تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821081308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني با حضور مشاور رييس جمهور در امور ايثارگران: هشتاد و چهارمين نشست شوراي مشاوران وزرا در امور ايثارگران برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني با حضور مشاور رييس جمهور در امور ايثارگران: هشتاد و چهارمين نشست شوراي مشاوران وزرا در امور ايثارگران برگزار شد


تهران – حيات

هشتاد و چهارمين نشست شوراي مشاوران وزرا و روساي دستگاه هاي اجرايي كشور صبح امروز دوشنبه سي ام ارديبهشت با حضور مجتبي رحمان دوست مشاور رييس جمهور در امور ايثارگران، مسعود خاتمي رييس جمعيت هلال احمر، حسن عراقي زاده معاون بهداشت درمان بنياد شهيد و امور ايثارگران و مديركل حقوقي مجلس بنياد شهيد و امور ايثارگران در ساختمان صلح جمعيت هلال احمر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار حيات، مشاور رييس جمهور در اين نشست با اشاره به تعريف قانوني واژه ايثارگر گفت: اين واژه تعريفي هم در عرف دارد و اعضاي جمعيت هلال احمر كه نجات ديگران را بر جان و مال خود مقدم مي شمارند بدون شك اولين كساني هستند كه در اين تعريف مي گنجند .
معاون بهداشت و درمان بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز در اين نشست با اشاره به اينكه معاونت بهداشت و درمان بنياد شهيد و امور ايثارگران همكاري هاي نزديكي با هلال احمر داشته است گفت: تمامي مراكز توانبخشي هلال احمر كه از مراكز گسترده كشور است با بنياد شهيد و امور ايثارگران قرارداد همكاري و خدمت رساني به جانبازان دارند.
حسن عراقي زاده با درخواست از جمعيت هلال احمر براي استفاده جانبازان نخاعي از مراكز فيزيوتراپي پيشرفته و جديد التاسيس جمعيت هلال احمر گفت: اگرچه بنياد شهيد و امور ايثارگران قراردادهايي با سازمان بهزيستي و مراكز خصوصي در اين ريشه دارد ولي در حال حاضر ظرفيت آنها محدود است و استفاده از بخش هاي جديدالتاسيس جمعيت هلال احمر در اين زمينه مي تواند به افزايش ظرفيت و كيفيت خدمات رساني به جانبازان كشور كمك كند.
همچنين عليرضا مهدوي فر مديركل امور حقوقي بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين نشست با اشاره به تهيه شاخص هايي در رابطه با اقدامات اجرايي دستگاه هاي دولتي درخصوص ايثارگران كه ازدو سال قبل آغازشده بود، گفت: مجموعه اي در قالب مقدمه تعاريف و اهداف دستگاه هاي دولتي و اجرايي پيش بيني و شاخص ها هم با سه محور آمار و ارقام ايثارگران دستگاه هاي اجرايي، تكريم ايثارگران، و ترويج فرهنگ ايثار در حوزه وظايف دستگاه هاي دولتي و اجرايي تهيه شد.
مسعود خاتمي رييس جمعيت هلال احمر در اين نشست با اشاره به اينكه براي حمايت از ايثارگران بايد در كشور فرهنگ سازي شود گفت: افرادي كه در برهه اي خاص از زمان براي دفاع از اسلام آرمان هاي انقلاب و ولايت فقيه از جان گذشته امتحان خود را به خوبي پس دادند و امروز بايد جواناني كه آن دوران را درك نكرده اند، با روحيات ايثارگران بيشتر آشنا شوند و مسوولان فقط در خدمات رساني به معيشت ايثارگران اكتفا نكنند.
خاتمي با اشاره به اينكه كشورهايي كه اعتقاد به ايثار و شهادت ندارند به رزمندگان جنگ هاي خود بسيار ارج مي نهند افزود: بايد ايثارگران در صحنه حضور يابند تا آنهايي كه در برهه از زمان پاسدار كشورمان بودند اكنون از آرمان هاي انقلاب دفاع كنند و مروجان اصلي ايثار و شهادت در كشور باشند نه آنكه ايثارگري و حضور خود در جبهه ها را انكار نمايند.
وي با اشاره به اينكه جمعيت هلال احمر مبتني بر همكاري داوطلبانه افراد است گفت: جمعيت هلال احمر نبايد تشكيلات داشته باشد بلكه هلال احمر سازماني است برخواسته از توان مردم و براي مردم.
خاتمي با اشاره به اينكه جمعيت هلال احمر سازماني غيردولتي است گفت: 186 كشور جهان در صليب سرخ عضويت دارند و در بحران ها به ياري خسارت ديدگان مي شتابند و در كشورما وظايف اين نهاد با وزارت بهداشت، كميته امداد و بسيج تقسيم شده است.
وي با اشاره به وظايف جمعيت هلال احمر گفت: امداد و نجات تهيه سرپناه موقت بي خانمان ها، آموزش عمومي، توانبخشي و تهيه دارو براي وزارت بهداشت از جمله وظايف تعريف شده جمعيت هلال احمر است كه با توجه به پتانسيل بين المللي اين جمعيت توليد، توزيع و كنترل دارو از طريق اين سازمان تسهيل مي شود.
خاتمي با اشاره به مراكز درماني خارج از كشور جمعيت هلال احمر ايران گفت: اگرچه تعداد اين مراكز زياد نيست ولي به لحاظ كيفي اقدامات مناسبي از طريق اين مراكز در سطح بين المللي صورت مي گيرد كه از جمله آنها مطرح شدن نام انقلاب اسلامي در ديگر كشورهاست و نمايندگان سياسي كشورمان در كشورهاي مختلف خواستار تاسيس مراكز مشابه در كشورهاي ميزبان آنها هستند.
وي افزود: بدنه امدادگري جمعيت هلال احمر بايد بسيجي باشد و ما آماده هرگونه همكاري با نهادهاي متولي امور ايثارگران از جمله بنياد شهيد و امور ايثارگران هستيم.
رييس مركز مشاوران وزرا و روساي دستگاه هاي اجرايي در اين نشست با اشاره به اقدامات و وظايف شورا گفت: خدمت رساني به ايثارگران درون دستگاه هاي دولتي، خدمت رساني به ايثارگران مراجع به دستگاه هاي دولتي و خدمت رساني تكليفي دستگاه ها كه مجلس و دولت براي آنها مصوب كرده از محورهاي پيش بيني شده براي وظايف شوراي مشاوران وزرا و دستگاه هاي اجرايي كشور است.
حسن خليليان با اشاره به اينكه كميته ارزيابي عملكرد مشاوران وزرا در دستگاه هاي اجرايي از بهترين مشاوران و دستگاه هاي خدمت رسان به ايثارگران تقدير مي كند گفت: ارزيابي عملكرد دستگاه هاي اجرايي در مقابل ايثارگران سالانه يك بار انجام مي شد و در صورت كوتاهي دستگاه ها در اين زمينه رييس جمهور با دستگاه هاي اجرايي مربوط برخورد جدي مي كند.
وي با اشاره به ضرورت به روزرساني خدمات رساني به ايثارگران در دستگاه هاي اجرايي گفت: شرح وظايف جديد دستگاه هاي اجرايي و مشاوران وزرا در دستگاه هاي اجرايي در خصوص ايثارگران به زودي به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ مي شود تا خدمت رساني به ايثارگران در دستگاه هاي مختلف يكنواخت و به روزانجام شود.
پايان پيام
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن