تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798364738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی به فردی که داعش را طراحی کرد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آشنایی به فردی که داعش را طراحی کرد
پایگاه خبری اخبار الساعه امارات روز دوشنبه در گزارشی نوشت: طراح و برنامه ریز تشکیل گروه تروریستی داعش یک افسر سابق اطلاعاتی صدام حسین به نام سمیر عبد محمد الخلیفاوی با نام مستعار "حاجی بکر" بود.
کد خبر: ۴۹۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ - 20 April 2015


 پایگاه خبری اخبار الساعه امارات روز دوشنبه در گزارشی نوشت: طراح و برنامه ریز تشکیل گروه تروریستی داعش یک افسر سابق اطلاعاتی صدام حسین به نام سمیر عبد محمد الخلیفاوی با نام مستعار "حاجی بکر" بود.

این پایگاه خبری تلاش کرده با سرپوش گذاشتن بر کمک های مالی و تسلیحاتی خارجی به گروه داعش و وابستگی رهبران این گروه تروریستی به برخی کشورها منطقه، افزود: طبق دست نوشته های بدست آمده که در مجله اشپیگل آلمان منتشر شده، حاجی بکر که از اعضای برجسته دستگاه اطلاعات صدام بود، طراح اصلی و مغز متفکر تشکیل سریع گروه داعش و انتشار و سیطره آن بر شمال سوریه بوده است.
 
به گزارش این پایگاه خبری اماراتی ، پرونده ای شامل 31 صفحه جدول و فهرست دست نویسی شده که از تشکیل گروه تروریستی داعش تا برپایی دولت اسلامی در سوریه حکایت دارد، بدست آمده است.  
 
تسلط بر شمال سوریه بخشی از این طرح به ریاست حاجی بکر بود که او با تجربه و تکنیک هایی که در زمان صدام به اشکال مختلف مثل نظارت، جاسوسی، قتل و آدم ربایی بدست آورده بود، به صورت صفحه به صفحه حتی با مسوولیت های فردی، آن را ترسیم کرده است.
 
اخبار الساعه اضافه کرد: حاجی بکر شخصی تندخو و بیکار بود و پس از جنگ آمریکا علیه عراق در سال 2003 میلادی که ارتش صدام منحل شد، در سال های 2006 تا 2008 در بازداشتگاه های آمریکایی مثل زندان ابوغریب در کنار افرادی با تفکرات تکفیری هم سلول بوده و تاثیر گرفته است.
 
او پس از آزادی به توصیه تکفیری ها به زادگاهش فلوجه رفته و شاخه ای از القاعده را در این شهر تاسیس می کند.
 
حاجی بکر که به ابوبکر عراقی هم معروف است، در سال 2010 میلادی به عضویت گروه کوچکی از افسران اطلاعاتی عراقی درمی آید که با دادن وجهه دینی به این گروه، رهبری آن به ابوبکر البغدادی سپرده می شود.
 
حاجی بکر پس از دو سال برای اجرای نقشه تاسیس گروه خود به شمال سوریه سفر می کند و کار خود را با گروهی از جنگجویان خارجی تازه کار و بی تجربه از جمله برخی افراد تندرو مذهبی و تکفیری از کشورهای عربستان، تونس، اروپایی، چچن و ازبکستان آغاز می کند .
 
در سال 2010 ابوعمر و بسیاری از اعضای ارشد این گروه به شبکه القاعده پیوستند و حاجی بکر به ابوبکر بغدادی توصیه کرد، خود را به عنوان فرمانده، معرفی کند.
 
در این مرحله جدید، ابوبکر البغدادی به عنوان فرمانده اصلی مطرح شد و حاجی بکر که از مهارت های نظامی قابل قبولی برخوردار بود، به عنوان مشاور بر همه امور نظارت می کرد و فرماندهان گروه را شخصا تعیین می کرد.
 
این سرهنگ ستاد، تا آن زمان با ریش تراشیده و قیافه ای غربی در محافل حاضر می شد، اما به علت حساسیت های سران گروه های تکفیری و شیوخ حامی آنها، ظاهر خود را تغییر داد و ریشش بلندتر از ریش بغدادی شد و ظاهری شبیه به تروریستها پیدا کرد.
 
این گزارش افزود: حاجی بکر اصلا مذهبی نبود، اما راز موفقیت او در تشکیل گروه داعش جمع بین دو تناقض بود، یکی اعتقاد تکفیری و تندروانه اعضای آن و دیگری محاسبات راهبردی منطقه بود که به رهبری حاجی بکر انجام می شد.
 
اخبار الساعه به نقل از مجله اشپیگل آلمان نوشت که این اسناد را پس از تلاش ها و گفت و گوهای فراوان با جنگجویان داعشی در حلب سوریه بدست آورده است .
 
حاجی بکر در سال 2014 در درگیری با نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسید.
 
این گزارش از وابستگی حاجی بکر و ابوبکر البغدادی به کشورهای خارجی و دریافت کمکهای مالی و تسلیحاتی از این کشورها مطلبی منتشر نکرده و تلاش داشته تا این وابستگی را پنهان نگه دارد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن