تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821117473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشنهاد تأسيس شبكه تلويزيوني ورزش


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پيشنهاد تأسيس شبكه تلويزيوني ورزش


چهره‌ها- گروه ورزشي:
هشتمين آيين تجليل از قهرمان قهرمانان ورزش ايران با انتخاب حميد سوريان، دارنده 3 مدال پي‌درپي طلاي جهاني به عنوان قهرمان قهرمانان ورزش ايران در سال 86، از سوي شوراي هماهنگي ورزش صدا و سيما برگزار شد.

اين مراسم كه پس از تاخير 3ماهه با حضور قهرمانان رشته‌هاي مختلف، رؤساي فدراسيون‌هاي ورزشي، جمعي از مديران صدا و سيما و سازمان ورزش و پيشكسوتان در محل سالن همايش‌هاي سازمان صدا و سيما برگزار شد، تغيراتي نسبت به سال‌هاي گذشته داشت.

يكي از تغييرات، حذف تجليل از قهرمانان استاني بود كه به گفته برگزاركنندگان مراسم در استان‌هاي كشور توسط مركز صدا و سيماي استان صورت خواهد گرفت.

در ابتداي اين مراسم پورمحمدي رئيس شوراي سياستگذاري ورزش صدا و سيما با اشاره به ابعاد گسترده ورزش، خطاب به رئيس سازمان صدا و سيما خواستار راه‌اندازي شبكه ويژه ورزش شد و گفت:

«در مجموعه صدا و سيما به طور منظم بيش از 85 برنامه راديويي و تلويزيوني با موضوعات ورزشي پخش مي‌شود كه به دليل گستردگي و توسعه ورزش در مسابقات و برگزاري ليگ‌ها تواني براي پخش همه اين رويدادها وجود ندارد، به همين دليل از رئيس صدا و سيما مي‌خواهيم كه با تشكيل يك شبكه ورزشي مستقل، حجم پخش برنامه‌هاي ورزشي با عنايت به توسعه ورزش كشور افزايش يابد.»

رئيس شبكه سوم سيما با توجه به تغييرات صورت گرفته در آيين تجليل از قهرمانان، از برگزاري مراسمي‌ مشابه در استان‌ها براي تجليل از ورزشكاران استاني خبر داد.

در ادامه اين برنامه محمد علي‌آبادي رئيس سازمان ورزش با اشاره به اينكه طرح تأسيس دانشگاه علمي‌- كاربردي ورزش از سوي سازمان تربيت‌بدني دنبال مي‌شود، گفت: «امسال اهتمام ويژه‌اي به توسعه ورزش قهرماني خواهيم داشت و در اين جهت مي‌خواهيم با علمي‌كردن هرچه بيشتر ورزش، بسترهاي لازم را براي توسعه همه‌جانبه آن فراهم سازيم.»

وي با اشاره به اينكه كاروان ورزش ايران با بيش از 50 ورزشكار در المپيك 2008 پكن حضور خواهد يافت، تصريح كرد: «هدف ما دستيابي به قله‌هاي قهرماني ورزش دنياست و براي همين هدف را حضور در المپيك 2012 لندن و حضور با 114 ورزشكار تعيين و در اين زمينه وظايف هر فدراسيون را به‌طور دقيق مشخص كرده‌ايم تا از امروز براي المپيك بعدي دست به دورخيزي اساسي زده و سهم مدالي ورزش ايران از اين بازي‌ها را دو رقمي ‌كنيم.»

در اين مراسم عزت‌الله ضرغامي‌ رئيس سازمان صداوسيما طي سخناني قهرماني را مقدمه‌اي براي ورود به دنياي جوانمردي و پهلواني دانست و گفت: «پهلوان كسي است كه همزمان با پرورش جسم، در حوزه‌هاي معنوي و رفتار انساني تلاش ‌كند.»

وي تصريح كرد: «هدف رسانه ملي، توسعه ورزش كشور است و قهرمانان ملي بايد در جهت ترويج فرهنگ ورزش همگاني، با اين سازمان همكاري كنند.»وي براي ورزشكاران شركت‌كننده در بازي‌هاي المپيك چين آرزوي موفقيت كرد و از آنان خواست با رفتار و اخلاق انساني و ديني خود، براي ورزشكاران جهان الگو باشند.

قهرمانان ورزش ايران

در ادامه اين آيين تجليل از قهرمان قهرمانان ورزش ايران، از 10 ورزشكار برتر كشور تقدير شد. سعيد ابراهيمي‌ دارنده مدال نقره كشتي آزاد جهان، احسان حدادي ركورددار پرتاب ديسك آسيا، بهزاد خداداد قهرمان تكواندوي جهان،‌ سارا خوش‌جمال‌فكري نخستين بانوي تكواندوكار ايراني كه موفق شد سهميه بازي‌هاي المپيك را به‌دست بياورد،‌

احمد دغاغله‌پور عضو تيم ملي بسكتبال جانبازان و معلولين، حميد سوريان قهرمان كشتي فرنگي جهان، مهدي سهرابي قهرمان دوچرخه‌سواري آسيا،‌ مجتبي غياثي عضو تيم ملي نوجوانان كه به عنوان قهرماني جهان دست يافت، صمد نيكخواه بهرامي‌كه به همراه تيم ملي بسكتبال به عنوان قهرماني آسيا و صعود به بازي‌هاي المپيك رسيد و علي مظاهري قهرمان بوكس آسيا، 01 ورزشكار برتر ايران در سال 86 بودند.

قبل از معرفي قهرمانان برتر از تعدادي مديران، مربيان و داوران برتر ورزش كشور تجليل به عمل ‌آمد. محمد پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو، محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال، مصطفي كريمي ‌رئيس فدراسيون دووميداني، محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال، وحيد شمسايي آقاي گل فوتسال، محمدرضا ساكت مديرعامل باشگاه سپاهان كه با اين تيم براي نخستين بار در رقابت‌هاي باشگاه‌هاي جهان شركت كرد و همچنين به عنوان نايب‌قهرماني ليگ قهرمانان آسيا دست يافت،

محمدرضا مهرآيين نايب‌رئيس كميته ملي پاراالمپيك، مصطفي كارخانه سرمربي تيم ملي جوانان واليبال كه به همراه اين تيم به مقام سوم جهان دست يافت، علي دايي سرمربي سايپا كه به عنوان قهرماني ليگ برتر رسيد،‌ غفور كامروا سرمربي تيم ملي بسكتب ال با ويلچر، محسن تركي داور بين‌المللي فوتبال و فرهاد شاهميري داور بين‌المللي واليبال تجليل شد. در بخش ديگري از اين مراسم از همسر شهيد كاظمي، خانواده شهيد رضايي‌مجد و پدر مرحوم آيدين نيكخواه بهرامي‌ تقدير ويژه‌اي به عمل آمد.

در نهايت اما از ميان 01 قهرمان برتر، حميد سوريان عنوان قهرمان قهرمانان را كسب كرد.

تاريخ درج: 28 ارديبهشت 1387 ساعت 19:47 تاريخ تاييد: 28 ارديبهشت 1387 ساعت 20:13 تاريخ به روز رساني: 28 ارديبهشت 1387 ساعت 20:09
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 336]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن