تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820418065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت اصلی نصب پرچم صهیونیست ها در الخلیل/ جایی که دیگر مسجد نیست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: علت اصلی نصب پرچم صهیونیست ها در الخلیل/ جایی که دیگر مسجد نیست


یک ماه پس از حضور لیبرمن در مسجد الخلیل، یکی از آخرین گام ها برای یهودی سازی این مکان مقدس برداشته شد و صهیونیست ها پرچم منحوس خود را در آن نصب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، صهیونیستهای مهاجر به شهر الخلیل با حمله به محوطه حرم  ابراهیمی، پرچم های خود را بر دیوارها ومحوطه این مکان مقدس برافراشتند.
خبرگزاری شرق الاوسط مصر گزارش داد کمیته بازسازی الخلیل با محکوم کردن این اقدام، آن را در ادامه سلسله برنامه های پیشین رژیم صهیونیستی برای زدودن هویت مذهبی اسلامی این مکان و افزودن آن به فهرست دارایی های فرهنگی یهود قلمداد کرد.
 
این کمیته در بیانیه ای مطبوعاتی افزود: برافراشتن پرچم اسراییل برفراز دیوار و محوطه حرم ابراهیمی شریف اقدامی مشمئز کننده و فرصت طلبانه توسط صهیونیستهاست و اهانتی بزرگ به مسلمانان به طور کلی و
فلسطینیان به نحو خاص به شمار می رود. ازاین رو از تمام مجامع حقوق بشری و گروهها و نهادهای فعال بین المللی می خواهیم دربرابر این اقدام واکنش نشان داده وبرای پاسخگویی به تجاوز صهیونیستها به حرم ابراهیمی اقدام کنند و این مکان مقدس را از دامنه توسعه شهرک سازی های اسراییل محفوظ بدارند.
 
این بیانیه و تظلم خواهی از مسلمانان سراسر جهان در شرایطی صورت می گیرد که در سال های اخیر و به ویژه پس از سازش جنبش فتح با اشغالگران و موکول کردن سرنوشت فلسطین به مذاکرات طولانی مدت و چشم دوختن به حمایت و میانجیگری امریکا، سران فلسطینی هرگونه قیام عمومی و اعتراض فراگیر مردمی علیه صهیونیست ها را موجب تنش و رنجیدن صهیونیست ها عنوان می کنند و قبل از اشغالگران، جوانان مبارز فلسطینی را سرکوب می کنند. ازین رو اغلب تلاش های سران فلسطینی برای حفاظت از هویت خود، محدود به صدور بیانیه شده است.
یورش صهیونیست ها به الخلیل


این درحالی است که صهیونیست ها به طور مداوم و بدون هراس از اعتراض های فلسطینیان و انتقادهای بین المللی، برنامه تصاحب این شهر و نابودی مسجد ابراهیمی را پیش برده و اکنون می توان نصب پرچم صهیونیستی در آن را، آخرین گام در یهودی سازی این مکان محسوب کرد.
الخلیل


اسفندماه گذشته، اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر قدس وارد محوطه حرم حضرت ابراهیم (ع) در الخلیل شد و با زیر پا گذاشتن حرمت این مکان مقدس، تاکید کرد که به منظور گسترش و تثبیت هویت یهودی این شهر گام به صحن این مسجد گذاشته است.
وی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژِیم صهیونیستی به خاطر کند عمل کردن در سیطره کامل بر شهر الخلیل انتقاد کرد. در آن زمان نیز، فقط تعداد کمی از مقامات فلسطینی و اعراب مدعی حمایت از فلسطین به صدور بیانیه و محکوم کردن شفاهی بسنده کردند و اغلب سران فلسطین و اعراب، ترجیح دادند سکوت کرده و باعث رنجیدن صهیونیست ها نشوند.
الخلیل


شهر الخلیل و به ویژه مسجد حرم حضرت ابراهیم (ع) از قدیمی ترین شهرهای عربی - اسلامی فلسطین است که صهیونیست ها طی 40 سال به صورت گام به گام به آن نفوذ کرده و فلسطینیان را عقب رانده اند.
این مسجد دومین بنای مهم اسلامی پس از مسجد الاقصی در سرزمین فلسطینی به شمار می آید.
الخلیل قدیم

الخلیل حدود 6 هزار سال پیش به دست اعراب پایه گذاری شد و از 1400 سال پیش (سال 15 هجری) توسط مسلمانان آباد و گسترده شد و با احداث مساجد، مدارس، تاسیسات عمومی و چندین گرمابه تبدیل به دومین شهر مهم مسلمانان در منطقه شد. تا پیش از یورش اشغالگران صهیونیست به الخلیل، پیروان تمامی ادیان آزادانه به این شهر تردد می کردند و علاوه بر زائران مسلمان، زائرانی از کشورهای مسیحی نیز در امنیت کامل به این شهر وارد می شدند. آغاز سلطه اشغالگران * الخلیل تا سال ها پس از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی نیز شهری کاملا عربی- اسلامی بود، اما صهیونیست ها در چهارم ماه ژوئن سال 1967 این شهر را نیز اشغال کردند و با اسکان دادن مهاجران در شهر پایه های یهودی کردن آن را بنا نهادند.
نظامیان اشغالگر از همان روز اشغال شهر، مسجد را تبدیل به پادگان کرده و تا سال ها دیگر از آن خارج نشدند. * در این مدت، صهیونیست ها بخش هایی از مسجد را تخریب کرده و آن را به معبدی یهودی تبدیل کردند. همزمان، تمام محله های فلسطینیان در اطراف مسجد را ویران کرده و ساختمان های خود را در اطراف آن بنا کردند.
اشغالگران صهیونیست همچنین، بخش های وسیعی از محله های السلایمه و جابر و العین الحمراء را ویران کرده و در آنجا گردشگاه ها و کازینوهایی برای مستعمره نشینان صهیونیست ساختند.

* در ماه می سال 1980 رسما صحن مسجد و محوطه آن به انجام مراسم یهودیان اختصاص داده شد و تنها رواق الجاولیه به مسلمانان باز گردادنده شد.

با این وجود، حتی همین بخش کوچک از مسجد نیز از مسلمانان دریغ شد و آنها اجازه یافتند تنها در روزهای عید فطر و قربان در آنجا نماز بخوانند.

* در ابتدای سال 1994 "باروخ گولدشتاین" و همراهانش به نمازگزاران این مسجد حمله کرده و 35 نفر را کشتند.

* پس از این جنایت نیز، مسلمانان به اتهام زیر پا گذاشتن حرمت مکان های یهودیان مجازات شدند و رژیم صهیونیستی با تشکیل یک کمیته تحقیق، همان یک بخش از مسجد را نیز به روی مسلمانان بست.

* این کمیته در نهایت 70 درصد مسجد را متعلق به یهودیان و 30 درصد را مربوط به مسلمانان دانست و همان 30 درصد را نیز تحت نظارت ارتش صهیونیستی قرار داد.

* نیروهای صهیونیستی در طول سال به بهانه های مختلف مسجد را به روی مسلمانان بسته و ده ها پست ایست و بازرسی برای فلسطینیان دایر کردند.

* از سه سال پیش نیز، پخش صدای اذان در این مسجد ممنوع شد. چراکه صهیونیست ها مدعی هستند که پخش صدای اذان برای مستعمره نشینان صهیونیست مزاحمت ایجاد می کند.

* در سال 2012 نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی این مسجد را 23 بار بسته و به 174 نمازگزار حمله کرده و 31 جوان و دختر و زن را در ورودی این مسجد به بهانه تلاش برای چاقو زدن به آنان بازداشت کردند.
 


چهار شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن