تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821176203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منتخب المپياد رايانه: يزد، استاني مستعد در زمينه فناوري اطلاعات است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: منتخب المپياد رايانه: يزد، استاني مستعد در زمينه فناوري اطلاعات است
داخلي. اقتصادي. رايانه. فناوري‌طلاعات.

منتخب المپياد جهاني رايانه گفت: استان يزد به واسطه داشتن متخصصين متبحر فناوري اطلاعات و حضور شركتها و تشكلهاي فعال، شرايط مستعدي براي رشد و توسعه فناوري اطلاعات دارد.

"مهدي ميرزاده" جوان برگزيده يزدي داراي دو مدال طلاي المپياد كشوري در سال‌هاي ‪ ۷۴‬و ‪ ۷۵‬است و در همين سال نيز موفق به كسب مدال نقره المپياد جهاني كامپيوتر در آفريقاي جنوبي شد.

به گزارش ايرنا وي روز دوشنبه در جمع اعضاي سازمان نظام صنفي رايانه استان يزد در محل پارك علم و فناوري افزود:بيشتر كشورهاي دنيا در زمينه فناوري اطلاعات به خصوص نرم‌افزار از شرايط يكسان برخوردارند و با تلاش فراوان، ايران نيز مي‌تواند به شاخص جهاني در اين زمينه نزديك شود.

وي همچنين با اشاره به حساسيت برخي كشورها به حضور ايران در بازارهاي جهاني رايانه افزود: براي رسيدن به بازارهاي جهاني ابتدا بايد بازار كشورهاي همسايه به خصوص حاشيه خليج فارس را در خصوص فناوري اطلاعات داشته باشيم.

ميرزاده، تعامل بخش خصوصي و دولتي را مثبت ارزياني كرد و يادآور شد:
بخش خصوصي نبايد به دولت وابسته باشد اما با توجه به اينكه بودجه وطرح‌هاي بزرگ در دست دولت است، بخش خصوصي بايد با دولت همكاري تنگاتنگي بنمايد.

دارنده مدال نقره المپياد جهاني كامپيوتر گفت: حركت كشورها در حال حاضر به سوي نرم‌افزارهاي "متن باز" است و در آينده ما نيز بايد به اين سمت حركت كنيم.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه سيستم عامل ويندوز، سيستمي بسته و مشكوك است در جهان كمتر از آن استفاده مي‌شود اما در ايران ارگانهاي دولتي و عموم مردم از آن استفاده مي‌كنند.

دانشجوي دكتراي دانشگاه واترلو كانادا با تاكيد بر حركت كشور به سوي سيستم عامل لينوكس گفت: در يزد نيز فعاليت‌هايي در قالب جامعه كاربران در حال شكل‌گيري است كه حركت خوبي براي توسعه فناوري اطلاعات در استان خواهد بود.

در اين نشست در خصوص وضعيت كنوني شركتهاي فناوري اطلاعات در ايران و چگونگي راهيابي به بازارهاي جهاني بحث و تبادل نظرشد.

"متن باز" ‪ OPEN SOURCE‬به گونه‌اي از نرم افزار گفته مي‌شود كه علاوه بر نسخه كاربري، منبع و كد آن نيز در اختيار تمام كاربران قرار مي‌گيرد كه سيستم عامل لينوكس يكي از شاخص‌ترين نرم افزارهاي متن باز است.

نرم افزارهايي همچون لينوكس در سراسر جهان در قالب جنبش نرم‌افزاري "متن باز" مورداستقبال كاربران قرار گرفته است كه در ايران نيز پروژه‌هاي نظير سيستم عامل ملي (لينوكس) در قالب "متن باز" دنبال مي‌شود. ك/‪۲‬
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن