تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802919302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد کشاورزي و صنعت به قيمت تخريب محيط زيست قابل پذيرش نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۴۸ق.ظ)
رشد کشاورزي و صنعت به قيمت تخريب محيط زيست قابل پذيرش نيست موج -رييس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه مي توانيم رشد اقتصادي بدون تخريب و آلودگي محيط زيست داشته باشيم ، گفت: رشد بخش کشاورزي و صنعت به قيمت تخريب و آلودگي براي هيچ کس قابل پذيرش نيست.
به گزارش خبرگزاري موج ، معصومه ابتکار در مراسم شانزدهمين همايش ملي صنعت سبز که پيش از ظهرامروز در آستانه روز زمين پاک در سازمان حفاظت محيط زيست برگزار شد با تاکيد بر اينکه براي آينده کشور و حفظ محيط زيست بايد حرکت هاي توسعه اي براساس برنامه و سياست هاي منطبق با فرصت ها و ظرفيت هاي محيط زيستي کشور انجام شود، افزود: در زمينه رشد توسعه همگام با حفظ محيط زيست گام هاي خوبي در کشور برداشته شده است،
وي با بيان اينکه اگر به ظرفيت هاي ملي کشور واقع بينانه نگاه کنيم متوجه خواهيم شد که بهره کشي از طبيعت نتيجه اي جز تخريب محيط زيست به همراه ندارد، اظهار داشت: رشد بخش کشاورزي و صنعت به قيمت تخريب و آلودگي ايران براي هيچ کس قابل پذيرش نيست .
ابتکار ادامه داد : مي بايست منابع پايه را به درستي حفظ و برا اساس اصول توسعه پايدار از منابع استفاده کنيم که به آلودگي و تخريب محيط زيست نيانجامد و چيزي براي نسل هاي آينده باقي بماند.
اقتصاد سبز در دولت با جديت پيگيري مي شود
دولت موضوع اقتصاد سبز را در برنامه هاي اصلي خود قرار داده و با جديت پيگيري مي کند، گفت: اقتصاد سبز يعني رشد اقتصادي بدون تخريب و آلودگي محيط زيست است.
ابتکار با بيان اينکه مي توانيم رشد اقتصادي بدون تخريب و آلودگي محيط زيست داشته باشيم ، گفت: اقتصاد سبز از شعار خارج شده است و نمونه هايي در دنيا داريم که رتبه بالايي در شاخص هاي توسعه اقتصادي ، صنعتي دارند و شاخص هاي پايداري را نيز حفظ کرده اند.
وي تصريح کرد: بيشتر کشورهاي توسعه يافته هم داراي اقتصاد پايدار و هم محيط زيست سالم هستند به عنوان مثال لهستان در يکدوره 20 ساله موفق به کاهش 30 درصد از انتشار گازهاي گلخانه اي شد که همزمان با آن رشد اقتصادي خود را حداقل پنج برابر افزايش داد که نشان دهنده اينست که موضوع اقتصاد سبز موضوع شدني و الزامي است.
هزينه خسارت هاي زيست محيطي در حساب هاي ملي
ابتکار با تاکيد بر اينکه اقتصاد کشور از لحاظ تخريب و آلودگي زيست محيطي بسيار آسيب مي بيند، گفت: قرار بود در برنامه چهارم توسعه هزينه خسارت هاي زيست محيطي در حساب هاي ملي تعيين شود که اين کار انجام نشد اما دولت و سازمان محيط زيست با جديت پيگير انجام آن است.
ابتکار اظهار کرد: دولت براي تقويت انگيزه هاي اقتصادي در صنايع تسهيلاتي را در قانون بودجه و صندوق محيط زيست ايران پيش بيني کرده است که اميدواريم منجر به رقابت سالم ميان صنايع و خدمات سبز و توسعه شود.
وي با تشکر ويژه از صنعت نفت در کشور گفت: صنعت نفت گام هاي خوبي در زمينه کيفيت سوخت برداشته است که نتيجه آن بهبود کيفيت هوا و افزايش تعداد روزهاي پاک و سالم نسبت به سال گذشته است.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد : با همکاري و تلاش وزير نفت و همکارانشان در وزارتخانه و پالايشگاه ها بنزين يورو4 در کشور توليد و در بيشتر کلانشهرها توزيع مي شود.
ابتکار به حذف بنزن از بنزين، کاهش گوگرد از هفت هزار PPM به 50 در گازوييل و کاهش مصرف مازوت در پالايشگاه ها برخي از اقداماتي است که وزارت نفت انجام داده است؛ اشاره کرد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز در اجراي استاندارد يورو 4 که با هشت سال تاخير الزامي شد ، تلاش هاي فراوني داشته است.
وي با بيان اينکه همچنان براي کاهش آلودگي هوا و حفظ محيط زيست راه زيادي در پيش داريم گفت: شهري مانند تهران با هشت و نيم ميليون جمعيت و پنج ميليون خودرو نيازمند برنامه ريزي هاي اصولي براي حفظ محيط زيست است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن