تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798955298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيانات مقام معظم رهبري در ديدار جمعى از فرماندهان و کارکنان ارتش جمهورى اسلامى ايران‌


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۲۹ب.ظ)
بيانات مقام معظم رهبري در ديدار جمعى از فرماندهان و کارکنان ارتش جمهورى اسلامى ايران‌ موج - ما اگر گفتيم - که گفته‌ايم - که از سلاح هسته‌اي استفاده نميکنيم، به‌خاطر پايبندي به تعبّد اسلامي و مقرّرات اسلامي و قوانين اسلامي است. اين يکي از برترين خصوصيّات نيروهاي مسلّح جمهوري اسلامي است.
به گزارش خبرگزاري موج، متن بيانات به شرح زير است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم‌
خوشامد عرض ميکنم به همه‌ي برادران و خواهران عزيز؛ يکايک حاضران محترم بخصوص به خانواده‌هاي شهداي عزيزمان و اميدوارم که ان‌شاءالله دستاورد بزرگ و ارزشمند ارتش جمهوري اسلامي ايران در طول سالهاي متمادي همواره تاج افتخاري بر سر اين مجموعه‌ي مؤمن و صبور و زحمتکش بوده باشد. روز ارتش را هم تبريک عرض ميکنم به همه‌ي حضّار محترم و به همه‌ي آحاد ارتش جمهوري اسلامي ايران و به خانواده‌هاي محترمشان؛ و از اجتماع امروز شما در اينجا هم قدرداني و تشکّر ميکنم؛ همچنين از اين سرود خوبي که هم شعر آن و هم اجراي آن متفاوت بود و بسيار خوب بود، تشکّر ميکنم.
بدون شک يکي از برجسته‌ترين و مفيدترين اقدامات و ابتکارات امام بزرگوار، اعلام «روز ارتش» بود.(۲) اگر يک نگاهي بکنيم به انگيزه‌هايي که آن روز در سطح کشور و نسبت به همه‌ي زواياي کشور در ذهن دشمنان ايران و انقلاب وجود داشت، ميفهميم که اعلان يک روز به عنوان روز ارتش کار بزرگي بود، کار مفيدي بود، کار ضروري و لازمي بود. بعضي از شما جوانها يادتان نيست آن روزها را، بعضي هم اصلاً در آن ايّام در دنيا نبوديد؛ انگيزه‌ي بسيار قوي و خطرناکي وجود داشت حتّي از درون خود ارتش براي نابود کردن ارتش ايران؛ تلاش ميکردند؛ براي اين کار، منطق و فلسفه ارائه ميکردند. در داخل خود ارتش عناصري وجود داشتند که به‌عنوان ارتش مکتبي و ارتش توحيدي، ميخواستند ارتش را از بين ببرند و نابود کنند؛ چنين انگيزه‌هايي وجود داشت، امام در مقابل اين انگيزه‌ها ايستاد؛ امام تشخيص دادند که ارتش بايد با قوّت و قدرت بماند و نقش ايفا کند و عوارضي را که توانسته بود در دوران طاغوت، ارتش را از مردم جدا بکند، بايستي زائل کرد؛ و زائل کردند. ارتش به‌عنوان يک مجموعه‌ي انقلابي و نه فقط انقلابيِ به زبان و ادّعا، بلکه انقلابيِ در عمل، در عرصه‌ها باقي ماند، در وسط ميدان باقي ماند و نقش ايفا کرد.
قبل از دفاع هشت‌ساله که بر ما تحميل شد هم حوادثي بود، لکن در دوران دفاع هشت‌ساله همه‌ي حقايق آشکار شد. در عرصه‌هاي مختلف - که مکرّر در اين جلسه و در جلسات ديگر اشاره‌اي کرده‌ام به خاطرات آن‌روزها و آنچه در عرصه‌هاي جنگ و ميدان جنگ‌ [اتّفاق افتاد]، بخصوص در اوايل شروع جنگ در سال ۵۹ از نزديک، و بعدها در سالهاي بعد که بنده رئيس‌جمهور بودم و به وسط ميدان نميرفتم از گزارشها و در جلسات تصميم‌گيري - شاهد بوديم که ارتش چه کرد. اين روز را بايد گرامي داشت؛ اين خاطره را بايد حفظ کرد و معناي بيست‌و‌نهم فروردين را بايد درست فهميد. بيست‌و‌نهم فروردين يعني ارتش متعلّق است به ايران، به انقلاب، به مردم؛ و در خدمت هدفهاي مردم و در خدمت هدفهاي انقلاب ايستاده است؛ همان‌طور که الان اين جوانهاي عزيزمان در سرود خواندند، ارتش به پاي انقلاب ايستاد. اين معناي بيست‌و‌نهم فروردين است. اين از جمله‌ي کارهاي بزرگ بود و آثار ماندگاري داشت؛ بعد از اين هم آثار بيشتري خواهد داشت. و ان‌شاءالله شما جوانها در اين فضا، در اين محيط، با اين جهت‌گيري رشد ميکنيد و ان‌شاءالله براي کشورتان افتخار خواهيد آفريد.
يکي از خصوصيّات ارتش جمهوري اسلامي ايران، بصيرت انقلابي و ديني است. پايبندي ديني است، تعهّد ديني است. اين خيلي حرف بزرگي است. معناي تعهّد ديني اين است که ارتش به همه‌ي موازيني که اسلام براي نيروهاي مسلّح و براي فعّاليّتهاي نظامي مقرّر کرده است، پايبند است. ارتشهاي دنيا آن‌وقتي که در يک عرصه‌اي احساس پيروزي ميکنند، مهارگسيخته وارد ميدان ميشوند، کارهايي از آنها سر ميزند که شرم‌آور است و نمونه‌هايش را در جاهاي مختلف ديده‌ايم. اين مال آن‌وقتي است که احساس پيروزي ميکنند - که به صغير و کبير رحم نميکنند - آن‌وقتي هم که احساس خطر ميکنند، باز به نوعي ديگر دست به کارهايي ميزنند و اقداماتي ميکنند که از نظر شرع مقدّس اسلام جرم است و از نظر قوانين بين‌المللي هم امروز جرم است. البتّه قدرتمندان، نه به قوانين بين‌المللي اعتنا ميکنند، نه به قوانين انساني اعتنا ميکنند؛ سلاحهاي ممنوعه را به‌کار ميبرند و غير نظاميان را هدف قرار ميدهند که در جنگهايي که آمريکا مستقيم يا غير مستقيم در آنها وارد بود، از اين جنايتها بِوفور اتّفاق افتاد. اين وضع ارتشهاي دنيا است.
ارتش جمهوري اسلامي ايران و نيروهاي نظامي وابسته‌ي به جمهوري اسلامي، پايبند به تعهّدات اسلامي‌اند؛ نه در پيروزي طغيان ميکنند، نه در هنگام خطر دست به کارهاي ممنوع و ابزارهاي ممنوع ميزنند. مدّتهاي طولاني شهرهاي ما - چه شهرهاي مرزي و چه بعداً حتّي تهران و اصفهان و بسياري از شهرهاي ديگر - زير تهاجم وحشيانه و کور موشکهاي صدّامي قرار داشت؛ در محلّات مختلف همين شهر تهران، موشکهاي صدّامي مي‌آمد؛ موشکهايي که به‌وسيله‌ي کشورهاي اروپايي تجهيز و فروخته شده بود، به‌وسيله‌ي آمريکايي‌ها هدايت ميشد؛ اهداف به آنها نشان داده ميشد؛ اهداف نظامي با عکس‌برداري‌هاي هوايي در اختيار دشمن قرار ميگرفت، اين موشکها مي‌آمدند به شهرهاي ما ميخوردند و مردم بي‌دفاع را، مردم غير نظامي را تارومار ميکردند؛ خانه‌ها را ويران ميکردند. ما بعد از گذشت مدّتي توانايي پيدا کرديم که مقابله‌ي‌به‌مثل کنيم؛ ما هم توانستيم موشک به دست بياوريم، ما هم توانستيم مقابله‌به‌مثل کنيم؛ ميتوانستيم شهرهايي را که در بُرد موشک ما بود - که از جمله‌اش خود بغداد بود - بزنيم؛ امام به ما گفتند که اگر خواستيد به يک نقطه‌ي غير نظامي - غير پادگان و امثال اينها - بزنيد، حتماً بايد قبلاً به‌وسيله‌ي راديو اعلام بکنيد که ما ميخواهيم فلان‌جا را بزنيم تا مردم کنار بروند. شما ملاحظه کنيد؛ يک چنين تقيّداتي در دنيا معمول نيست.
نيروهاي مسلّح بسياري از کشورها - يا تا آنجايي که مي‌شناسيم تقريباً همه‌ي کشورها - اين تقيّدات را ندارند؛ امروز نمونه‌اش را شما در يمن ملاحظه ميکنيد؛ چندي قبل در فلسطين ديديد؛ در غزّه ديديد؛ در لبنان ديديد؛ در نقاط ديگر مشاهده کرديد؛ اين ملاحظات را نميکنند، امّا نيروي مسلّح متعبّد به قوانين اسلامي، اين رعايتها را ميکند. ما اگر گفتيم - که گفته‌ايم - که از سلاح هسته‌اي استفاده نميکنيم، به‌خاطر همين تقيّدات است، به‌خاطر همين پايبندي به تعبّد اسلامي و مقرّرات اسلامي و قوانين اسلامي است. اين يکي از برترين خصوصيّات نيروهاي مسلّح جمهوري اسلامي است.
امروز دشمنان ما، جمهوري اسلامي را متّهم ميکنند به دخالت در اينجا و آنجا، که اين خلاف واقع است؛ چنين چيزي وجود ندارد؛ ما در هيچ‌جا دخالت نميکنيم. ما در آنجايي که مورد تهاجم قرار بگيريم البتّه دفاع ميکنيم، دفاع جانانه، امّا دخالت نميکنيم. ما از کساني و عواملي که به مردم بي‌دفاع حمله ميکنند، به غير نظامي‌ها حمله ميکنند، کودکان را نابود ميکنند، زنان را به قتل ميرسانند، خانه‌ها را خراب ميکنند، متنفّريم، اعلام بيزاري ميکنيم، اعلام برائت ميکنيم؛ اينها از اسلام چيزي نفهميده‌اند، از وجدان انساني هم چيزي نفهميده‌اند. خصوصيّت نيروهاي مسلّح ما اين است که به مباني اسلام و قوانين الهي که در همه‌جا قانون الهي رايج است - حتّي در جنگ، يا در صلح - پايبند است. اين يکي از خصوصيّات نيروهاي مسلّح ما است. علّت اينکه امروز ارتش ما، سپاه ما، نيروهاي مسلّح ما در بين مردم محبوبيّت دارند هم همين است: مردم مي‌بينند اينها مثل خودشان فکر ميکنند، مثل خودشان عمل ميکنند، اعتقاداتي مشابه اعتقادات خودشان دارند، براي همان چيزهايي دل ميسوزانند که مردم دل ميسوزانند؛ اين، ارتباط بين مردم و نيروهاي مسلّح را افزايش ميدهد. اين يک خصوصيّت است.
يک خصوصيّت ديگري که بايد نيروهاي مسلّح ما به آن توجّه داشته باشند، خوشبختانه توجّه هم کرده‌اند و اين کاملاً آشکار است، مسئله‌ي عمل به آيه‌ي شريفه‌ي «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِه‌ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم»(۳) است. معناي اين آيه اين است که غافلگير نشويد؛ معنايش اين است که اگر چنانچه دشمني به شما حمله کرد، شما بر اثر کمبود امکانات، کمبود سلاح و مهمّات، کمبود آمادگي، خسارت تحمّل نکنيد، که خسارت شما خسارت ملّت است، خسارت شما خسارت اسلام است. لذا عرض کردم پيشرفتهايي که تا امروز نيروهاي مسلّح ما در اين زمينه داشته‌اند نمونه است. يعني در سطح کشور با اينکه خوشبختانه کشور ما از لحاظ پيشرفتهاي علمي و فنّاوري يک سطح قابل قبول و برجسته‌اي در دنيا دارد، امّا در بين مجموعه‌ي پيشرفتها، پيشرفتهاي تسليحاتي و پيشرفتهاي نظامي ما جزو برترين‌ها است. آن مقداري که ما در طول اين سالها توانسته‌ايم تجهيزات و امکانات کشور را پيش ببريم، در اين فاصله‌ي زماني، در اين مقطع زماني، با اين فشارها، با اين تحريم، با اين کمبود منابع، يک کار بسيار فوق‌العاده است؛ بسيار فوق‌العاده است.
خوشبختانه نيروهاي مسلّح در بخشهاي مختلف، خودشان يا بالمباشره يا با برنامه‌ريزي و با استفاده‌ي از دستگاه‌هاي علمي و فنّاوري توانسته‌اند کارهاي بزرگي بکنند و اين کار بايد ادامه پيدا کند. آنچه من تأکيد ميکنم اين است که پيشرفتهاي کشور در زمينه‌هاي تسليحاتي و در زمينه‌هاي آمادگي‌هاي رزمي بايد همچنان طريق پيشرفت را ادامه بدهد؛ دشمنان ما اين را نميخواهند. امروز يکي از ابزارهاي فشار تبليغاتي بر جمهوري اسلامي همين مسئله است - مسئله‌ي موشکها، مسئله‌ي پهپادها، مسئله‌ي امکانات نظامي و همين چيزهايي که با هنر جوانان ما در داخل کشور بدون کمک گرفتن از اين و آن به‌وجود آمده است - ميخواهند اين نباشد، ميخواهند اين را متوقّف کنند. منطق صحيح عُقلايي با پشتوانه‌ي آيه‌ي قرآن به ما ميگويد اين راه را بايد دنبال بکنيد.
طرف مقابل با وقاحت تمام ما را تهديد نظامي ميکند؛ با وقاحت، مرتّب تهديد نظامي ميکند؛ چند وقتي بود ساکت بودند، باز چند روز قبل از اين يکي از آنها دهن باز کرد و راجع به گزينه‌هاي روي ميز و گزينه‌ي نظامي بنا کرد حرف زدن. خب اين لاف را ميزنند، اين غلط زيادي را ميکنند، آن‌وقت ميگويند جمهوري اسلامي قدرت دفاع را از خود سلب کند؛ اين حرفي که آنها ميزنند ابلهانه نيست؟ حتّي اگر ما را اين‌جور صريحاً هم تهديد نميکردند، لازم بود به حکم «وَاَعِدُّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ و مِن رِباطِ الخَيل»،(۴) ما به فکر باشيم؛ حتّي اگر تهديد هم نميکردند بايد ما اين مراقبت را ميکرديم، اين آمادگي‌ها را افزايش ميداديم؛ حالا که صريحاً هم دارند تهديد ميکنند. از آن‌طرف تهديد ميکند، از آن‌طرف ميگويد شما نبايد موشک بسازيد، نبايد چنين کنيد؛ نبايد چنان کنيد، مدام دستورات بدون پشتوانه و ابلهانه در فضاي تبليغاتي يا در قرارهاي بين‌المللي صادر ميکنند. نخير، جمهوري اسلامي اوّلاً ثابت کرده است و نشان داده است که در دفاع از خود کاملاً مقتدرانه و در نهايت اقتدار عمل ميکند؛ همه‌ي ملّت مثل يک مشت مستحکم گِرد هم مي‌آيند و در مقابل متجاوز، در مقابل متعرّض، در مقابل مهاجمِ غير منطقي مي‌ايستند؛ در دفاع، ملّت ما يکپارچگي کامل دارد و هيچ‌چيز ديگري تأثير نميگذارد؛ اين يک. و جمهوري اسلامي خود را آماده نگه ميدارد و آمادگي خود را حفظ ميکند؛ اين هم نکته‌ي دوّم.
همه‌ي دستگاه‌هاي جمهوري اسلامي - از وزارت دفاع تا سازمانهاي ارتش و سپاه و ديگر دستگاه‌هاي مختلف - بايد اين را به‌عنوان يک دستورالعمل بشناسند و آمادگي‌ها را روزبه‌روز افزايش بدهند؛ هم در زمينه‌ي تسليحات، هم در زمينه‌ي سازماندهي‌ها، هم در زمينه‌ي آن چيزي که در نيروهاي مسلّح بيشترين تأثير را دارد يعني آمادگي روحي و روحيّه. خوشبختانه در کشور ما، نيروهاي ما، جوانهاي ما، مردان دلاور ما، در اين زمينه هيچ چيزي کم ندارند، هيچ کم ندارند؛ از لحاظ روحيّه خوشبختانه هيچ احساس کمبود نميکنيم. همان چيزي که هدف انقلاب بود، همان چيزي که هدف بيست‌ونهم فروردين بود، همان چيزي که هدف تشکيل سپاه پاسداران بود که امام بزرگوار اينها را تدبير کردند، تحقّق پيدا کرده است: روحيّه‌ها بالا و آمادگي‌ها بسيار! همين حالا جوانهاي زيادي که نه انقلاب را ديدند، نه امام را ديدند، نه روزهاي جنگ را درک کردند، نه خاطره‌اي از آن روزها دارند و جوان امروز هستند، از داخل ارتش به بنده از طرق مختلف پيغام ميدهند که آماده‌ي فداکاري‌اند. خلبان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي يک‌جور پيغام ميدهد، خلبان هوانيروز يک‌جور پيغام ميدهد، عنصر وابسته‌ي به نيروي دريايي يا نيروي زميني يک‌جور پيغام ميدهد؛ آمادگي دارند. اين روحيّه‌ي بالا را هر ارتشي که داشته باشد، هر سازمان مسلّحي که داشته باشد، مسلّماً در برخوردها، در امتحانات، در ابتلائات پيش خواهد رفت؛ با همين روحيّه بايد پيش برويد. بنابراين حفظ بصيرت، حفظ جهت‌گيري صحيح، آمادگي‌هاي لازم، روحيّه‌ي خوب و افزايش روزافزون تجهيزات و امکانات و آمادگي‌هاي رزمي يکي از کارهاي اساسي‌اي است که نيروهاي مسلّح بايستي داشته باشند.
جمهوري اسلامي براي هيچ کشوري تهديد نيست؛ ما براي همسايه‌هاي خودمان هم هيچ‌وقت تهديد نبوديم، چه برسد به جاهاي دوردست؛ اين را تاريخِ نزديک ما به‌طور واضح نشان ميدهد. حتّي آن‌وقتي که برخي از همسايه‌هاي ما برخوردهايي کردند که شايسته‌ي همسايگي نبود، ما از خودمان خويشتن‌داري نشان داديم. جمهوري اسلامي به هيچ کشوري تعرّض نميکند و نخواهد کرد. حالا افسانه‌ي جعلي مسئله‌ي هسته‌اي و سلاح هسته‌اي را آمريکايي‌ها و پشت‌سرش اروپايي‌ها و بعضي بادمجان‌دورِقاب‌چين‌هاي ديگر عَلَم کردند که بگويند جمهوري اسلامي مايه‌ي تهديد است؛ نه، مايه‌ي تهديد، خود آمريکا است. امروز بزرگ‌ترين مايه‌ي تهديد در دنيا رژيم آمريکا است که بدون هيچ مهاري، بدون هيچ پايبنديِ وجداني و ديني‌اي، در هر کجايي که لازم بداند دخالتهاي بي‌وجه ميکند و دخالتهاي ناامن‌کننده از او سر ميزند؛ آمريکا دنيا را ناامن کرده است. در اين منطقه‌ي ما، ناامن‌کننده، رژيم صهيونيستي است که سگ زنجيري آمريکا است؛ اينها هستند که دنيا را ناامن کرده‌اند. جمهوري اسلامي دنيا را ناامن نميکند، منطقه را هم ناامن نميکند، حتّي محيط همسايگان را هم ناامن نميکند، حتّي در موارد زيادي بدرفتاري‌هاي برخي از همسايگان را هم با بزرگواري تحمّل ميکند. ناامني از ناحيه‌ي قدرتهاي بي‌مهاري است که همه‌جا را تصرّف ميکنند. امروز اين حوادث گريه‌آور در يمن جاري است و آمريکايي‌ها از ظالم حمايت ميکنند، غربي‌ها از ظالم حمايت ميکنند؛ ناامني از ناحيه‌ي آنها است، اينها هستند که کشورها را ناامن ميکنند، اينها هستند که محيط زندگي را براي انسانها ناامن ميکنند؛ ناامني مال آنها است. جمهوري اسلامي - هم براي خود، هم براي ديگران - امنيّت را بزرگ‌ترين نعمت الهي ميداند و براي حفظ امنيّت خود مي‌ايستد و دفاع ميکند؛ اين هميشه بايد آويزه‌ي گوش مسئولان نيروهاي مسلّح باشد: حفظ امنيّت کشور، حفظ امنيّت مرزها، حفظ امنيّت عموميِ زندگي مردم، چيزهايي است که به‌عهده‌ي مسئولاني است که در اين زمينه فعّالند.
از خداوند متعال ميخواهيم که روزبه‌روز توفيقات نيروهاي مسلّح را افزايش بدهد و به شما جوانها ان‌شاءالله توفيق بدهد و بتوانيد نقش ايفا کنيد. نقش هم فقط جنگيدن نيست، آمادگي ايجاد کردن، پيشرفت ايجاد کردن و سازندگي درونيِ شخصي و سازندگي تشکيلاتي و سازماني و مانند اينها، جزو کارهاي بزرگ است؛ البتّه يک روز هم اگر درگيري رخ بدهد، حضور در عرصه‌هاي نبرد هم جزو آمادگي‌ها و جزو امتحانها و مانند اينها است. اميدواريم که ان‌شاءالله خداوند در همه‌ي زمينه‌ها به شما توفيق بدهد.
والسّلام‌عليکم‌ورحمةالله‌وبرکاته‌













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن