تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816298728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

6 دهه جنايت، 60 سال مقاومت/پوشش مذهبي براي اجراي توطئه استعماري صهيونيستي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: 6 دهه جنايت، 60 سال مقاومت/پوشش مذهبي براي اجراي توطئه استعماري صهيونيستي
يكي از مسئولان جنبش فتح با تاكيد براينكه استعمارگران فرانسوي، انگليسي و آمريكايي، براي پيشبرد اهداف استعماري صهيونيستي خود، از دين يهود به عنوان ابزار و سرپوش استفاده كردند،وحدت داخلي فلسطين و اتخاذ استراتژي بازدارنده عربي را راه مقابله با توطئه هاي صهيونيستي دانست.

"ابوعلي شاهين" يكي از رهبران جنبش فتح درباره شصتمين سال اشغال سرزمين فلسطين از سوي رژيم صهيونيستي درگفتگو با خبرنگار گروه بين الملل خبرگزاري مهر درباره اينكه چرا فلسطين به عنوان وطن ملي يهوديان انتخاب شده است و به ويژه به اين مسئله بعد ديني داده شد؟ گفت: هيچ قدرتي وجود نداشته و جود نخواهد داشت كه بتواند ( پروژه ) يهودي كردن را برفلسطين تحميل كند،زيرا فلسطين به لحاظ جغرافيايي جزئي از وطن عربي است و ملت آن هم جزئي از امت عربي هستند و اماكن مقدسي هم كه دراين سرزمين وجود دارد متعلق به سه دين آسماني است و انسانيت نمي تواند پذيراي اين موضوع باشد كه يك رژيم سياسي براي پيروي از يك دين در فلسطين حكمفرما باشد. درحال حاضر اين وضعيت فلسطين است.

سياست رژيم نژادپرست صهيونيستي برخاسته از دين يهود نيست، اما همچنان تجمع استعماري شهرك سازي صهيونيستي در فلسطين بيشتر تجمع سرمايه داري استعماري و صهيونيستي ليبراليسم است. بنابراين احزاب ديني و مذهبي يهود هرگز نمي توانند حكومت كنند، اما درمقابل اين احزاب لائيك هستند كه مي توانند حكومت را در دست بگيرند.

استعمار امپراتوري ( فرانسوي- بناپارتي و سپس انگليس و درحال حاضر آمريكا) به دسيسه و توطئه استعماري صهيونيستها، رنگ و بوي يهودي دادند تا پوششي مذهبي و بعدي ديني و آسماني به اين توطئه بدهند.

علاوه براين سرزمين فلسطين از اين جهت انتخاب شد تا سرزمين اجراي اهداف و برنامه هاي استعماري جهاني همپيمان با حركت جديد صهيونيستي باشد كه علت آن،غرق بودن ملتهاي عربي در مشكلات داخلي خودشان بود و مسئله مهمتر اينكه هيچ بيداري در برابر خطر سركوب گرانه دسيسه استعماري صهيونيستي وجود نداشت.

" ابوعلي شاهين " درباره راه هاي مقابله با توطئه ها و دسيسه هاي دشمن صهيونيستي تصريح كرد: نكته اول، طرح ملي فلسطيني با همه ويژگي هاي فرهنگي، سياسي، عقايدي و اجتماعي كه در راستاي آن ملت عربي فلسطين، مسئوليت مبارزه مستقيم را با شاخه هاي مبارزه ملي برعهده گرفتند، بايد وحدت اين طرح حتي با كمترين نقاط مشترك حفظ شود و اين امر مسئله اي ضروري و اساسي و حتي ريشه اي است و بدون اين وحدت مبارزه ملي فلسطيني نمي تواند حتي حداقل اهداف ملي را محقق كند.

نكته دوم، سازمانهاي عربي بايد استراتژي در پيش بگيرند كه براساس آن به دسيسه و توطئه صهيونيستي ضربه وارد كنند و بايد قدرتمند شوند و در برابرهرگونه حمله و تجاوز صهيونيستي قدرت بازدارنده داشته باشند و حتي از ملتهاي عربي بخواهند كه دربرابر مبارزه با دسيسه استعماري صهيونيستي نقش ايفا كنند و اين نقش آفريني نه تنها نقش دفاعي منفي نخواهد بود، بلكه نقشي مثبت است.

نكته سوم، جهان اسلام هم بايد حامي حركت ملي فلسطين باشد و در عمليات آزادي و اجراي صلح ملي فلسطيني نقش ايفا كند.

وي درباره اينكه چه كسي مسئول مصيبت وارده بر ملت فلسطين(فاجعه اشغال) است؟ خاطرنشان كرد: پيش از ديگران مسئوليت نكبت برعهده ملت فلسطين و سران آنان است، سران فلسطيني نبايد شهرها، روستاها را ترك مي كردند. نژاد پرستان صهيونيستي به ترساندن و هراساندن فلسطيني ها از طريق كشتار تكيه كردند.

درحقيقت مسئوليت نكبت بردوش صاحبان قدرت است كه مي توانستند با تصميم قاطع خود، مردم فلسطين را كشتار نجات مي دهند.

اين مقام جنبش فتح در ارزيابي خود از وضعيت كنوني كشورهاي عربي با توجه به شصتمين سال تشكيل رژيم صهيونيستي با انتقاد از سهل انگاري و كوتاهي كشورهاي عربي گفت : اين كشورها دست به هيچ اقدامي عملي و شايسته دراين باره نزدند.

وي كه روز نكبت(فاجعه اشغال) را درك كرده است در پايان به خاطره اي ازآن روز اشاره كرد و گفت : بله آن روز بر هر فلسطيني چه بزرگ و چه كوچك،تاثيرات بدي گذاشته است؛هنوز به ياد مي آورم كه پدربزرگم درحالي كه مرا با خود مي برد(در حال رانده شدن از سرزمين فلسطين)، بعد ازآنكه از راه رفتن با كاروان خسته شد مرا از اين شانه خود بر روي آن شانه خود مي گذاشت و برعصايش تكيه مي كرد. اين تصوير را "اسماعيل شموط" يكي از شعراي بزرگ در شعر خود با عنوان " الي اين"(به كجا) ترسيم كرد.همچنان جسد پدرم كه به خاطر دفاع از روستايمان به شهادت رسيد، درحالي كه ده ها تير به جسد وي شليك شد، در ذهنم است.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن