تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819367981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازنگري در نحوه مصرف غذا، لازمه پيشگيري از خطر تهديد سلامت افراد جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ فروردين ۱۳۹۴ (۱۶:۵ب.ظ)
رئيس دانشگاه علوم پزشکي قم: بازنگري در نحوه مصرف غذا، لازمه پيشگيري از خطر تهديد سلامت افراد جامعه موج-رئيس دانشگاه علوم پزشکي قم گفت:بر همه آشکار است که سلامتي مهم‌ترين مقوله در زندگي بشر است و يکي از محورهاي اصلي سلامتي، امنيت غذايي و استفاده از غذاهاي سالم است.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم ،رئيس دانشگاه علوم پزشکي قم در نشست خبري هفته سلامت که با حضورخبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکي برگزار شد، با اشاره به اينکه شعار هفته سلامت امسال «ايمني غذا از مزرعه تا سفره» است،گفت: بر همه آشکار است که سلامتي مهم‌ترين مقوله در زندگي بشر است و يکي از محورهاي اصلي سلامتي، امنيت غذايي و استفاده از غذاهاي سالم است.
وي ادامه داد: امسال وزارت بهداشت با تاسي از شعار سال بهداشت جهاني سياست فعاليت‌هاي خود را بر اساس سلامت محوري طرح ريزي کرده است، چرا که امروزه به واسطه مشکلات مختلف در عرصه‌هاي توليد، عرضه و مصرف مواد غذايي امنيت غذايي مردم دچار مخاطره شده است، تا جايي بالغ بر 200 بيماري که سلامت بشر را تهديد مي‌کند از طريق غذا و مواد غذايي در بدن ايجاد مي‌شود.
دکتر ابوالفضل ايراني‌خواه با اشاره اينکه سالانه بيش از 2 ميليون کودک به واسطه رعايت نشدن بهداشت غذايي جان خود را از دست مي‌دهند، بيان کرد: انتخاب اين شعار به دليل اين است که توليدکنندگان، فروشندگان و مصرف کنندگان مواد غذايي توجهشان را به اين خطر و تهديد مهم جلب کرده و تحولي در بازنگري مصرف غذا ايجاد کنند تا سلامت جامعه با خطر مواجه نشود.
وي افزود: وقتي انسان بداند چه چيز بخورد، چگونه بخورد و اعتقاد داشته باشد که زندگي ابزاري براي خوردن نيست و توليدکنندگان و مسئولان غذا و بهداشت غذايي نيز اين موضوع را به خوبي فرهنگ‌سازي کنند بسياري از بيماري‌ها در جامعه رفع مي‌شود.
ايراني خواه با تاکيد بر اينکه مصرف غذاي سالم نيازمند فرهنگ‌سازي است، ابراز کرد: متاسفانه ذائقه غذايي مردم مدتي است تغيير کرده و سودجوياني هم هستند که به درخواست‌هاي غلط غذايي مردم را پاسخ مي‌دهند و هشدار دادن به مردم و آگاه کردن آنها از رسالت‌هاي اصحاب رسانه به ويژه رسانه ملي است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي قم با تاکيد بر اينکه تحول در نظام سلامت تحولي جامع در ابعاد مختلف است، اظهار کرد: طي دو هفته اخير در اقدامي بي‌سابقه در راستاي تحول سلامت در حوزه دهان و دندان، سند تحول توسط وزير رونمايي شد که اين سند بر اساس بحث پيشگيري کار خود را آغاز خواهد کرد.
وي با بيان اينکه دندان‌پزشکي با وجود اهميت بالاي آن مورد بي مهري قرار گرفته است، گفت: براي نخستين بار در اين دوره توجه ويژه‌اي به اين بخش مهم از پزشکي شده است و اين کار با محوريت گروه‌ سني کودکان آغاز و به تدريج به دوره متوسطه کشيده خواهد شد و خدماتي که قبلاً با صرف هزينه‌هاي زياد براي خانواده‌ها همراه بود، در اين طرح به صورت قابل توجه چه از نظر کمي و چه از نظر کيفي در استان ارائه خواهد شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي قم ادامه داد: بحث امنيت غذايي يکي از مهم‌ترين موضوعات در بحث سلامت است و فرهنگ‌سازي آن به تنهايي از عهده وزارت بهداشت خارج است و تمام دستگاه‌هاي مربوط، به ويژه رسانه‌ها و رسانه ملي بايد در اين مسير قدم بردارند، چرا که رسانه‌ها براي مردم مستند هستند و اثر زيادي را در جامعه روي افراد دارند که اگر اين اثرگذاري به درستي هدف‌گذاري شود، مي‌توانيم نتايج خوبي را در حوزه سلامت به دست آوريم.
وي ضمن انتقاد از برخي سودجويان که به بهانه‌هاي واهي سعي در ايجاد نگراني در مورد مسائل بهداشت و امنيت غذايي در جامعه دارند، بيان کرد: گفته‌هاي اين افراد در خصوص موضوعات مختلفي همچون مرغ، نمک يد دار و... مستندات علمي ندارد و مسائلي که مطرح مي‌کنند به هيچ عنوان صحت ندارد و مردم بايد هر گونه آگاهي و اطلاعات پيرامون مسائل بهداشتي را از متولي آن کسب کنند و نياز است مراجع قضايي در اين زمينه وارد عمل شده و با اين افراد که کليپ‌هايشان در شبکه‌هاي مجازي نيز منتشر شده برخورد قاطع کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن