تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815372736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بار مسئوليت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بار مسئوليت


قانونگذاري- محبوبه بدري:
گزارشي از ميزان رضايت نمايندگان از عملكرد خود در پايان مجلس هفتم

حالا عملا مي‌توان گفت كه مجلس هفتم براي رسيدن به ثانيه صفر، تنها ۳ جلسه ديگر را پيش رو دارد. مجلسي كه با اكثريت غالب اصولگرايان، با فرازها و نشيب‌ها و قوت و ضعف‌هايي همراه بود.

مجلسي كه اگر چه توجه به رفاه عمومي مردم و محروميت زدايي را محور اساسي فعاليت هايش قرار داده بود اما در مسير رسيدن به اين مهم بي‌نصيب از انتقادات نمايندگان منتقد دولت يا اقليت اصلاح طلب مجلس نشد.

اين روزها اما نمايندگان مجلس هفتم در تب و تاب مصوب كردن آخرين قوانين اين مجلس هستند تا به گفته جواد آرين منش، عضو كميسيون فرهنگي مجلس ماحصل ۴ سال فعاليت خود را برداشت كنند، يا در واقع بار را به مقصد برسانند.

در اين ميان و در پايان فعاليت ۴ ساله مجلس، خبرنگار همشهري با طرح سؤالي با عنوان چقدر به مردم بدهكاريد؟ نظر ۲۰ نماينده مجلس هفتم را درباره رضايت خودشان از عملكرد خود و مجلس را جويا شده است.

يكشنبه پنجم خرداد، مجلس آخرين جلسه علني خود را برگزار مي ‌كند. قضاوت عملكرد 4ساله نمايندگان مجلس حالا بر عهده مردم است كه آيا وكلاي ملت توانسته‌اند مطالبات موكلان خود را برآورده كنند يا نه؟

فقط مدرس بدهكار نباشد

به‌نظر مي‌رسد اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، تعبير ايده آلي براي مجلس هفتم ندارند؛ اگر‌چه خدمات اين مجلس را به هيچ وجه رد نمي‌كنند.

رشيد جلالي جعفري نماينده كرج و اشتهارد با بيان اينكه ما در هر شرايطي به مردم بدهكار هستيم در پاسخ به سؤال خبرنگار ما گفت: حتماً قصور و كوتاهي وجود داشته است. قطعا مي‌شد بهتر از اين كار كرد. مجلس احتياج به ۲۰۰ شهيد مدرس دارد. فقط مدرس بدهكار نشد.

الهام امين‌زاده، نماينده مردم تهران و ديگر عضو كميسيون فرهنگي نيز با بيان اينكه نمي‌توانم خودم را متهم كنم، اظهار داشت: ولي در زمينه مسائل نظارتي خودم را بدهكار مي‌دانم.

حشمت‌الله فلاحت‌پيشه، نماينده مردم اسلام آباد غرب در مجلس هفتم نيز معتقد است با وجود اينكه فعاليت فردي برخي نمايندگان مطلوب بوده است اما طبيعتاً كوتاهي‌هايي صورت گرفته و باز هم بدهكار مردم هستيم.

كاظم جلالي، مخبر كميسيون امنيت ملي، دين نمانيدگان به مردم را به خاطر مشكلات مردم، بسيار زياد فرض كرد و گفت: خيلي زياد خودم را بدهكار مي‌دانم. حجم مشكلات مردم بسيار زياد است و انتظار دارند كه مجلس مشكلاتشان را حل كند.

قبل، بعد و حالا

اعضاي كميسيون بهداشت و درمان نيز نظرات متفاوتي دارند. برخي از آنها در عين حال كه به اداي دينشان به مردم تاكيد دارند اما بازهم ظرفيت انجام كار بيشتر را براي مجلس هفتم متصور هستند.

رفعت بيات، نماينده زنجان و عضو كميسيون بهداشت و درمان، خود را از معدود نمايندگاني مي‌داند كه تا حد توان و بيشتر از آن كار كرده است.

وي در پاسخ سؤال خبرنگار همشهري اظهار داشت: حتي از ساعت‌هاي استراحتم وقت گذاشتم؛ پس براي چه بدهكار باشم؟ مسعود اميني، نماينده استهبان و نيريز نيز گفت: خودم را خيلي بدهكار مي‌دانم؛ چه قبل از نمايندگي، چه به‌عنوان نماينده و چه بعد از آن. عابد فتاحي نماينده مردم اروميه در خانه ملت انگار كه سوگند ياد مي‌كند.

وي تاكيد موكد دارد كه به مردم بدهكار است. فتاحي در پاسخ به اين پرسش به سه جمله اكتفا كرد: من، دكتر فتاحي نه از خود رضايت دارم، نه از مجلس. من دكتر فتاحي بدهكار هستم. من دكتر فتاحي به اندازه‌اي كه نتوانستم كاري براي مردم انجام بدهم بدهكارم.

مهرانگيز مروتي ديگر عضو كميسيون بهداشت و درمان و نماينده مردم خلخال در خانه ملت اظهار داشت: من به تمام وعده‌هايي كه به مردم داده بودم عمل كردم. زماني خودم را بدهكار مي‌دانستم كه به وعده‌هايم عمل نمي‌كردم.

زمان ثبت نام

لاله افتخاري و امير رضا خادم ۲ نماينده تهراني عضو كميسيون فرهنگي مجلس نيز معتقدند كه بايد اين سؤال را با توجه به حد انتظارات مردم پاسخ گفت. افتخاري در اين باره اظهار داشت: احساس نمي‌كنم كوتاهي كرده باشم، چه در كلان مجلس و چه در حوزه انتخابي.

خادم نيز در اين باره توضيح داد كه فكر مي‌كنم انتظارات مردم از نماينده و واقعيت مجلس متفاوت است. از نظر انتظارات مردم، خودم را بدهكار مي‌دانم. حتي ۱۰ درصد انتظاري را كه از نماينده مجلس وجود دارد برآورده نكرده‌ام، اما با توجه به واقعيت‌هاي موجود در مجلس در حد توان تلاش كردم.

همه مطالبات مردم

هاجر تحريري نيك‌صفت و ابراهيم كارخانه‌اي نمايندگان رشت و همدان در كميسيون آموزش و تحقيقات تاكيد دارند كه مطالبات همه مردم در مجلس هفتم برآورده نشده است. تحريري در اين‌باره تصريح كرد: از تمام تواني كه يك انسان معمولي دارد استفاده كردم، اما اين كار يك فعاليت جمعي است.

مسلماً همه مطالبات مردم برآورده نشده است. ابراهيم كارخانه‌اي، نيز در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهري گفت: ما خودمان را بدهكار مي‌دانيم. اين مردم قابليت خدمت‌رساني بيش از اينها را دارند.

اما سيد محمد‌تقي محصل همداني، نماينده مردم يزد در كميسيون قضائي و حقوقي مجلس، در واكنش به سؤال خبرنگار همشهري مبني بر اينكه در پايان مجلس هفتم چقدر از انتظارات مردم را برآورده كرديد و فكر مي‌كنيد چقدر به مردم بدهكار هستيد گفت: توقع مردم اين است كه نماينده كارهاي آنها را هم انجام دهد.

زين‌العابدين طهماسبي سروستاني نماينده مردم فارس در كميسيون كشاورزي نيز گفت: خيلي خودم را بدهكار نمي‌دانم، ‌چون تلاش زيادي كرده‌ام.

حميدرضا كاتوزيان عضو تهراني كميسيون صنايع و معادن نيز در پاسخ به اين پرسش اظهار داشت: همه بدهكارند. ما هم بدهكاريم. بايد تلاش كنيم، ولي تا پايان دوره هشتم هم همه اين مطالبات برآورده نمي‌شود. فقط مجلس به مردم بدهكار نيست، دولت هم بدهكار است.

پيمان فروزش نماينده زاهدان در كميسيون اقتصادي و ناصر عاشوري قلعه‌رودخاني، نماينده گيلان در اين كميسيون نظري مشابه ساير نمايندگان دارند.

فروزش معتقد است كه به‌عنوان نماينده مردم تا آخر عمر بدهكار مردم خودمانيم و ناصر عاشوري قلعه رودخاني نيز توضيح داد: در طول انقلاب خودم را بدهكار دانسته‌ام و به‌ويژه در حوزه انتخابي خود، آنچه در توان داشتم در طبق اخلاص گذاشته ام. چنانچه قصوري بوده ديگر در اختيار و توان ما نبوده است. ما چيزي كم نگذاشته‌ايم كه پيش وجدانمان شرمنده باشيم.

علي‌افشاري، نماينده سميرمي كميسيون عمران نيز گفت: تا آنجايي كه توانستم وظايفم را انجام دادم، موفق هم بودم؛ البته نمي‌شود همه مردم را راضي كرد.

محمد قمي، عضو كميسيون انرژي مجلس نيز اظهار داشت: هميشه به مردم بدهكاريم و از اينكه مجلس هفتم نتوانست مطالبات بحق مردم را برآورده كند و ماحصل كار، گراني وتورم شد عذرخواهي مي‌كنيم.

ما در مجلس اقليت بوديم و حرفمان به جايي نمي‌رسيد. مجلس مي‌توانست بهتر از اين باشد. و بالاخره حسن رزميان مقدم عضو كميسيون اصل ۹۰ مجلس نيز تاكيد كرد: فكر مي‌كنم وظيفه خودم را تا جايي كه در توان بوده انجام دادم. بدهي مال مسائل شرعي و اسلامي است. ما فقط در برابر خدا مسئوليم. مردم انتظار كار اجرايي دارند كه در اختيار دولت است.

تاريخ درج: 29 ارديبهشت 1387 ساعت 18:00 تاريخ تاييد: 29 ارديبهشت 1387 ساعت 21:19 تاريخ به روز رساني: 29 ارديبهشت 1387 ساعت 21:18
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن