تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820296989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجوز حزب اتحاد ملت ایران صادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



مجوز حزب اتحاد ملت ایران صادر شد
حزب «اتحاد ملت ایران» مجوز گرفت. روز گذشته (سه شنبه) حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور از موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب با تشکیل این حزب خبر داد و اعلام کرد این تصمیم در پی تکمیل استعلامات و نظریات کارشناسان اتخاذ شده است.
روز نو : حزب «اتحاد ملت ایران» مجوز گرفت. روز گذشته (سه شنبه) حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور از موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب با تشکیل این حزب خبر داد و اعلام کرد این تصمیم در پی تکمیل استعلامات و نظریات کارشناسان اتخاذ شده است.


به گزارش روز نو، زمزمه تشکیل این تشکل برای نخستین بار زمستان سال گذشته شنیده شد. هرچند هنوز اطلاعات رسمی چندانی از مؤسسان، ترکیب اعضا و خط مشی حزب «اتحاد ملت ایران» اعلام نشده است و از مؤسسان حزب، فقط نام غلامرضا انصاری و ولی الله شجاع پوریان از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران رسانه ای شده است، اما درخواست مجوز برای این تشکل، از همان ابتدا، اعتراض تند شماری از رسانه های منتسب به اصولگرایان را به دنبال داشت. 


پرچمدار رسانه ای منتقدان، خبرگزاری های «فارس» و «تسنیم» بودند که ضمن انتشار اسامی شماری از مؤسسان «اتحاد ملت ایران»، آنان را «اعضای میانی و استانی حزب مشارکت» معرفی کرده و از وزارت کشور خواستند به این تشکل که به تعبیر آنان، «بدل حزب مشارکت» است، مجوز فعالیت ندهد. در این میان «تسنیم»، 14 دی 93 در گزارشی با عنوان «چرا نباید به حزب اتحاد ملت ایران اسلامی مجوز داد؟» فهرست اسامی اعضای هیأت مؤسس «اتحاد ملت ایران» را منتشر و اتهاماتی به آنان وارد کرد.


وزیر کشور نیز در پاسخ به اعتراضات صورت گرفته مبنی بر بازگشت حزب منحله مشارکت با تشکلی دیگر به نام اتحاد ملت به عرصه سیاسی کشور گفته بود که وزارت کشور درخصوص کسانی که تقاضای تأسیس حزب دارند، بر اساس فرآیند قانون عمل کرده و ابتدا از وزارت اطلاعات و نهادهای مربوطه استعلام صورت گرفته و اگر استعلام ها و شرایط افراد منطبق با مقررات نباشد، مجوزی صادر نمی شود.


در نهایت، موافقت رسمی با تشکیل این حزب، مشخص کرد که پیش بینی دی ماه «تسنیم» که نوشت: «با توجه به نبود سابقه کیفری مشخص در پرونده اعضای هیأت مؤسس حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تلویحاً مؤید این مطلب است که به احتمال زیاد به این حزب مجوز اعطا خواهد شد»؛ درست از آب درآمد.


دیروز و بعد از انتشار خبر موافقت با صدور مجوز این حزب، غلامرضا انصاری عضو هیأت مؤسس حزب «اتحاد ملت» اعلام کرد که «بزودی در یک کنفرانس خبری به بیان مانیفست و جزئیات بیشتری از این حزب خواهیم پرداخت.» وی در گفت وگو با ایلنا ضمن بیان اینکه «این حزب تعریف جدیدی از فعالیت سیاسی در ایران را ارائه خواهد داد و با مطالعه الگوی احزاب موفق شکل جدیدی از سیاست ورزی را اجرا خواهد کرد.» 


اعضای این حزب را جمعی از مدیران ارشد نظام معرفی کرد و افزود: «در این احزاب افرادی که سابقه انقلابی داشته و خود را ملزم به اجرای تمامی اصول قانون اساسی می دانند، حضور دارند.» 


او همچنین از ارائه درخواست برای «مجوز روزنامه این حزب» خبر داد و گفت : «امیدواریم هرچه سریع تر از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات مجوز روزنامه این تشکل سیاسی صادر شود.»


همزمان با نخستین حضور رسانه ای حزب «اتحاد ملت»، برخی رسانه های اصولگرا هم دیروز به انتشار مطالب متعددی پرداختند که در آنها بر ضرورت پیشگیری از فعال شدن این حزب تأکید شده بود. به این ترتیب، مشخص شد که حتی دریافت مجوز از نهادهای قانونی و مسئول هم تضمین کننده و مانع ادامه انتقادها علیه احزاب نورس نخواهد بود. به هر حال؛ خانواده احزاب کشور، هم اینک حزب مجوزدار «اتحاد ملت» را در جمع خود می بیند و باید دید سمت و سوی سیاسی این حزب و فشار منتقدان، چه فرجامی را برای آن رقم خواهد زد و آیا دریافت مجوز می تواند حاشیه امنی برای راه اندازی و تداوم فعالیت قانونی این تشکل ایجاد کند؟




تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن