واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: قصه فیلم درباره مرد جوانی است كه به ظاهر دلبسته خانوادهاش است. او نظم و قانون خاصی را در خانهاش حاكم كرده كه همسر (شیلا خداداد) و دختر نوجوانش... «خیابان بیست و چهارم»، قصه زندگی یك خانواده را با حال و هوای تازهای به نمایش میگذارد. سعید اسدی كارگردان فیلم با گفتن این كه فیلم تازهاش را برای مخاطب گسترده- یعنی تمام اعضای خانواده- ساخته است، به دوچرخه میگوید كه كودكان و نوجوانان هم نقش مهمی در قصه فیلمش دارند. این فیلم كه تدوین آن به پایان رسیده، بازیگرانی چون نیكی كریمی، شیلا خداداد، مهدی ماهانی، حمید گودرزی، بهاره افشاری، حدیثهسادات مدنی، مهسا هاشمی، آیدا اسدی و جمشید هاشمپور را در نقشهای مختلف قصه خود دارد. قصه فیلم درباره مرد جوانی (با بازی ماهانی) است كه به ظاهر دلبسته خانوادهاش است. او نظم و قانون خاصی را در خانهاش حاكم كرده كه همسر (خداداد) و دختر نوجوانش (سادات مدنی) مجبور به رعایت آن هستند. این موضوع، اتفاقهایی را بین او و خانوادهاش به وجود میآورد. كریمی، هاشمپور و گودرزی هم در قصه فیلم نقشهای دكتر روانپزشك، افسر پلیس و خبرنگار یك روزنامه را دارند.اسدی كه قبل از این فیلمهایی مثل «عشق گمشده»، «آواز تو»، «مهمان»، «فرود در غربت» و «تلافی» را كارگردانی كرده، میگوید: «این فیلم یك تجربه حرفهای و جذاب برایم بوده است و یك تجربه تازه در كارنامه سینماییام. سعی كردهام یك موضوع اجتماعی و خانوادگی را از نگاهی روانكاوانه بررسی كنم. نظم و قانون خاصی كه شخصیت پدر بر زندگیاش حاكم كرده، با نظم جامعه تفاوت دارد. قصه فیلم در این باره بحث میكند كه چنین نظمی چه قدر میتواند پایدار باشد. محدثه سادات مدنی بازیگر نوجوان در كنار نیكی كریمی/ عكسها: امیر عابدی هاشم پور در صحنه ای از فیلم این فیلمساز با اشاره به حضور سه بازیگر كودك و نوجوان در فیلمش، ادامه میدهد: «حدیثهسادات مدنی، نقش مهم و تعیین كنندهای در قصه و ماجراهای فیلم دارد. این شخصیت نوجوان قصه، كارهایی انجام میدهد كه باعث واكنش میشود و خط اصلی قصه را به جلو میبرد. مهسا، دوست و همكلاسی اوست كه نقش كمرنگتری در قصه دارد و حضورش به دلیل حضور حدیثه، معنا و مفهوم پیدا میكند. هنگام كار با بازیگران كودك و نوجوان متوجه شدهام كه اگر آنها استعداد داشته و علاقهمند به كار بازیگری باشند، كارشان جلوی دوربین خیلی خوب از آب در میآید. اما اگر این استعداد و علاقه نباشد، كار بازی گرفتن از آنها ترفندها و تكنیكهای خاصی را میطلبد كه هنگام كار با آنها، باید این ترفندها را به كار گرفت.»اسدی توضیح میدهد كه قصه خیابان بیستوچهارم را چندین سال قبل نوشته بود و زمانی كه كلید فیلمبرداری آن را (با مدیریت «حسن كریمی») زد، چهره شهر تهران كاملاً عوض شده بود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 346]