تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798364839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير خارجه عراق: موضوع شيعه و سنی در نبرد با داعش تبليغات رسانه های خارجی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
وزير خارجه عراق: موضوع شيعه و سنی در نبرد با داعش تبليغات رسانه های خارجی است
وزیر خارجه عراق در گفتگوی اختصاصی با الجزیره انگلیسی تاکید کرد مسئله شیعه و سنی در نبرد علیه داعش تبلیغات رسانه های خارجی است.


به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره ، ابراهیم جعفری در گفتگو با این شبکه درباره خودداری آمریکا از دادن تسلیحات پیشرفته به عراق به علت نگرانی از اینکه به دست ایران بیفتد گفت همکاری دو جانبه میان آمریکا و عراق از همکاری دو جانبه میان آمریکا و ایران فرق می کند. تسلیحات در عراق اصلا مسئله ای مرتبط با ایران یا نگرانی مرتبط با ایران نیست. این مسئله ای مربوط به عراق است. ما اکنون از همه جای جهانی تسلیحات می خریم. هم اکنون بازار تسلیحات در جهان باز است و همه می توانند بر اساس بودجه خود سلاح بخرند. چنین تفکری قدیمی شده است. ایران کشوری ضعیف نیست. ایران صنایع تسلیحاتی خود را دارد و به روی بازارهای بین المللی باز است. اصلا مسئله این نیست که آنها به ما تسلیحات ندهند به این علت که ممکن است به دست ایران بیفتد. این اصلا توضیحی منطقی نیست.


خبرنگار گفت برخی مقامات عراقی گفته اند اگر عراق از آمریکا تسلیحات دریافت نکند به سراغ ایران خواهد رفت. آیا چنین چیزی صحیح است؟


جعفری گفت این سوال با آنچه که ابتدا گفتید فرق دارد. اول شما پرسیدید که این نگرانی وجود دارد ایران ممکن است از تسلیحاتی که آمریکا به ما می دهد استفاده کند. اکنون می گوید عراق به جای خرید سلاح از آمریکا از ایران سلاح بخرد. طبیعی است که ما سلاح لازم داریم و از همه بازارهای بین المللی تا زمانی که مناسب کارمان و نیروهای عراقی و هزینه ها و بودجه باشد سلاح می خریم. ما بر این اساس سلاح می خریم. هر کشوری بر اساس تسلیحات خاصی آموزش می بینند. ما سیسم غربی و سیستم شرقی داریم. ما دنبال تسلیحاتی می گردیم که برای نیازهایمان مناسبتر باشد. 


ابراهیم جعفری درباره درخواست دولت عراق برای کمک بیشتر در نبرد علیه داعش گفت ما نیازی به حضور نیروهای خارجی در عراق نداریم. این سیاستی است که از همان ابتدا که وزیر خارجه شده ام دنبال می کنم. ما از ائتلاف بین المللی خواسته ایم هیچ پایگاه نظامی در عراق ایجاد نکند که دوباره اشغالگری گذشته را بر عراق احیا کند. آنچه ما نیاز داریم حمایتهای مالی و پوشش هوایی ، حمایتهای لوژستیک و کمکهای اطلاعاتی است. ما همچنین به کمکهای بشردوستانه برای آوارگان عراقی نیاز داریم. اکنون بیش از دو میلیون و چهارصد هزار نفر در عراق آواره شده اند. البته دشوارترین مسئله مدیریت عملیات در روی زمین است و این نیاز مردم عراق است. 


خبرنگار پرسید شبه نظامیان شیعه در نبرد علیه داعش متهم هستند که دست به اقدامات خصمانه و غارت علیه سنیها می زنند. 


جعفری گفت نیروی داوطلب مردمی، نیروی شیعه در برابر سنی نیست. این دقیقا بزرگنمایی مسائل فرقه ای است که ما آن را رد می کنیم. کمیته های مردمی گروههایی برخاسته از خود مردم هستند که وظیفه ملی و دینی خود می دانند که از کشورشان دفاع کنند و اجازه ندهند آنچه در موصل اتفاق افتاد برای دیگر شهرهای عراق تکرار شود. در برخی از مناطق از جمله انبار و صلاح الدین کمیته های مردمی شامل سنیها، شیعه و کردها است. بنابراین مسائل فرقه ای مطرح نیست و همه با یکدیگر همکاری می کنند. وزیر دفاع عراق خودش سنی است. این مسئله ای که در برخی از کانالهای ماهواره ای مطرح می شود در عراق وجود ندارد. 
خبرنگار پرسید آیا نگران نیستید در حالیکه ارتش عراق نسبتا ضعیف است این شبه نظامیان شیعه قدرت پیدا کنند و بر شما مسلط شوند؟


جعفری گفت این شبه نظامیان برای دفاع از دولت ایجاد شدند. به علاوه مقامات و مراجع دینی که از این گروههای حمایت می کنند رقیب دولت عراق نیستند. آنها فقط زمانی مداخله کردند که کشور در حال فروپاشی بود. آنها اصلا روی اختلافات مذهبی تاکید نکردند بلکه همه مردم را به دفاع از کشور دعوت کرند. 



اخبار مرتبط

مثلت رهایی بخش عراق/ بخش دوم: اتحاد میان شیعه و سنی و دشمن مشترکی به نام "داعش"




۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن