تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816509614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد دانشگاه : رژيم صهيونيستي به قوانين بين‌المللي پايبند نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاد دانشگاه : رژيم صهيونيستي به قوانين بين‌المللي پايبند نيست
سياسي. فلسطين. اشغال
عضو هيات علمي دانشگاه تهران با بيان اينكه رژيم صهيونيستي به قوانين بين المللي پايبند نيست تصريح كرد: اين رژيم و دولت‌هاي غربي همواره تلاش كرده‌اند ديوان بين‌المللي دادگستري را فاقد صلاحيت براي صدور راي مشورتي در خصوص ديوار حايل و حقوق مردم فلسطين معرفي كنند.

سيد باقر ميرعباسي روز دوشنبه در همايش بين رشته‌اي تحولات فلسطين از نگاه حقوق، سياست و امنيت افزود: صلاحيت ديوان بين‌المللي دادگستري اساسا مبتني بر رضايت دولت‌ها است و تعدادي از دولت‌هاي غربي و دولت اسراييل به منظور ايجاد كارشكني و مانع بر سر راه اين ديوان در مسير صدور راي مشورتي ديوار حايل، معتقد بودند كه اين ديوان از صلاحيت لازم برخوردار نيست به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، اين استاد دانشگاه گفت كه يكي از ايرادات صلاحيتي به ديوان بين‌المللي اين بود كه اسراييل مدعي بود كه ديوان بين المللي صالح به رسيدگي نيست.

ميرعباسي در مجموع اينگونه اظهار داشت كه رژيم صهيونيستي و برخي دولت‌هاي غربي با نقض قوانين بين‌المللي و تلاش براي غلبه دادن سياست‌هاي خود بر قوانين و حقوق بين‌المللي سعي دارند تا اقدامات اشغالگرانه خود را توجيه كنند.

در ادامه اين همايش سيد قاسم زماني از اعضاي هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي به بحث درباره موضوع مشروعيت ساخت ديوار حايل از منظر ديوان عالي اسراييل پرداخت.

زماني با اشاره به راي ‪ ۲۴‬ژوئن ‪ ۲۰۰۴‬ديوان عالي اسراييل و نيز راي ‪۱۵‬ سپتامبر ‪ ۲۰۰۵‬اين ديوان گفت: اين دو راي يك سال پس از راي مشورتي ديوار حايل صادر شد و زماني كه ساخت ديوار حايل در سال ‪ ۲۰۰۴‬آغاز شد، عكس العمل ها و اعتراضات زيادي در بعد بين‌المللي عليه آن صورت گرفت.

وي افزود: جداي از واكنش‌هاي بين‌المللي اين قضيه، در سطح داخلي هم در سرزمين اشغالي، عكس العمل‌هاي بسياري عليه اين طرح اسراييل دامن زده شد و تعداد زيادي از ساكنين و شوراهاي منطقه به مراجع داخلي اسراييل شكايت كردند و سعي كردند ساخت اين ديوار را مورد چالش قرار دهند.

اين استاد دانشگاه گفت: اسراييلي‌ها اينگونه ادعا مي‌كردند كه هدف از ساخت ديوار حايل جلوگيري از نفوذ عوامل تروريستي است اما هدف اصلي آنها، اين بود كه به بهانه افزايش ضريب امنيت، بتوانند مناطق بيشتري را به سرزمينهاي اشغال شده ضميمه كنند.

عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به تبعات منفي گسترده ايجاد ديوار حايل براي ساكنان فلسطيني به ويژه در روستاهاي اطراف ديوار حايل گفت: اين ديوار مشكلات بسياري را براي مردم ايجاد مي‌كرد، كودكان از رفتن به مدرسه‌هاي خود مرحوم مي‌شدند، راه دسترسي دانشجويان به دانشگاه ها بسته مي‌شد، آمبولانس‌ها ديگر امكان تردد به مراكز درماني، بيمارستاني را نداشته و كشاورزان زمين‌هاي زراعي خود را از دست مي‌دادند، ضمن اينكه اين ديوار مناطق بيشتري را در اختيار اسراييل قرار مي‌داد.

وي همچنين در خصوص مسير عبور ديوار حايل نيز گفت: مسير ساخت ديوار به گونه‌اي تعيين شده است كه كمترين توجه به حقوق و مسايل انسان دوستانه شده و بيش از هر چيز ديگر، منافع و اهداف سياسي و نظامي اسراييل مورد توجه قرار گرفته است.

زماني گفت: با وجود مخالفت ديوان بين‌المللي دادگستري با ساخت ديوار حايل توسط اسراييل، ديوان عالي اسراييل ساخت اين ديوار را يك حق براي اسراييل مي‌داند و صرفا گاهي راي به تغيير مسير ديوار مي‌دهد و با اينگونه اقدامات نمايشي سعي دارد اينگونه تظاهر كند كه در ساخت ديوار حايل، به حقوق بشر دوستانه توجه خاص مي‌شود.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 353]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن