس از حصول توافق هسته‌ای و گسترش نفوذ ایران در منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سفیر سابق ایران در اردن: تشدید ایران‌هراسی از سوی اعراب منطقه بخاطر ترس از حصول توافق هسته‌ای و گسترش نفوذ ایران در منطقه است
یک کارشناس ارشد مرکز مطالعات خاورمیانه معتقد است که اقدام اخیر عربستان سعودی در حمله به یمن برگرفته از نتایج احتمالی موفقیت آمیز بودن مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 است.
محمد ایرانی، سفیر سابق ایران در اردن در گفت وگو با خبرنگار نامه نیوز در پاسخ به سوالی درباره علت تشدید موضع ایران هراسی کشورهای عربی خصوصا عربستان طی هفته‌های اخیر، گفت: این سوالی است که باید آنها پاسخ دهند که چرا همزمان با نزدیک شدن ایران و گروه 1+5 به توافق نهایی این هجمه ها را آغاز کردند. 


وی افزود: موضوع ایران هراسی عمدتا از زمانی آغاز شد که کشورهای مشخص عربی منطقه از جمله عربستان احساس کردند که حوزه نفوذ ایران در منطقه در حال گسترش است؛ لذا مساله ایران هراسی و شیعه هراسی از سوی عرب ها مساله جدیدی نیست. 


سفیر سابق ایران در اردن، گفت: یکی از مهمترین دلایلی که برخی کشورهای منطقه ادعا می کنند ایران در سیاست داخلی کشورهای عربی دخالت دارد به زمانِ آغاز بحران سوریه باز می گردد؛ درست از زمان آغاز بحران سوریه به این طرف موضوع ایران هراسی از سوی برخی از کشورهای عربی و غربی شدت بخشیده شد. 


وی یادآور شد: زمانی که موضوع وارد حوزه عراق می شود و این کشورها می بینند که روابط ایران با دولت جدید عراق گسترش پیدا کرده موضوع شیعه هراسی نیز در دستور کار آنها قرار می گیرد، بدین ترتیب دو موضوع ایران هراسی و شیعه هراسی به موازات هم در دستور کار برخی از کشورهای عربی منطقه و غرب قرار می گیرد. 


کاردار سابق کشورمان در لبنان با بیان اینکه در کشورهای منطقه عمدتا موضوع شیعه هراسی مطرح است؛ گفت: مساله ایران هراسی فراتر از منطقه در حال گسترش و تبلیغ است و کشورهایی که شیعیان کمتری دارند هدف این تبلیغات قرار دارند، در کشورهایی که جمعیت شیعیان را در خود جای داده اند، بحث شیعه هراسی موضوع اصلی تبلیغات رسانه ای و سیاسی آنها را تشکیل می دهد. 


وی افزود: به هر صورت موضوع شیعه و ایران هراسی به لحاظ تاریخچه معاصر به زمان بحران های منطقه ای باز می گردد و در زمانی که شاهد انقلاب های منطقه ای بودیم رسانه های عربی به شدت این موضوع را مد نظر خود قرار داده و دنبال کردند. 


این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: هرچه جلو می رویم، هرچه مرزها تثبیت می شود و سوریه و عراق به سمت ثبات و قدرت حرکت می کنند، و دولت ها در این دو کشور به سمت به رسمیت شناخته شدن پیش میروند شدت عمل طرف مقابل علیه ایران نیز افزایش پیدا می کند. 


وی افزود: در کنار این مسائل باید گفت که مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 نیز هرگاه با پیشرفت روبرو شده و مذاکرات به جمع بندی مثبتی می رسد و امید دستیابی به توافق بیشتر می شود، ایران هراسی نیز بیشتر مطرح می‌شود. 


سفیر سابق ایران در اردن یاد آور شد: اخیرا مساله یمن در کنار این قضایا علل این ایران هراسی قرار گرفته است ولی به خودی خود نمی تواند علت اصلی تشدید این ایران هراسی باشد؛ به نظر می رسد اقدامات اخیر عربستان سعودی در حمله به یمن برگرفته از نتایج احتمالی موفقیت آمیز مذاکره هسته ای است که موجب شده کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که همیشه از بهتر شدن روابط ایران و با غرب نگران بودند تبلیغات بیشتری درباره ایران هراسی و خطرات ایران برای آینده منطقه در دستور کار خود قرار دهند.




۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن