تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820283432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدالت را گسترش دهيم و حوزه سلامت را ارتقا دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۲۵ب.ظ)
وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي: عدالت را گسترش دهيم و حوزه سلامت را ارتقا دهيم موج -قم- وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي گفت:بايد از طريق يارانه و طرح هدفمندي يارانه‌ها در کشور شغل ايجاد کنيم، عدالت را گسترش دهيم و حوزه سلامت را ارتقا دهيم.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، ‌وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي ،در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه قم که در شبستان امام خميني حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد،ضمن تبريک فرارسيدن هفته کارگر و گراميداشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر انقلاب و به ويژه شهداي جامعه کارگري اظهار داشت: کارگران٬ رزمندگان جبهه اقتصاد مقاومتي هستند.
وي با بيان اينکه به دلايل مختلفي هفته کارگر را از قم آغاز کرده‌ام،گفت: در دوراني که جامعه امروز ما آن را طي مي‌کند٬ نيازمند آن هستيم که در مباحث پيچيده از قم و تفکرات آن مدد بگيريم.
وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي افزود: قم کانون نظريه‌پردازي انقلاب و قم خاستگاه انديشه ناب ديني است و مراجع گرانقدر ما و روحانيت معظم قم٬ تاثيرات شگرفي در رفتارهاي مسلمانا و شيعيان و به ويژه مردم ايران دارند و به همين دليل نياز داريم از قم و انديشه‌ورزان قمي مدد بگيريم.
وي خاطرنشان کرد: ‌مقام معظم رهبري در سه سال پياپي با محور قرار دادن اقتصاد و فرهنگ و مباحث اقتصاد مقاومتي نقطه ضعف ما را نشان داده و تاکيد کردند جامعه بايد بيشتر به اين مباحث بينديشد.
ربيعي با بيان اينکه بايد جامعه ما يک جامعه توليدمحور باشد٬ گفت: اگر به مقوله تهاجم فرهنگي در سطوح مختلف توجه کرديم٬ بايد بگوييم که به مباحث فرهنگ کار و برخي ارزش‌هاي نهفته در آن کمي بي‌توجه بوديم و به همين دليل نياز داريم که ارزش‌هاي موجود در آن را به جامعه نشان دهيم.
وي تصريح کرد: اگر بناست کارگر ارزشمند باشد و نيروي کار ارزشمند جلوه کند٬ بايد نظريه‌پردازي‌هايي در خصوص جامعه توليدمحور در مقابل جامعه مصرف‌گرا و يارانه‌بگير مطرح شود.
مقام عالي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي با اشاره به حديثي از امام صادق (ع) که کارگر را با يک رزمنده اسلام مقايسه کرده٬ گفت: مفاهيمي چون «عبادت بودن کار» بايد از قم براي جامعه تبيين شده و به جامعه گفته شود کار و عمل صالح و عبادت و... از مفاهيمي هستند که در اسلام روي آن بحث شده است. همچنين احياي سبک زندگي توليدمحور در مقابل سبک زندگي کاهلانه٬ از جمله موضوعاتي است که انديشه‌ورزان قمي بايد به آن توجه کنند.
وي با بيان اينکه حرکت جامعه به سمت توليد بايد بيش از اين‌ها باشد٬ گفت: تاکيدات مقام معظم رهبري در خصوص جامعه توليدمحور بايد مورد بازخواني قرار گيرد تا مسائلي همچون «يک شبه پولدار شدن» و «گنج بدون رنج» و... که گا‌هي به عنوان ارزش مطرح مي‌شود٬ تغيير پيدا کند و انتظار داريم که قم براي اين تغييرات فرهنگي به جامعه کمک کنند.
ربيعي گفت: امروز نياز داريم جامعه را از مصرف بيهوده و غيرضروري و همچنين مصرف کالاهاي خارجي دور کنيم تا مصرف کالاهاي داخلي داشته باشند٬ چرا که براي مثال اگر فقط پوشاک و لباس مردم از کالاهاي داخلي باشد٬ حدود ۵۰۰ هزار شغل در جامعه ايجاد خواهد شد و به همين دليل تاکيد داريم نظريه‌هاي ديني مي‌تواند کمک بسيار زيادي به جامعه کند.
وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي در ادامه سخنان خود با بيان اينکه بايد عدالت اجتماعي را در جامعه گسترش دهيم گفت: در اين خصوص هم نيازمند نظريه‌پردازي‌هاي ديني براي گسترش فرهنگ عدالت هستيم.
ربيعي گفت: عدالت توليدمحور بايد مد نظر ما قرار گيرد اما متاسفانه گا‌هي در کشورمان مشاهده کرديم که عدالت توزيع‌محور به جاي عدالت توليدمحور رشد کرد. در حالي که عدالت توزيع‌محور جامعه ضدتوليدمحور را به دنبال دارد.
وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي گفت: عدالت اجتماعي و رفاه اجتماعي حقيقي و واقعي به مفهوم صدقه دادن و توزيع فقر نيست٬ بلکه بايد به دنبال توانمند کردن جامعه باشيم.
ربيعي در ادامه با بيان اينکه در سال گذشته حدود ۸ ميليون از جمعيت ايران را بيمه کرده‌ايم٬ گفت: در سال ۹۴ قصد داريم با برنامه‌ريز‌ي‌هاي انجام شده٬ همه ايرانيان را تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار دهيم و برنامه‌ريزي براي اين کار را از همين امروز شروع کرده‌ايم.
وي افزود: در خصوص بيمه کارگران ساختماني نيز اقداماتي انجام شده و همين امروز ۱۰۰ هزار کارگر ساختماني که در نوبت بيمه شدن تامين اجتماعي قرار داشتند٬ تحت پوشش تامين اجتماعي قرار گرفتند.
وي خاطرنشان کرد: در خصوص مسکن کارگران، بازنشستگان و گروه‌هاي ديگر هم از جمله بهزيستي و کميته امداد نيز برنامه‌ريزي‌هايي شده و اميدواريم با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته فقر مسکن را از بين ببريم.
ربيعي با بيان اينکه دوست دارم وزارت کار را وزارت عدالت اجتماعي بنامم٬ گفت: با صندوق‌هاي تامين اجتماعي برنامه‌ريزي‌هايي براي سال ۹۴ در حوزه رونق توليد و گسترش عدالت اجتماعي در جامعه ذيل تصميمات مقام معظم رهبري صورت گرفته و بر همين اساس آموزش مهارتي را براي سال جاري مورد توجه قرار داديم. آموزش فني و حرفه‌اي براي ما بسيار اهميت دارد و مي‌تواند براي کسب شغل به افراد جامعه کمک شاياني کند؛ همچنين آموزش فني و حرفه‌اي سيار را نيز براي کسب شغل توانمند در قسمت‌هاي حاشيه‌نشين شروع کرده‌ايم.
وي در ادامه سخنان خود تاکيد کرد: بايد کاري کنيم مصرف کالاهاي ايراني در جامعه ما به عنوان يک ارزش جاي خود را باز کند٬ تا رونق به زندگي کارگر ايراني وارد شود و علاوه بر آن کارخانه‌ها و واحدهاي توليدي ما ضربه نبينند؛ در نتيجه اقتصاد کشور متضرر شود.
وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي با بيان اينکه يکي از برنامه‌هاي ما براي سال جديد ايجاد اشتغال در جامعه است٬ گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي٬ حذف يارانه افرادي که نياز ندارند را در دستور کار قرار داديم و البته در اين خصوص هم نيازمند آن هستيم که متفکران ما اين مساله را براي جامعه تبيين کنند که يارانه حق همه نيست٬ بلکه حق همه نيازمندان است.
وي افزود: بايد از طريق يارانه و طرح هدفمندي يارانه‌ها در کشور شغل ايجاد کنيم، عدالت را گسترش دهيم و حوزه سلامت را ارتقا دهيم.
ربيعي در ادامه سخنان خود با تاکيد بر اينکه امسال بايد ارزش دفترچه‌هاي بيمه افزايش پيدا کند٬ گفت: «اشتغال بزرگ، بنگاه‌هاي کوچک» يکي از شعارهاي اصلي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي براي سال ۹۴ است.
وي با بيان اينکه بايد هم براي افراد شاغل و هم افراد بيکار فکري کنيم٬ گفت: اگر مي‌خواهيم براي بيکاران کاري کنيم٬ بايد به مصرف کالاهاي داخلي رو بياوريم و متفکران و انديشمندان نيز مباحثي چون شغل و برکت و... براي جامعه تبيين کنند.
وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي در پايان سخنان خود با بيان اينکه کارگران شريف‌ترين گروه‌هاي اجتماعي هستند٬ گفت: کارگران ايران قبل از جنگ تحميلي بيشترين سهم را در آرامش توليدي و اقتصادي کشور داشته‌اند و درجنگ تحميلي نيز شهداي بسياري را تقديم انقلاب کرده‌ است. من اين هفته کارگر را از کنار حرم حضرت معصومه (س) به همه کارگران تبريک عرض مي‌کنم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن