تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803839395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قهرمانان ورزشی البرز در طرح پاکداشت طبیعت


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


قهرمانان ورزشی البرز در طرح پاکداشت طبیعت استان‌ها > البرز - امسال قرار است طرح پاک داشت طبیعت 18 اردیبهشت و در چند نقطه استان برگزار شود که جاده‌ی زیبای چالوس به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نقاط این هدف در نظر گرفته شده است. در خصوص این طرح امسال محیط زیست 12 هزار کیسه‌ی زباله قابل بازیافت و همچنین 12 هزار دستکش برای اجرای برنامه‌های این طرح فراهم کرده است. در کنار برگزاری طرح نیز آموزش‌های لازم در رابطه با اقدامات زیست‌محیطی به داوطلبان شرکت کننده داده می‌شود که تمامی این موارد در نشست طرح پاکداشت طبیعت و با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، مدیرکل اداره محیط زیست و همچنین مدیرکل اداره ورزش و جوانان، توضیح داده شد.

نیوشا فتحی‌زاده خبرآنلاین- البرز: در این نشست دکتر سید علی‌اکبر میروکیلی معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در ارتباط با برنامه‌های شهرداری ویژه‌ طرح پاکداشت طبیعت توضیح داد: آنچه به عنوان ابزار می‌تواند در این اقدام به ما کمک می‌کند فرهنگ سازی است که این ابزار به راحتی به دست نمی‌آید مگر با مشارکت کل جامعه در این اقدام زیست‌محیطی.
میروکیلی ادامه داد: توسعه‌ی هوشمند شهری که در تمام دنیا مطرح است بیشتر از هر چیزی به 4 موضوع پرداخته که شامل کیفیت زندگی توسعه پایدار، بهبود وضعیت عبور و مرور عابرپیاده، مدیریت زمین و همچنین جلوگیری از سرعت تخریب فضای سبز شهری، زیست محیطی و حفظ منابع‌طبیعی می‌باشد. لازم به ذکر است در روان‌سازی وضعیت تردد عابر پیاده، توجیه کردن مردم در عدم استفاده از وسیله نقلیه تک‌سرنشین و کاهش آلودگی هوا بسیار مهم است. اما تمامی این موضوعات بدون پشتوانه همکاری مردم به هیچ عنوان میسر نمی‌شود.
وی همچنین بیان داشت: ما باید در عرصه هم‌افزایی، همکاری ادارات و موسسات را طوری مدیریت ‌کنیم که بردار توانمندی تمامی دستگاه‌ها به جای موازی هم قرار گرفتن همسو حرکت کرده و موجب مضاعف شدن و اثرگذار بودن خروجی‌ها شود. و همچنین جریان‌‌سازی اجتماعی در عرصه‌های مختلف فرهنگی ورزشی موجب ضمانت اجرایی و تحقق برنامه‌ها شود.
حسین محمدی مدیرکل اداره محیط زیست استان البرز نیز در ادامه این نشست بیان داشت: اقدامات زیست‌محیطی زیادی در سطح استان و راستای پاکسازی بستر طبیعت می‌توان انجام داد که نیاز است به آن پرداخته شود.
استفاده از فاضلاب‌هایی که مورد استفاده اراضی کشاورزی و باغات قرار می‌گیرد و از آن در آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می‌شود، متاسفانه در جای جای شهر و قسمت‌های خلوت شهر انباشته شده است، و همچنین مواردی مثل نخاله‌های ساختمانی یا زباله‌ها نیز ازین دست معضلات آلودگی محیط زیست می‌باشد.
این‌ها بخشی از مشکلات زیست‌محیطی است و در این‌جا اگر مردم به‌عنوان یک خواسته رسیدگی به این مسائل را از ما طلب کرده و مشارکت کنند، بسیار بهتر است. زیرا ما به‌تنهایی نمی‌توانیم این معضلات را در استان حل کنیم و شاید فراموش شود که ما چنین مشکلاتی را در استان داریم. لذا می‌خواهیم یک نهضت اجتماعی برای حفظ محیط زیست و پاکسازی آن در استان البرز شکل بگیرد و برای این مهم نیاز به مشارکت صنایع استان، دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها می‌باشد تا در سال 94 تمامی این اهداف وبرنامه‌های ما تحقق یابد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز، رضا گل‌محمدی نیز اظهار داشت: رئوس برنامه‌های ما در راستای طرح پاکداشت طبیعت این بود که باز هم جاده چالوس را که تاثیرگذارترین نقطه البرز فرهنگ سازی شده، به عنوان نقطه‌ی هدف تعیین کنیم ولی با همفکری همکاران در اداره کل، معاونت‌ها، هیات‌های ورزشی و دستگاه‌های استان به این نتیجه رسیدیم که تنها یک بخش کار در جاده چالوس انجام شود زیرا ویژگی‌های خاصی مثل ترافیک و محدودیت زمان در این جاده وجود دارد که موجب بروز گره‌های ترافیکی و مخاطرات می‌شود. لذا باقی طرح را در چند نقطه انجام می‌دهیم به عنوان نمونه هفته آینده و به هنگام برگزاری بازی فوتبال پرسپولیس و سایپا در استادیوم انقلاب، بخشی از گروه‌های مردم نهاد و هیات‌های ورزشی در آن‌جا کارهای فرهنگی ویژه‌ طرح پاکداشت طبیعت انجام دهند.
وی ادامه داد: مکان بعدی در نظر گرفته شده راه کوهنوردی عظیمیه است که همواره کوهنوردان زیادی در آنجا به کوهپیمایی می‌پردازند و یک نقطه‌ی هدف دیگر در این اقدام زیست‌محیطی نیز انجام فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان‌های استان البرز و در راستای پاکسازی محیط زیست است.
گل محمدی همچنین گفت: ما می‌خواهیم این اقدام نه در یک روز بلکه به‌طور مستمر در طی سال ادامه یابد و اثر فرهنگی طولانی مدتی داشته باشد.

کلید واژه ها: استان البرز -




چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 18:31:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن