تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837729095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمایش تیپ و قیافه‌های مردانه در فیلمهای مایکل مان!


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: آیا به سبک قدیمی‌ها، سبیل‌های از بناگوش در رفته و کلاه مخملی را نشانه مرد می‌دانیم یا مثل امروزی‌ها، بازوهای ستبر و عضلات درهم را؟ شاید سینما بتواند کمک کند تا تصورمان از تیپ و قیافه مردانه را با... گنگسترها ایستاده می‌میرندنقش اول‌های فیلم‌های مایکل مان همیشه به یادماندنی هستند. تصویر ما از یک چهره مردانه چیست؟ آیا به سبک قدیمی‌ها، سبیل‌های از بناگوش در رفته و کلاه مخملی را نشانه مرد می‌دانیم یا مثل امروزی‌ها، بازوهای ستبر و عضلات درهم را؟ شاید سینما بتواند کمک کند تا تصورمان از تیپ و قیافه مردانه را با دیگران به اشتراک بگذاریم؛ مثلا ً همفری بوگارت به عنوان یکی از شمایل‌های مردانگی در «شاهین مالت» چهره مردانه‌تری دارد یا در «آنها در شب می‌رانند»؟ فیلم‌های مایکل مان را باید نمونه تابلوی آثار سینمایی در معرفی و نمایش تیپ و قیافه‌های مردانه دانست. شاید بهتر است بعضی از شخصیت‌های فیلم‌های مایکل مان را زیره ذره‌بین قرار دهیم تا ببینیم او چطور از بازیگران نقش اول، مردهای خودساخته می‌سازد. راسل کرو در «اینسایدر» / 1999 این قضیه درباره «اینسایدر» معروف است که راسل کرو وقتی می‌فهمد شخصیت «جعفری وایگند» در فیلمنامه، سال‌ها از او مسن‌تر است و برای بازی در این فیلم باید زیر یک گریم سنگین برود، اعتراض می‌کند. با توجه به گنده دماغی خاص کرو شاید اگر او در آن سال جایگاه چند سال بعدش_ که با بازی در «گلادیاتور» و «ذهن زیبا» به دست آورد _ را داشت هرگز زیر بار بازی در اینسایدر نمی‌رفت. اما شخصیتی که مایکل مان اسطوره‌پرداز از راسل کرو ساخت، بی برو برگرد یکی از بهترین نقش آفرینی عمر سینمایی او را رقم زد. «مرد»ی که با وجود داشتن زن و فرزند تنهای تنهاست و در محاصره تمام مظاهر سیستم حاکم، گیر افتاده است. موهای جوگندمی ‌و آن عینک بزرگ راسل کرو به اضافه قاب بندی‌های بی‌نظیر مان کارگردان و نماهای درشت تمثال گونه دانته اسپینوتی فیلمبردار، تماشاگر را در لذتی غیر قابل توصیف غرق می‌کنند.   تام کروز در «شریک جرم» / 2004 چهره جوان پسند و مکش مرگ‌مای تام کروز که در تمام فیلم‌هایش از «آخرین سامورایی» تا «مأموریت غیر ممکن»‌ها و از «چشمان کاملا ً بسته» تا «گزارش اقلیت» هیچ تغییر عمده ای نکرده است، زیر دست مایکل مان تبدیل به معجونی می‌شود و از تجربه و پختگی یک «مرد» پاکباخته به اضافه مهارت و خوش دستی یک قاتل سینمایی. مو و ریش خاکستری کروز در «شریک جرم» حالتی به چشم‌های این سوپراستار ‌هالیوودی می‌دهد که متناظر است با آن گرگی که در نمایی از فیلم، عرض خیابان را می‌پیماید و نمایی بسته از صورت وحشی‌اش به چهره خیره کروز کات می‌خورد. کالین فارل در «میامی‌وایس» / 2006  این یکی را باید بهترین تیپ و قیافه مردانه سینمای معاصر دانست. جوان کم سن و سال «باجه تلفن» و «اسکندر» که نوعی شرم شرقی را در صورت و چشم‌هایش پنهان کرده است، تبدیل می‌شود به «مرد»ی مصمم و رخنه ناپذیر که هیچ دلبستگی ای نمی‌تواند او را از هدفش دور کند. مدل مو و سبیل کالین فارل در «میامی ‌وایس» آن قدر جذاب و پر ابهت از آب درآمده که فارل تا مدت‌ها پس از این فیلم هم دست به سر و صورتش نزد.  




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن