تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815075053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پورعباس به مهر خبر داد:كشف 230 داوطلب مشكوك به تقلب در كنكور كارشناسي ارشد 87


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پورعباس به مهر خبر داد:كشف 230 داوطلب مشكوك به تقلب در كنكور كارشناسي ارشد 87
رئيس سازمان سنجش با تشريح تخلفات صورت گرفته از سوي داوطلبان در آزمون كارشناسي ارشد گفت: نرم افزار تقلب ياب در اين آزمون 230 نفر را كه مشكوك به تقلب بودند، كشف كرد و اين افراد كه مي توانستند مجاز به انتخاب رشته باشند از فرايند انتخاب رشته حذف شدند.

دكتر عبدالرسول پورعباس در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد سال 1387 گفت: نتايج اوليه اين آزمون فردا بعد از ظهر اعلام مي شود و 148 هزار و 142 نفر مجاز به انتخاب رشته در اين آزمون مي شوند.

رشد 100 درصدي قبوليهاي كنكور كارشناسي ارشد 87 نسبت به سال 84

وي تعداد ظرفيت هاي آزمون كارشناسي ارشد را 34 هزار و 754 نفر اعلام كرد و رشد قبولي هاي اين كنكور را در مقايسه با سال 84 ، 100 درصد دانست.

تعداد متقلبين و متخلفين آزمون كارشناسي ارشد 87

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به تعداد متقلبين و متخلفين آزمون كارشناسي ارشد 87 كه توسط سازمان شناسايي شده اند، گفت: نرم افزار تقلب ياب سازمان سنجش در اين آزمون 230 نفر را كه مشكوك به تقلب بودند، كشف كرد و اين افراد كه مي توانستند مجاز به انتخاب رشته نيز باشند از فرايند انتخاب رشته حذف شدند.

پورعباس ادامه داد: اين نرم افزار متقلبين و متخلفيني را كه دو به دو و يا دو به سه با يكديگر تباني كرده بودند تا در زمان آزمون به يكديگر كمك كنند، شناسايي كرده است و مي تواند هر گونه تشابه غير متعارف را در پاسخنامه هاي داوطلبين كشف كند لذا از اين بابت اين نويد به داوطلبان داده مي شود تا با خيال آسوده اي نسبت به امنيت آزمون انتخاب رشته كنند.

وي درباره تكليف اين 230 نفر كه مشكوك به تقلب در كنكور هستند، گفت: به طور حتم پرونده اين افراد بررسي مي شود و طبق قانون از اين افراد در تابستان آزمون مجدد گرفته مي شود. در صورتي كه نتايج اين آزمون با آزمون قبلي داوطلبين اختلاف فاحشي داشته باشد، راي كميته تخلفات كنكور در مورد اين افراد صادر مي شود.

متخلفين كنكور كارشناسي ارشد كه توسط حوزه هاي آزمونها شناسايي شده اند

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به ساير متخلفيني كه توسط حوزه هاي برگزاري امتحان شناسايي شده اند، گفت: تعداد متخلفين آزمون كارشناسي ارشد 87 كه توسط حوزه هاي امتحاني به سازمان سنجش گزارش شده، انگشت شمار است و تخلف آنها محرز است.

پورعباس افزود: تخلف اين افراد در رابطه با استفاده از تلفن همراه در جلسه آزمون بوده است كه حكم آنها محروميت از يك تا 10 سال از آزمون اين مقطع خواهد بود و پرونده آنها در هيئت تخلفات كنكور بررسي خواهد شد.

اعلام زمان انتخاب رشته در آزمون كارشناسي ارشد 87

وي با بيان اينكه اميدوارم داوطلبين آزمون كارشناسي ارشد امسال با روحيه اي شاد نسبت به انتخاب رشته خود اقدام كنند، گفت: انتخاب رشته آزمون از 5 خرداد آغاز مي شود و در 8 خرداد ماه به اتمام مي رسد.

رئيس سازمان سنجش در مورد فرايند انتخاب رشته اينترنتي اين آزمون گفت: فرايند انتخاب رشته مانند سال گذشته اينترنتي و توسط نرم افزاري هوشمند كه نقاط ضعف آن نسبت به سال گذشته برطرف شده است، صورت مي گيرد.

پورعباس با اشاره به وجود برخي مغايرت ها در معدل هاي اعلامي از سوي داوطلبين با معدل واقعي آنها در كنكور ارشد سال گذشته گفت: براي برطرف شدن اين مشكل در فرم انتخاب رشته كنكور امسال معدل، محل تحصيل و رشته تحصيلي داوطلبان در مقطع كارشناسي از داوطلب پرسيده مي شود و داوطلب بايد نسبت به تاييد يا عدم تاييد اين اطلاعات اقدام كند.

وي اضافه كرد: در صورت تاييد اطلاعات ارائه شده در فرم انتخاب رشته توسط داوطلب، سازمان سنجش نيز همين اطلاعات را در قبولي داوطلب دخالت مي دهد و در غير اين صورت ظرف مدت معين اطلاعات صحيح از دانشگاه محل تحصيل اخذ و به صورت پستي در اختيار سازمان سنجش قرار مي گيرد.

تاثير معدلهاي تراز شده بر روي قبولي 8/18 درصد داوطلبان

رئيس سازمان سنجش اظهار داشت: هم اكنون معدل هاي تراز شده بر روي نتيجه قبولي 18.8 دهم درصد داوطلبين تاثير مثبت گذاشته است.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن