تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802741908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور داوطلبان آمریکایی در خاورمیانه برای جنگ با داعش |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حضور داوطلبان آمریکایی در خاورمیانه برای جنگ با داعش
گاردین نوشت: غیرنظامیان و کهنه سربازان آمریکایی با کمک رسانه های اجتماعی برای جنگ با داعش روانه خاورمیانه می شوند.
کد خبر: ۴۹۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ - 19 April 2015


گاردین نوشت: غیرنظامیان و کهنه سربازان آمریکایی با کمک رسانه های اجتماعی برای جنگ با داعش روانه خاورمیانه می شوند.


به گزارش «تابناک»، روزنامه گاردین در اینترنت امروز در گزارشی نوشت: دهها - و شاید صدها- آمریکایی از هزاران مایل دورتر راهی شمال عراق شده اند تا در کنار نیروهای پیشمرگ کُرد و شبه نظامیان مسیحی با داعش بجگند.


برخی از این داوطلبان غیرنظامی و فاقد هر گونه تجربه نظامی اند، دیگران کهنه سربازان جنگ های آمریکا در عراق و افغانستانند و اکثر آنها صرفا بوسیله یک بلیت یک طرفه و چند تماس از طریق فیس بوک سر از میدان جنگ درآورده اند.


این آمریکایی ها به صدها داوطلب غربی پیوسته اند که طبق گزارشهای موجود از زمان اعلام خلافت داعش در سال گذشته به عراق و سوریه سرازیر شده اند. ورود آنها واکنش های مختلفی را در پی داشته است. گروههای شبه نظامی مدافع اقلیت مسیحی ابراز خوشنودی کرده اند،‌ برخی جنگجویان کُرد در گفتگو با گاردین گفتند از دولت آمریکا انتظار داشتند سلاح و توپخانه سنگین برای آنها ارسال کند.


اما به نظر نمی رسد موج داوطلبان آمریکایی به این زودیها خاتمه یابد. چند گروه جدید عمدتا متشکل از کهنه سربازان ارتش تشکیل شده است که امید می رود چارچوب سازمان یافته تری برای کسانی باشد که می خواهند جانشان را در یک جنگ خارجی به خطر اندازند.


بسیاری داوطلبان آمریکایی از طریق تماس با اعضای نیروهای موسوم به «آسایش» - نیروهای اطلاعات و امنیت کردستان عراق- در فیس بوک راهی منطقه جنگی شده اند. پیدا کردن بسیاری جنگجویان پیشمرگ و اعضای نیروهای امنیتی در شبکه های اجتماعی آسان است.


اعضای این نیروها خود چندین صفحه در فیس بوک دارند و بسیاری از آنها صفحات شان در رسانه های اجتماعی با اطلاعات کامل تماس با آنها در معرض بازدید عموم قرار می دهند.


همانطور که «دولت اسلامی»‌ فعالانه از طریق اینترنت جهادیون خارجی را جذب می کند، جناح های کُرد- پیشمرگ در عراق و وای پی جی در سوریه- اکنون از پایگاههای اینترنتی برای جذب نیرو بهره میگیرند.


یکی از گروههایی که اخیرا برای سازمان دهی بهتر داوطلبان منفرد تشکیل شده است، گروه «کهنه سربازان ضد داعش» متشکل از کهنه سربازان ارتش آمریکا عمدتا با سابقه جنگ در عراق و افغانستان است که قصد دارند برای مبارزه با این گروه افراطی راهی عراق شوند.


یکی از رهبران آن که خواست نامش فاش نشود، گفت:‌ این گروه آماده می شود «ظرف نود روز» در ناحیه موصل مستقر شود. وی ماموریت شان را کمک به نیروهای محلی در عراق و نهایتا در سوریه در برابر داعش توصیف کرد و گفت هدف شان آزاد سازی عراق و سپس عزیمت به سوریه است.


یک سازمان دیگر تحت هدایت آمریکا موسوم به «فرزندان آزادی بین الملل» (اس اُ ال ئی) چند ماه گذشته را صرف آموزش مسیحیان آشوری در شمال عراق کرده است.


اس اُ ال ئی یک شرکت پیمانکاری خصوصی است که توسط متیو وان دایک فیلمساز آمریکایی و مزدور سابق تاسیس شده است. وی در کنار شورشیان لیبی جنگیده است و در اواخر سال دو هزار و یازده به مدت شش ماه در بازداشت نیروهای قذافی بود.


رسما تا جایی که به وزارت پیشمرگ مربوط می شود، هیچ داوطلب خارجی در جنگ همراه نیروهای پیشمرگ در کردستان عراق حضور ندارد. جبار یاور دبیر کل وزارت پیشمرگ هفته گذشته به گاردین گفت: «ما نمی پذیریم که هیچ نیروی خارجی به نیروهای پیشمرگ بپیوندند و قانون چنین اجازه ای را نمی دهد... داوطلبانی که اکنون همراه نیروهای پیشمرگ هستند هیچ ارتباطی با ما ندارند و وزارت پیشمرگه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.»


اما اکثر جنگجویان پیشمرگ تحت کنترل این وزارتخانه نیستند و بسیاری واحدها هنوز مستقیما در کنترل احزاب سیاسی منطقه ای اند که احتمالا با شیوه های خود خارجی ها را جذب می کنند.


قطعا مشارکت شهروندان آمریکایی در جنگ های خارجی سوال برانگیز بوده است. گرچه جنگ همراه با نیروهای مسلح یک کشور خارجی لزوما غیرقانونی نیست اما اصلا توصیه نمی شود.


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:‌ دولت آمریکا از سفر شهروندان آمریکایی به عراق یا سوریه برای جنگ با داعش و کلا از چنین فعالیتهایی حمایت نمی کند.




واحد مرکزی خبر












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن