تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803936247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد 2 ميليون و 300 هزار هکتار جنگل‌هاي بياباني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۳۸ب.ظ)
ايجاد 2 ميليون و 300 هزار هکتار جنگل‌هاي بياباني موج - رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور اعلام کرد: 2 ميليون و 300 هزار هکتار جنگل‌هاي بياباني بعد از انقلاب در کشور ايجاد شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، خداکرم جلالي در حاشيه سفر به سيستان و بلوچستان با بيان اين که براي جنگل‌کاري اقداماتي نظير نهال‌کاري و آماده‌سازي براي پوشش گياهي صورت گرفته است، افزود: با توجه به اهميت بيابان‌زدايي در مجموع تاکنون اين سازمان بيش از هفت ميليون هکتار عمليات بيابان‌زدايي در کشور انجام داده است.
وي با اشاره به اين که 32 و نيم ميليون هکتار از مساحت کشور را بيابان تشکيل داده است، اظهار داشت: با توجه به اين که حدود 20 ميليون هکتار از بيابان‌هاي کشور تحت تأثير فرسايش بادي وهفت ميليون هکتار از مجموع بيابان‌هاي کشور کانون‌هاي بحراني بيابانزا هستند، بنابراين بايد عمليات بيابان‌زدايي به منظور کنترل کانون‌ها و در نتيجه پيشگيري از پديده گردوغبار و توفان‌هاي شن در آن‌ها انجام شود.
جلالي، بروز خشکسالي‌هاي اخير را يکي ازعوامل تشديد کننده شن‌هاي روان در برخي مناطق کشور دانست و افزود: متاسفانه بر اثر اين پديده، پوشش گياهي مناطق کاهش يافته به طوري که باعث به وجود آمدن گرد و غبار شده و در مناطقي که فرسايش بادي دارند، علاوه بر پديده گرد و غبار سبب حرکت شن‌هاي روان شده است.
تمامي کانون‌هاي مناطق بحراني کشور شناسايي شده‌اند
رئيس سازمان جنگل‌هاي کشور تصريح کرد: هم اينک همه کانون‌هاي بحراني گرد و غبار در مناطق جنوبي، غربي، مرکزي و سيستان و بلوچستان شناسايي شده‌اند که حدود سه ميليون هکتار آن از اولويت بالايي برخوردارند و در اين زمينه طرحي در نظر گرفته شده که در صورت تأمين اعتبار اقدامات لازم انجام خواهد شد.
وي ادامه داد: ايجاد جنگل‌هاي بياباني، کشت گونه‌هاي مقاوم به خشکي و شوري، مالچ پاشي، کنترل روان آب‌ها يا طرح‌هاي آبخيزداري و مديريت چراي دام از جمله اقداماتي است که مي‌تواند به کنترل اين پديده کمک کند.
جلالي ادامه داد: با توجه به اعتبارات سالانه برخي از اين اقدامات در کشور انجام مي‌شود اما براي برخي مناطق از جمله سيستان و بلوچستان و خوزستان نيازمند اعتبارات قابل‌توجه‌اي هستيم.
وي با بيان اين که ايران از نظر دانش و تجربه بيابان‌زدايي در کشورهاي منطقه رتبه نخست و در جهان نيز جايگاه ويژه‌اي دارد، ابراز اميدواري کرد با استفاده از دانش و تجربه موجود بتوان به سرعت کانون‌هاي داخلي را مهار کرد.
ريزگردهاي غرب کشور منشأ خارجي دارد
جلالي گفت: با توجه به اين که که گرد و غبار و ريزگردها درغرب کشور منشأ خارجي دارند بايد در اين زمينه با تعاملاتي که با کشورهاي همسايه مثل عراق، عربستان، سوريه و شمال آفريقا داريم هماهنگي‌هاي لازم شکل گيرد.
وي جلوگيري از تصرف زمين‌هاي ملي را مهم اريابي کرد و گفت: خوشبختانه در اين زمينه با وجود محدوديت نيرو و تجهيزات، اقدامات خوبي صورت گرفته و يگان حفاظت اين سازمان در اين زمينه فعال عمل مي‌کند به طوري که اين يگان سالانه به طور متوسط از حدود 50 هزار هکتار تصرف زمين‌هاي ملي پيشگيري مي‌کند.
به گفته اين مقام مسوول، هم اکنون بيش از 100 هزار پرونده به صورت متمرکز و رسوب شده مربوط به سال‌هاي مختلف در حال رسيدگي است.
طرح‌هاي مرتعداري با مشارکت تشکلات مردمي تنظيم مي‌شود
رئيس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با بيان اينکه حدود 84 ميليون هکتار مرتع در کشور وجود دارد، گفت: از آنجايي که حدود 25 ميليون هکتار از اين مراتع در مناطق عشايري است، لذا اين سازمان براي استفاده اين قشر از جامعه پروانه چراي دام براي آنان صادر کرده است.
وي ادامه داد: سازمان جنگل‌ها، براي حفظ و صيانت از مرتع، از طرح‌هاي مشارکتي با مردم بهره مي‌گيرد به طوري که طرح‌هاي مرتع‌داري را در قالب تشکل‌هاي مردمي شکل و برنامه‌هاي مناسب بهره‌برداري را با همکاري آنان تنظيم مي‌کند.
جلالي با اشاره به اين که ايران از لحاظ گياهان دارويي از کشورهاي کم نظير و جزو پنج کشور جهان در اين زمينه محسوب مي‌شود، گفت: با توجه به تنوع ژنتيکي هم اينک حدود هشت هزار گونه گياهي در کشور وجود دارد که تاکنون دو هزار و 300 گونه آن به عنوان گياهان دارويي شناسايي شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن