تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819727406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري هفتمين جشنواره ترافيک و رسانه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۴۴ب.ظ)
برگزاري هفتمين جشنواره ترافيک و رسانه موج - معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران از برگزاري هفتمين جشنواره ترافيک و رسانه خبر داد و گفت: «خط سفيد» محور جشنواره امسال است.
به گزارش خبرگزاري موج،سيد حعفر تشکري هاشمي در جلسه ستاد اجرايي هفتمين جشنواره ترافيك و رسانه افزود: براي انجام هر كار و فعاليتي از جمله برگزاري جشنواره ترافيك و رسانه، در ابتدا بايد فلسفه، اهداف و دلايل انجام آن كار را مشخص كنيم و بدانيم در نهايت مي‌خواهيم چه دست‌آوري را از آن استحصال نماييم و به چه آرزويي برسيم.
وي ادامه داد: بايد فتح قله را هدف بگيريم تا اميدوار به حضور در دامنه كوه باشيم و آرزوهاي مجهول و دست نيافتني را به واقعيت‌هاي ملموس و معلوم تبديل كنيم و راجع به مسائل امروزمان صحبت نموده و عزم خود را جزم کنيم تا مشكلات موجودمان را حل و فصل نماييم.
تشکري با اشاره به اين كه آينده پژوهي به معناي كشف آينده‌هاي غير قابل پيش‌بيني نيست، اظهار كرد: بايد ببينيم براي رسيدن به آرزوهايمان چه ابزارها و چه امکاناتي مي‌خواهيم و ساختار و سازمانمان را بر اين اساس تعريف و مشاركت كنندگان در اقداماتمان را بر اين مبنا تعيين و چشم­اندازمان را براي آينده تبيين كنيم.
تشكري هاشمي با بيان اين‌ كه تمركز بر موضوع «خط سفيد» و توجه به آن به عنوان نماد نظم و انضباط، فعاليت اصلي مجموعه حمل و نقل و ترافيك و محور ويژه جشنواره ترافيك و رسانه است، تصريح كرد: هيأت علمي جشنواره بايد به پردازش اين موضوع مهم و ساير محورهاي جشنواره بپردازد.
هنرمندان به فرهنگ­سازي ترافيک کمک کنند
معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم تفكيك كار هيأت علمي و ستاد اجرايي جشنواره از يكديگر، اظهار كرد: علاوه بر دست اندرکاران رسانه و خبرنگاران، دانشجويان علوم ارتباطات و رشته‌هاي مرتبط نيز بايد امكان حضور در جشنواره را داشته باشند و تا جاي ممکن، مشاركت گروه‌هاي مختلف شهروندان در جشنواره فراهم شود.
مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه متأسفانه گروهي از رانندگان و راكبان موتورسيكلت به قوانين و مقررات هيچ توجهي ندارند و هيچ وقعي به قانون نمي‌گذارند، تصريح كرد: قانون شكني اقليتي از افراد كه حقوق اكثريت جامعه را زير پا مي‌گذارند، قصه پُر غصه­اي است که يکي از اهداف جشنواره بايد آسيب‌شناسي و ريشه‌يآبي همين بي‌ قانوني آشکار باشد.
وي با اعلام اين‌ كه علاوه بر خبرنگاران و دانشجويان، هنرمندان نيز بايد در جشنواره ترافيك و رسانه حضور جدي، فعال و مؤثر داشته باشند، گفت: متأسفانه برخي برنامه‌هاي تلويزيوني و فيلم‌هاي سينمايي به جاي تبليغ و ترويج فرهنگ ترافيك، مروج و مبلغ بي فرهنگي در ترافيك هستند و همكاري ساختار يافته و سيستمي با هنرمندان، اين امكان را فراهم مي‌آورد تا اميدوار باشيم که در انتقال بسياري از آموزه‌ها و مفاهيم مورد نظر در حوره فرهنگ ترافيك مي­توانيم از اين عزيزان استفاده كنيم.
تشكري هاشمي در پايان با تأکيد بر اين كه بايد به نقطه‌اي برسيم كه مردم توجه به قانون و برخورد جدي با قانون شكنان را از مسئولان مطالبه كنند، خاطرنشان كرد: در اين فرآيند، از اصحاب رسانه تا هنرمندان و از اصحاب علم و دانش تا سازمان‌هاي مردم نهاد، نقش دارند و در اين ميان، حتي خانم‌‌هاي خانه‌دار نيز مي‌توانند در اين موضوع مشاركت داشته باشند.
کاش به اندازه حيات درختان به جان انسان­ها اهميت مي­داديم
همچنين در اين جلسه، غلامرضا كاظمي‌دينان دبير جشنواره ترافيك و رسانه از موضوع «خط سفيد» به عنوان شعار ويژه جشنواره نام برد و وجود هيأت داوران قوي، متشكل از جمعي از برجسته‌ترين اساتيد دانشگاه را نقطه قوت اين جشنواره دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي جعفرپور مشاور فرهنگي معاون شهردار تهران نيز با تأكيد بر اهميت محيط زيست و حفظ آن، گفت: ‌اگر جامعه به همان اندازه كه براي حفاظت از حيات درختان از خود حساسيت نشان مي‌دهد، براي صيانت از جان انسان‌ها نيز از خويش حساسيت به خرج مي‌داد، ديگر شاهد اين همه تخلف، تصادف و تلفات در جاده‌ها و خيابان‌هايمان نبوديم.
گفتني است محمد مهدي ميرزايي معاون آموزش سازمان ترافيك نيز خاطرنشان كرد: جشنواره امسال با ابعاد وسيع­تري انجام خواهد شد و از مشاركت دستگاه‌‌هاي اجرايي و نهادهاي علمي و از حضور اساتيد و دانشجويان نيز استفاده خواهيم كرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن