تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820173538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز عقد قرارداد خريد تضميني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۲۲ق.ظ)
آغاز عقد قرارداد خريد تضميني موج - رئيس سازمان چاي کشور گفت: اين سازمان از امروز، اول ارديبهشت، انعقاد قرارداد با واحدهاي چاي سازي براي خريد تضميني برگ سبز چاي را آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدولي روزبهان افزود: مديران واحدهاي چاي سازي مي توانند به تدريج براي بستن قرارداد به واحدهاي سازمان چاي در شهرستان ها و شهر لاهيجان مراجعه کنند.
وي با تاکيد بر اين که خريد تضميني برگ سبز چاي نيز امسال به روال سال هاي گذشته ادامه دارد و هيچ مشکلي در اين زمينه نيست، يادآور شد: سال گذشته از 186 واحد چاي سازي در شمال کشور 154 واحد فعال مبادرت به انعقاد قرارداد با سازمان چاي درخصوص خريد برگ سبز چاي کردند.
رئيس سازمان چاي کشور با اشاره به اجراي عمليات بهزراعي و استقبال چايکاران از آن پيش بيني کرد امسال برداشت برگ سبز چاي از نظر برداشت کيفي و کمي وضعيت بهتري نسبت به سال هاي قبل داشته باشد.
رئيس سازمان چاي کشور جزئيات چگونگي پرداخت وام به چايکاران را اعلام و پيش‌بيني کرد که امسال ۱۰۰ هزار تن برگ سبز چاي در استان‌هاي شمالي کشور برداشت شود.
محمدولي روزبهان يادآور شد: در سال 93 دولت تدبير و اميد حمايت‌هاي جدي از محصول چاي در دستور کار خود قرار داد و با اقدامات خوبي که از سوي دولت انجام شد روحيه شادي و نشاط به جامعه چايکاران بازگردانده شد.
وي افزايش ۵۰ درصدي قيمت تضميني برگ سبز چاي و پرداخت به‌ موقع مطالبات چايکاران از سوي دولت را از جمله اين اقدامات ارزشمند عنوان کرد و ادامه داد: تخصيص اعتبارات به‌زراعي از ديگر حمايت‌هاي جدي دولت تدبير و اميد بود.
روزبهان با اشاره به قديمي بودن باغات چاي گيلان و مازندران گفت: قديمي بودن باغات موجب مي‌شد که محصول خوب و کيفي از باغات برداشت نشود و به همين دليل براي اولين بار پس از ۱۰ سال حمايت‌هاي تسهيلاتي براي چايکاران درنظر گرفته شد.
رئيس سازمان چاي ميزان اين مبلغ را ۶۰ ميليارد تومان اعلام و عنوان کرد: اين وام‌ها براي انجام عمليات هرس در باغات چاي داده مي‌شود.
وي ميزان اختصاص وام به چايکاران براي هرس کف‌بر در باغات چاي را پنج ميليون تومان و هرس کمربر را دو ميليون و ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: بهره اين وام‌ها صفر است و به چايکار براي باز پرداخت وام دو سال تنفس داده مي‌شود.
روزبهان تشکيل صندوق حمايت از صنعت چاي کشور را يکي ديگر از اقدامات خوب دولت در سال گذشته عنوان کرد و گفت: عدم تامين نقدينگي همواره يکي از مهمترين مشکلات چايکاران است و تشکيل اين صندوق منجر به بهبود امر توليد چاي خواهد شد.
وي با اشاره به اينکه در ۲۵ اسفند سال گذشته اين صندوق با حمايت ۲۵ هزار و ۵۰۰ خانوار چايکار شروع به کار کرد و سرمايه آن نيز هشت ميليارد و هشت ميليون تومان بود، تصريح کرد: اين سرمايه هم اکنون به ۳۲ ميليارد تومان افزايش يافته است و البته ۱۳ کارخانه چايسازي نيز در اين صندوق عضو هستند.
رئيس سازمان چاي کشور گفت: صندوق حمايت از صنعت چاي کشور اولين صندوق حمايتي است که سهام آن توسط چايکاران و دولت تامين شده است و علاوه بر اين دولت تدبير و اميد به جهت حمايت از قشر ضعيف چايکار سهام بخش چايکاران را نيز خود پرداخت کرده است.
وي گفت: مدير اين صندوق توسط چايکاران، نماينده دولت و صاحبان کارخانه چاي‌سازي تعيين مي‌شود و اين اعضا وظيفه مديريتي اين صندوق را بر عهده دارند.
روزبهان درخصوص افزايش ۲۱ درصدي قيمت برگ سبز چاي گفت: بيشترين افزايش قيمت محصولات کشاورزي در کشور به چاي اختصاص يافته است و دولت با انجام چنين اقداماتي به دنبال افزايش انگيزه چايکاران براي توليد بيشتر اين محصول است.
وي گفت: با توجه به حمايت‌هاي خوب دولت و سخت‌کوشي که از چايکاران سراغ داريم پيش‌بيني مي‌شود امسال ۱۰۰ هزار تن برگ سبز چاي در کشور توليد شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن