تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815070720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران:آلمان مي تواند در توسعه شهر تهران حضور فعال تري داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شهردار تهران:آلمان مي تواند در توسعه شهر تهران حضور فعال تري داشته باشد
" پتر رامزاور " رئيس فراكسيون پارلماني حزب سوسيال مسيحي كشور آلمان روز گذشته با دكتر محمد باقر قاليباف ، شهردار تهران ديدار و گفت و گو كرد.

به گزارش خبگزاري مهر، در اين ديدار كه از ساعت 17 ديروز آغاز شد علاوه بر "پتر رامزاور" رئيس فراكسيون پارلماني حزب سوسيال مسيحي (CSU) ، "كريستيان روك" سخنگوي امور توسعه ائتلاف CDU/CSU در مجلس فدرال آلمان ، "پيتر رويس" از حزب CSU و خانم "ناتاشا زكر" سخنگوي حزب سوسيال مسيحي حضور داشتند.

"پتر رامزاور" در اين ديدار با بيان اينكه تهران با اين جمعيتي كه دارد در حد يك كشور است ، گفت: مسائل شهري از جمله مسائلي است كه براي ما جالب است و ما قصد داريم بيشتر با شهر تهران آشنا شويم ، البته هنوز فرصتي دست نداده تا شهر را ببينيم زيرا از لحظه اي كه وارد تهران شديم در حال ملاقات و گفت و گو هستيم.

وي افزود: در بيشتر ملاقات هايي كه داشتيم در مورد مسايل سياسي منطقه اي ، خاورميانه و مسايل اقتصادي صحبت كرديم و با مسايل منطقه و تاثيرپذيري آن ها از يكديگر آشنا شديم و به نقش كشور شما در اين معادلات پي برديم.

شهردار تهران نيز در اين ديدار ضمن خوشامد گويي به هيئت آلماني گفت: اداره شهر تهران با اين جمعيت سخت است ولي يكي از مزيت هاي اداره تهران اين است كه به طور واقعي توسط شهروندان اداره مي شود . آن ها بودجه اش را مي دهند و خود ، شهر را اداره مي كنند.

دكتر قاليباف افزود: شهر تهران 22 منطقه و 380 محله دارد و شوراي اسلامي شهر و محلات به طور مستقيم از سوي مردم انتخاب مي شوند و مديريت مي كنند كه اين خيلي اداره شهر را آسان تر كرده است.

به گفته شهردار تهران طبيعتا در شهر مشكلاتي از جمله حمل و نقل ، ترافيك ، آلودگي هوا و نظاير آن وجود دارد كه با برنامه هاي در حال اجرا در آينده نزديك اين مشكلات كمتر خواهد شد.

وي ادامه داد: در حوزه هاي مختلف از جمله حمل و نقل ، نظافت شهر ، بازيافت ، سرمايه گذاري و احداث هاي جديد سرعت خوبي داريم .

قاليباف سپس به رابطه كشورهاي ايران و آلمان اشاره كرد و گفت: با همه ارتباط خوبي كه بين ايران و آلمان برقرار است اما جاي آلماني ها در توسعه شهر تهران خالي است . البته اين موضوع را به سفير آلمان گفته ام . ما با شهرهايي چون رم ، مادريد ، پاريس ، شانگهاي و پكن روابط خوبي داريم اما با شهرهاي آلمان ارتباط كمتري وجود دارد كه فكر مي كنم اين ارتباط بين كلان شهرها و پايتخت ها مي تواند فعال باشد.

قاليباف معتقد است سابقه تجاري ايران و آلمان در سطح ملي و بين المللي نشان مي دهد كه رابطه بين كلان شهرها مي تواند بسيار فراتر از اين باشد.

شهردار تهران با بيان اينكه در گذشته آلماني ها حضور بيشتري در ايران و شهر تهران داشتند ، گفت: برخي از ساختمان هاي قديمي تهران نشان از حضور و مشاركت آن ها در توسعه تهران دارد.

"پتر رامزاور" پس از شنيدن اظهارات شهردار تهران گفت: دانش فني آلمان مي تواند سهم عمده اي در توسعه شهر تهران به خصوص در كارهاي زيربنايي ايفا كند و من هم به محض بازگشت به آلمان موانع موجود را بررسي مي كنم . اما فكر مي كنم بتوانيم در رابطه با كلان شهرهاي صنعتي آلمان مانند فرانكفورت ، برلين و مونيخ همكاري هايي را آغاز كنيم.

قاليباف سپس به ملاقات اخير خود با سفير آلمان اشاره كرد و گفت: در اين ملاقات قرار شد تا ارتباط بين تهران و برلين بيشتر و فعال تر شود كه اميدواريم اين اتفاق بيافتد زيرا اين به نفع مردم دو شهر است.

شهردار تهران تاكيد كرد : فكر مي كنم اين همكاري ها مي تواند در سطح ملي بين دو كشور و در سطح منطقه در حوزه هاي اقتصادي ، سياسي و به تبع آن امنيتي موثر باشد.

شهردار تهران در ادامه گفت : به تاريخ گذشته كه نگاه كنيم مي بينيم فراز و نشيب ها و مشكلاتي كه در صحنه بين المللي پيش مي آيد به هرحال گذراست اما مهم اين است كه رابطه بين كشورها در اين حوزه ها و همچنين منافع دو كشور و منطقه به درستي تامين شود .

قاليباف با اشاره به بحث تحريم هاي اخير گفت : آلمان درهمراهي با تحريم هاي اخير عجله كرد .

شهردار تهران سپس به تجارب دوران فرماندهي خود در نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: زماني كه در پليس بودم ارتباط خوبي با آلمان در زمينه تامين خودرو و تجهيزات پليسي برقرار كرديم .فكر مي كنم در اين مقطع نيز در حوزه حمل و نقل با شركت هاي حمل و نقل و در بحث اتوبوس و اتوبوس سازي و همچنين فروشگاه هاي زنجيره اي ارتباط خوبي مي توانيم برقرار كنيم همانطور كه در بحث پسماندها ارتباط خوبي با شهرهاي ميلان و رم و در شهرسازي رابطه خوبي با فرانسه داريم .

در ادامه رئيس فراكسيون پارلماني حزب سوسيال مسيحي كشور آلمان گفت: كشور شما در حل مسايل منطقه اي داراي اهميت خاصي است به خصوص مسايل مربوط به افغانستان كه ما نيز در اين زمينه علاقه مشترك داريم ولي در مسايل مربوط به تحريم ها يك بعد مربوط به تحريم هايي است كه از طريق قطعنامه انجام شده و بعد ديگر انتظارات آمريكايي ها از تحريم هاي بيشتر است كه شركت هاي آلماني را بعضا شديدا تحت فشار قرار مي دهند.

" پتر رامزاور" در ادامه با بيان اينكه در تاريخ تحولات اقتصادي نمونه اي نيست كه موفق شده باشند كشوري را با حربه تحريم به كاري مجبور كنند ، گفت: مهم اين است كه بتوانيم به مسايلي كه پشت اين مهم قرار دارد بپردازيم به عنوان مثال به روند اعتماد سازي در مسايل هسته اي .

قاليباف در اين باره گفت : بحث هسته اي ما مشخص است . ما در چارچوب NPT اعتماد سازي كرده و آن را همچنان ادامه مي دهيم زيرا اين از واقعيات كشور ما و خواست مردم ماست.

وي افزود: من بر اين باورم كه موضوع انرژي هسته اي بهانه آمريكايي هاست . آن ها در شرايط خاصي كه در خاورميانه وجود دارد ، خواسته ها و منافعي را دنبال مي كنند وهيچ گاه شاني براي ديگر كشورهاي منطقه ، آسيا و اتحاديه اروپا قائل نيستند و همه چيز را براي خودشان مي خواهند.

قاليباف با بيان اين كه آن ها به دنبال تسلط كامل در خاور ميانه براي منافع اقتصادي و سياسي خود در دنيا هستند ، گفت: به نظر من اين اتحاديه اروپا و ديگر كشورها هستند كه بايد به خاطر حساسيتي كه در خاورميانه در ابعاد فرهنگي ، سياسي و امنيتي وجود دارد ايفاي نقش كنند و خود را در متن قرار دهند نه در حاشيه . طبيعتا ايران و بخشي از كشورهاي منطقه در اين كار نقش كليدي و اساسي دارند.

"پتر رامزاور" در ادامه اين ديدار با پيچيده و پر رمز و راز خواندن طيف هاي سياسي موجود در ايران از دكتر قاليباف پرسيد كه خود را در كجاي طيف هاي سياسي ايران مي بيند كه شهردار در پاسخ گفت: وزير امور خارجه سوئد هم در حاشيه اجلاس داووس اين سوال را از من پرسيد كه در پاسخ به او گفتم " به نظر من شما يك تحليل درست از واقعيات جامعه ما نداريد و بدون شناخت ، با واسطه و تحليل توام با باورهاي غير واقعي احزاب و گروه ها را در كشور ايران دسته بندي مي كنيد كه اين درست نيست.

"پتر رامزاور" در اين باره گفت : پاسخ شما بسيار ديپلماتيك و سياسي بود . ولي شما در آلمان داراي شهرت هستيد و از شما به عنوان فردي عمل گرا ياد مي كنند كه از حل مسائل بيمي ندارد و سعي مي كند با استفاده از راهكارهاي مدرن به راه حل چالش ها دست پيدا كند و اين پيشرفت هاي مناسبي را ايجاد مي كند ، براي اينكه بتوانيد در كشورتان نقش سياسي مهم تري را ايفا كنيد.

شايان ذكر است كه سه خبرنگار از مجله فوكوس و روزنامه هاي بيلد و رونترون اشتاينر تاگبلات هيئت آلماني را همراهي مي كردند كه در پايان اين ديدار گفت و گويي كوتاه با شهردار تهران انجام دادند.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن