تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819556060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفيت هنر در خدمت نماز قرار گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۲۶ب.ظ)
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم: ظرفيت هنر در خدمت نماز قرار گيرد موج -قم - مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم با تاکيد بر اينکه بايد ظرفيت هنر در خدمت نماز قرار گيرد، گفت: در فرهنگسازي نماز، استفاده از روش هاي غير مستقيم مانند هنر، تاثيرگذاري بيشتري را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم در نشستي با مسئول جديد ستاد اقامه نماز استان، نماز را سنگ زيربناي خانواده عنوان کرد وگفت: مشکل اصلي در فرهنگسازي نماز گره نخوردن آن با مباحث علمي است.
وي بر ضرورت القاي روش هاي غير مستقيم در بحث نماز تاکيد کرد و گفت: تاثيرگذاري هنر در جامعه بر هيچکس پوشيده نيست به همين منظور مي توان با عقد تفاهم نامه اي بين اين دو نهاد، از ظرفيت هاي هنر در فرهنگسازي نماز استفاده کرد.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالرضا ايزدپناه برگزاري جشنواره ملي نماز و نيايش به روايت دوربين را ظرفيت بزرگ هنري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم در حوزه نماز برشمرد و اذعان داشت: با درگير کردن دو هنر عکس و فيلم در اين جشنواره و توليد آثار ارزشمند هنري با موضوع نماز، طي اين چند سال اتفاقات مناسبي رقم خورده است.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم با بيان اينکه در سال گذشته انجمن پويانمايي را راه اندازي کرده ايم، اضافه کرد: ستاد اقامه نماز با تعامل مناسب مي تواند از اين ظرفيت به خوبي بهره برداري کند به طور مثال مي توان با توليد آثار انيميشن ويژه کودکان به موضوع نماز پرداخت.
حجت الاسلام ايزدپناه ناهماهنگي کار فرهنگي را معضل اصلي در بروز اختلالات و مشکلات فعاليت هاي فرهنگي دانست و افزود: براي رفع اين مشکلات کافي است نهادهاي فرهنگي هم افزايي را زيرساخت برنامه هاي خود قرار دهند.
وي با اعلام اين خبر که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سال 94 را به تقويت حوزه تئاتر اختصاص داده است، اضافه کرد: مي توان با برگزاري جشنواره و توليد نمايش هايي با موضوع نماز از اين فرصت بهترين استفاده را برد و اتفاقات هنري مناسبي را در اين حوزه رقم زد.
مدير مرکز تخصصي نماز و مسئول ستاد اقامه نماز استان قم نيز در اين نشست ضمن ارائه گزارشي از برنامه هاي اين ستاد گفت: دوره هاي آموزشي بسياري براي قشرهاي مختلف به ويژه طلاب، مبلغان و همچنين ائمه جماعات مدارس برگزار کرده ايم تا جذب مردم به نماز به صورت روان شناسي و ريشه اي صورت بگيرد.
حجت الاسلام محمدصادق کفيل با تاکيد بر اينکه دعوت مردم به نماز و فرهنگسازي اين فريضه، نگاه خاص و ويژه اي مي طلبد، تصريح کرد: فاصله زيادي تا رسيدن به فضاي مطلوب در حوزه نماز وجود دارد که همت تمامي دستگاه هاي اجرايي در اين خصوص کارگشا است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن