تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815391559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي رفسنجاني: اگر دانشگاه آزاد نبود ‪۵۰‬درصد جوانان ازتحصيل محروم مي‌ماندند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هاشمي رفسنجاني: اگر دانشگاه آزاد نبود ‪۵۰‬درصد جوانان ازتحصيل محروم مي‌ماندند
فرهنگ و هنر
اهواز - رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اهواز گفت: اگر دانشگاه آزاد اسلامي نبود ‪۵۰‬درصد جوانان از تحصيل محروم مي‌شدند.

آيت ا... اكبر هاشمي رفسنجاني يكشنبه در ديدار با اساتيد و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهواز، عملكرد دانشگاه آزاد اسلامي را در طول ‪۲۶‬ سال گذشته مثبت ارزيابي كرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامي از حيث جذب دانشجو و ارتقاي سطح علمي كشور نمونه خوبي از دانشگاه‌هاي كشور به شمار مي رود.

رييس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي به شرايط سخت دانشگاه‌هاي دولتي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و نبود امكان پذيرش همه داوطلبان تحصيل در اين دانشگاه‌ها اشاره و گفت: دانشگاه آزاد اسلامي با امكانات مردمي و محدود توانست اين خلا علمي در كشور را بخوبي پر كند كه اين امر از خروج جوانان و دانشجويان به خارج كشور براي تحصيل جلوگيري كرد.

آيت ا... هاشمي رفسنجاني با ابراز خوشحالي از حضور در جمع فرهيختگان، دانشجويان و استادان دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهواز، دانشجويان را سرمايه ملي كشور خواند و افزود: فلسفه ايجاد دانشگاه آزاد، ايجاد فرصت برابر براي تحصيل جوانان در دانشگاه‌ها بوده و هم اكنون نيز اين مسير به خوبي طي مي‌شود.

وي بر گسترش رشته‌هاي تكميلي در اين دانشگاه درمقاطع فوق ليسانس و دكترا تاكيد كرد و گفت: در طول فعاليت دانشگاه آزاد اسلامي سه ميليون نفر دانش آموخته شدند و هم اكنون نيز يك ميليون و ‪۴۰۰‬هزار دانشجو مشغول تحصيلند.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي نيز در اين آيين با تقدير از حضور آيت ا...

هاشمي رفسنجاني در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اهواز گفت: در منطقه شش دانشگاه آزاد اسلامي كشور تاكنون ‪۱۰۸‬هزار نفر دانش آموخته شده و هم اكنون نيز ‪۱۲۰‬هزار دانشجو در اين منطقه دانشگاهي مشغول به تحصيل هستند.

عبدا... جاسبي تعداد اعضاي هياتهاي علمي دانشگاه آزاد كشور را ‪ ۱۶‬هزار نفر اعلام كرد و افزود: تا سال ‪۱۳۹۰‬تعداد اعضاي هياتهاي علمي اين دانشگاه به ‪۲۵‬هزار نفر خواهد رسيد.

وي با اشاره به اينكه در سال ‪۱۳۹۰‬تعداد مراكز پژوهشي اين دانشگاه به ‪۱۰۰‬مركز خواهد رسيد گفت: در دهه سوم عمر دانشگاه آزاد اسلامي، ارتقاي كيفيت هدف اين دانشگاه است.

جاسبي، در ادامه به دريافت ميزان شهريه از دانشجويان اشاره كرد و گفت:
هزينه‌هاي دانشگاه آزاد يك هفتم هزينه دانشگاه‌هاي دولتي است ولي با اين حال معتقدم ميزان شهريه براي دانشجويان بالاست كه در اين راستا بايد وامهاي دراز مدت از طريق ايجاد صندوقهاي رفاه دانشجويي به دانشجويان پرداخت شود.

وي اظهارداشت: دانشگاه آزاد اسلامي به هيچ وجه مايل نيست دانشجويي به دليل مسايل مالي از تحصيل محجروم شود.

در اين نشست كه با حضور پرشور دانشجويان در سالن ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهواز برگزارشد تعدادي از دانشجويان با سردادن شعارهايي خواستار كاهش ميزان شهريه از سوي دانشگاه آزاد اسلامي شدند.ك/‪۲‬
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن