تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802372981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران اصلی‌ترین چالش آمریکاست


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران اصلی‌ترین چالش آمریکاست
کیهان
اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران اصلی‌ترین چالش آمریکاست توماس فریدمن طی یادداشتی در نیویورک‌تایمز، ماهیت جمهوری اسلامی ایران و قدرت فزاینده آن را اصلی‌ترین چالش آمریکا دانست.


به گزارش فرهنگ نیوز ، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: رسیدن به توافق هسته‌ای، تضادها و منازعاتی که ما با ایرانی‌ها داریم را متوقف نخواهد کرد؛ اما آنچه این (توافق) انجام می‌دهد آن است که جو و فضایی را ایجاد می‌کند که احتمالا بتوانیم تنش‌ها را کاهش دهیم.
 
وی در مورد کشتی‌های ایرانی گفت: «اکنون کشتی‌های آن در آب‌های بین‌المللی هستند. اینکه ما برخی از کشتی‌های خود را در منطقه خلیج فارس نگه داشته‌ایم، بی‌دلیل نیست و هدف از آن تأمین آزادی تردد است. آنچه که به آنها گفته‌ایم، این است که اگر سلاحی به طرف‌های داخل یمن تحویل داده شود که عبور و مرور دریایی را تهدید کند، مسئله‌ساز خواهد بود.»

اوباما با فراموش کردن جنگ نیابتی آل سعود از سوی کاخ سفید در یمن، در ادامه این مصاحبه مدعی شد: «ما باید همه طرف‌ها را گردهم آوریم و به راهکاری سیاسی برسیم. راه‌حل، ایجاد جنگی نیابتی جدید در یمن نیست. ما به ایرانی‌ها تصریح کرده‌ایم که آنها باید بخشی از راه‌حل و نه بخشی از مسئله باشند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از این برنامه به مسئله تصمیم روسیه برای تحویل سامانه دفاعی اس-300 به ایران پرداخت و گفت: «این قراردادی است که برای 6 سال معلق بود. این مایه نگرانی است و ما هم با آن مخالف هستیم، به خصوص اینکه فعلا هنوز مذاکرات جریان دارد.»

وی افزود: «(اما) باید این را در نظر داشته باشیم. بودجه دفاعی ما تنها اندکی کمتر از 600 میلیارد دلار است و برای آنها (بودجه دفاعی ایران) کمی بیشتر از 17 میلیارد دلار. حتی اگر آنها برخی سامانه‌های دفاعی را نیز به دست آورند، ما اگر لازم باشد، می‌توانیم به آنجا نفوذ کنیم.»

اوباما ادامه داد: «نهایتا، تصمیم با ایرانی‌هاست که اطمینان یابند که با به یاد داشتن آنچه با آن موافقت کرده‌اند، به میز مذاکره بیایند.»
 
 آغاز نگارش متن توافق نهایی در وین
تیم مذاکره‌کننده کشورمان به منظور رایزنی‌های هسته‌ای بامداد چهارشنبه راهی وین شد. روز گذشته(چهارشنبه) رایزنی‌های هسته‌ای در وین با حضور هیئت ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

روز چهارشنبه،کار نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در وین آغاز شد و این گفت‌وگوها تا پایان امروز(پنج شنبه) ادامه دارد.روز جمعه نیز نشست ایران و گروه 1+5 در سطح معاونان در وین برپا خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه در خبری اعلام کرد: مقامات آمریکایی می‌گویند که احتمال این وجود دارد که کری و ظریف روز دوشنبه هفته آینده در حاشیه کنفرانس 2015 بازنگری پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) که قرار است در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شود، با یکدیگر دیدار کنند.

«عباس عراقچی» در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما در بدو ورود به فرودگاه وین در خصوص دور جدید مذاکرات هسته‌ای گفت: همانطور که گفته شده بعد از مباحثی که در لوزان داشتیم و راه حل‌هایی که در مجموعه مذاکرات منتهی با لوزان بدست آمد، از امروز کار نگارش این راه حل‌ها با همه جزئیاتش شروع خواهد شد که البته کار سختی است.

رئیس تیم هسته‌ای ایران افزود: به مدت 3 روز در وین خواهیم بود و بعد درباره ادامه جلسات تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی تاکید کرد: از نظر ما اولویت در جلسات فعلی بحث تحریم‌هاست و باید در این خصوص بتوانیم راه حل‌هایی را که بدست آمده، دقیق‌تر و ابهامات و پرسش‌ها را کمتر کنیم.

 تمامی تحریم‌‌ها باید در روز اجرای توافق برداشته شود
عراقچی تاکید کرد: تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی در روز اجرایی شدن توافق باید برداشته شود.

وی در پاسخ به این سوال که آمریکایی‌ها  مدعی هستند تحریم‌ها باید بعد از راستی آزمایی و بصورت مرحله‌ای برداشته شود و در این باره تفاسیر مخصوص به خود مطرح کرده‌اند، گفت: آنچه توافق شده و از نظر ما مسلم است، اینکه تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی در روز اجرایی شدن توافق باید برداشته شود.

عراقچی تصریح کرد: اینکه این کار با توجه به انواع تحریم‌هایی که در اتحادیه اروپا، آمریکا و شورای امنیت وجود دارد، دقیقاً چگونه صورت بگیرد، کاری است که الان باید انجام دهیم.

عراقچی تاکید کرد: از نظر ما کاملاً مشخص و مسلم است آن روز که توافق می‌کنیم، توافقات ما اجرایی خواهد شد و در آن روز همه تحریم‌های اقتصادی و مالی قطعاً باید لغو شود.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: قطعاً از هیئت آمریکا درباره مصوبه کمیته مجلس سنا توضیح خواهیم خواست. 

وی افزود: تمرکز مذاکره کنندگان ایرانی در این دور از مذاکرات در وین اتریش روی موضوع تحریم‌ها خواهد بود.

عراقچی ادامه داد: در مورد جزییات مرتبط با لغو تحریم‌ها از طرف مقابل اطلاعات دقیق و روشنی مطالبه خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با هدف نهایی کردن توافق با حسن‌نیت در مذاکرات شرکت می‌کند و در صورت وجود اراده متقابل و انتخاب صحیح ازسوی طرف مقابل حصول به نتیجه را کاملاً ممکن و البته به‌نفع همه می‌داند.

در همین حال، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت: خواستار لغو هر چه‌ سریع‌تر تمام تحریم‌های ایران هستیم.

از سوی دیگر، «بن کاردین» عضو ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی سنا گفت: طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران که در کمیته روابط خارجی سنا به تصویب رسیده، هفته آینده در صحن سنا به رای گذاشته می‌شود.

 زمان‌ بندی و گستره کاهش تحریم‌ها؛ دشوارترین موضوع مذاکره
خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: زمان‌بندی و گستره کاهش تحریم‌ها، دشوارترین مسائل مطرح در مذاکرات هستند.

از سوی دیگر،  اندیشکده سلطنتی «روسی» انگلیس در گزارشی اعلام کرد: با برقرار ماندن تحریم‌های غیرهسته‌ای هیچ شرکتی ریسک حضور در ایران را نخواهد پذیرفت.
همچنین «توماس فریدمن» تحلیلگر ارشد مسائل بین‌المللی‌ در یادداشتی در روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: مسائلی چون رژیم بازرسی‌ها،‌ عدم تغییر ماهیت جمهوری اسلامی و نیز قدرت‌یابی فزاینده ایران مهمترین چالش‌های پیش روی آمریکا در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای خواهند بود. 

نشنال اينترست نیز در تحلیلی درخصوص مذاکرات هسته‌ای مدعی شد: دوران پس از توافق زمان استفاده حداکثری از مخالفان ایرانی است.

در ادامه تحلیل فوق آمده است: آمریکا در دوران پساتوافق باید انرژی اصلی خود را بر تقویت جریان غربگرا در ایران قرار بدهد. ما در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی در ارتباط با این موضوع داریم. باید ببینیم که آنها به چه نوع کمک‌هایی نیاز خواهند داشت تا در صورت گشایش سیاسی بتوانند به یک نیروی موثر تبدیل شوند.
 
صدور حکم سنگین علیه افشاگر عملیات خرابکاری سیا
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: مقامات دولت آمریکا به دنبال صدور حکمی سنگین برای «جفری استرلینگ» عامل افشای عملیات خرابکاری سازمان جاسوسی آمریکا(CIA) علیه برنامه هسته‌ای ایران موسوم به «مرلین» هستند.

این گزارش می‌افزاید: دولت آمریکا با استناد به اظهارات مطرح ‌شده از سوی کاندولیزا رایس مشاور اسبق امنیت ملی و وزیر خارجه اسبق آمریکا در دادگاه، که گفته بود عملیات مرلین یکی از معدود گزینه‌های واشنگتن برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران بود، خواستار صدور حکمی سنگین برای استرلینگ است.




94/2/3 - 08:40 - 2015-4-23 08:40:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن