تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820881801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر عنوان شد:انتشار اولين نشريه الكترونيكي وزارت بهداشت/ ارزيابي نشريات علوم پزشكي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر عنوان شد:انتشار اولين نشريه الكترونيكي وزارت بهداشت/ ارزيابي نشريات علوم پزشكي
دبير كميسيون نشريات علوم پزشكي كشور از ايجاد نخستين نشريه الكترونيكي ثانويه در كشور خبر داد و گفت: نشريه الكترونيكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با هدف انتشار مقالات برتر گروه علوم پزشكي كشور منتشر مي شود.

دكتر علي اكبري ساري در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نشريه الكترونيكي وزارت بهداشت، يك نشريه ثانويه محسوب مي شود كه مقالات برتر كشور در آن نشريه به صورت الكترونيكي منتشر مي شوند و گروه پزشكي مي توانند از آن استفاده كنند.

وي اضافه كرد: سالانه در سطح دنيا تعداد زيادي مقاله و نشريه در حيطه علوم پزشكي به چاپ مي رسند كه همه آنها الزاماً از كيفيت بالايي برخوردار نيستند. در ايران نيز در حال حاضر 128 نشريه علمي پژوهشي در زمينه علوم پزشكي منتشر مي شود كه اين نشريات نيز از اين قاعده مستثني نيستند در حالي كه چاپ اين نشريات با هزينه هاي زيادي نيز همراه است.

دبير كميسيون نشريات علوم پزشكي كشور خاطرنشان كرد: از سوي ديگر گروه پزشكي براي همگام شدن با فنون جديد تشخيصي و درماني و ارائه خدمات مناسب مبتني بر شواهد علمي به صورت مداوم و بي وقفه نيازمند خواندن مقالات جديد، مفيد و با كيفيت بالا هستند اما اين گروه معمولا توان ارزيابي كيفي مقالات را به طور كامل ندارند و با توجه به تعداد بالاي مقالات، فرصت كافي را نيز براي اين كار ندارند.

وي افزود: بنا بر اين از تمامي نشريات علوم پزشكي كشور خواسته شده است كه در مرحله اول اين طرح حداقل پنج مقاله برتر خود را كه در مدت دو سال گذشته به چاپ رسيده و از نظر روش شناسي و كيفي در سطح قابل قبولي بوده و يافته هاي آنها تا حد بالايي قابل اعتماد است انتخاب كرده و به كميسيون نشريات علوم پزشكي كشور ارسال كنند. در كميسيون همه اين مقالات به كمك داوران مجرب دوباره ارزيابي خواهند شد.

اكبري ساري ادامه داد: سپس از ميان اين مقالات، مقالات برتر مجددا انتخاب مي شوند و در يك قالب خاص به صورت منسجم و ساختار يافته خلاصه شده و به همراه نقد و توضيحات اضافه داور در نشريه الكترونيكي وزارت بهداشت منتشر مي شوند. اين كار هم اكنون در كشورهايي از جمله آمريكا و انگلستان نيز انجام مي شود.

وي علاوه بر نقش مهم اين نشريه در آموزش مداوم گروه علوم پزشكي و ارتقاي خدمات مبتني بر شواهد، كمك به ارزيابي نشريات علوم پزشكي كشور را از خصوصيات بارز ديگر اين نشريه الكترونيكي برشمرد و گفت: ارزيابي كيفي مقالات و نشريات علوم پزشكي كشور از ديگر اهدافي است كه با انتشار اين نشريه الكترونيكي دنبال مي شود كه نهايتا منجر به بهبود كيفيت نشريات خواهد شد.

دبير كميسيون نشريات علوم پزشكي كشور در مورد زمان بازنمايي اين نشريه الكترونيكي براي استفاده عمومي خاطرنشان كرد: نرم افزار اين نشريه آماده شده است و هم اكنون نشريات علوم پزشكي كشور با كد كاربري و رمز عبور مي توانند از اين نرم افزار استفاده كنند و مقالات خود را به اين نشريه ارسال كنند و نرم افزار آن به گونه اي طراحي شده است كه مقالات از همين طريق قابل ارسال براي داوري است. پس از انجام داوري و تكميل چكيده هاي ساختار يافته مقالات، اين چكيده ها به نويسندگان اصلي مقالات ارسال شده و با نظر ايشان به صورت الكترونيكي بر روي وب سايت نشريه قرار خواهد گرفت و سپس اين نشريه آماده بازنمايي براي عموم است.

اكبري ساري تعداد نشريات علوم پزشكي كشور كه داراي رتبه علمي - پژوهشي هستند را در حال حاضر 128 عنوان ذكر كرد و افزود: مدت زمان رتبه هاي علمي - پژوهشي نشريات محدود است و نشريات بايد در مدت زمان انتشار، شاخصها و شرايط مورد نظر را رعايت كنند تا كميسيون نسبت به تمديد رتبه آن تصميم گيري كند.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن