محبوبترینها
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826057879
معروفترین بازیگران و روایت سالهای كشف حجاب!
واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: نكته قابل توجه اینكه هر یك از این روایتها تنها اشارهای كوتاه به داستان كشف حجاب خانمها و اجبار برای استفاده از كلاه معروف به «كلاهپهلوی» برای آقایان داشتهاند، اما هیچ كدام درباره... یك روز در پشت صحنه سریال «كلاه پهلوی»ماجرای كلاهپهلوی و كشف حجاب در دوران رضاخان داستانهای عجیب و غریبی را به همراه داشت، ماجراهایی كه هر یك از آنها را میتوان به قصههای تاریخی تبدیل كرد. هرچند گوشههایی از این برش تاریخی در فیلمها و سریالهای پس از انقلاب گنجانده شده است. اما نكته قابل توجه اینكه هر یك از این روایتها تنها اشارهای كوتاه به داستان كشف حجاب خانمها و اجبار برای استفاده از كلاه معروف به «كلاهپهلوی» برای آقایان داشتهاند، اما هیچ كدام درباره تاثیرات و پیامدهای كشف حجاب كاری انجام ندادهاند. تا این كه ضیاءالدین دری، كارگردانی كه سریال موفق «كیف انگلیسی» را در كارنامه كاری خود دارد، ساخت سریال «كلاهپهلوی» را به تهیهكنندگی محمدرضا تختكشیان در 15 تیر سال 85 مقابل دوربین برد. داستان «كلاهپهلوی» روایتگر تصمیمات حكومتی در دوران رضاخان است؛ دورانی كه از پیش از تاجگذاری رضا پهلوی یعنی سال 1308 آغاز و تا شهریور 1320 همزمان با خروج رضاخان ادامه پیدا میكند. گروه تهیه و تولید به همراه گروه كارگردانی حدود 3 سال و اندی است كه كار فیلمبرداری این مجموعه را آغاز كرده و پس از طی مراحل مختلف تازه به قسمتهای اول و مراسم آشنایی فرماندار شهر سامان با بزرگان آن منطقه یعنی حاجیخان رسیدهاند. آنچه میخوانید گزارشی است از حضور یكروزه خبرنگار «جامجم» در پشت صحنه سریال كلاهپهلوی. در كوچه پسكوچههای خیابان پامنار درست روبهروی بازار بزرگ تهران در كوچهای پیچ در پیچ كه به خیابان صوفیان معروف است، خانهای قدیمی قرار دارد كه برخلاف دیگر خانههای این محله دری آهنی دارد، آنجا منزل حاجیخان در شهر سامان است.به گوشهای از حیاط بزرگ خانه حاجیخان كه با سایه درخت انجیر پوشیده شده بود، رفتم و در سكوت به دالانهای تو در تو كه شبیه انباری یا زیرزمینهای تنگ و تاریك بود خیره شدم. صدای ضیاءالدین دری «دوستان خسته نباشید» سكوت حیاط را به هم زد و هر یك از عوامل برای رفع خستگی به گوشهای رفتند. رضا كیانیان بازیگر نقش حاجیخان با گریمی بسیار متفاوت از آنچه تاكنون در سینما و تلویزیون دیده شده با چشمانی به رنگ خاكستری و سبیلهای چخماخی همراه با داریوش فرهنگ كه در نقش صمصام ایفای نقش میكند، از اتاق نشیمن حاجیخان بیرن میآیند و گره صحنه با تغییراتی كه ایجاد میكنند صحنه را برای جلسه معارفه حاجیخان مرد بانفوذ شهر سامان با فرخ فرماندار جدید این شهر آماده میكنند. داستان كلاهپهلوی از سفر برخی دانشجویان ایرانی برای تحصیل در فرانسه آغاز میشود. فرخ یكی از این دانشجویان است كه پس از پایان تحصیلات خود با یك دختر فرانسوی ازدواج میكند و به ایران بازمیگردد. این آدم تحصیلكرده ایرانی پس از ورود به ایران به واسطه ارتباطهایی كه در حكومت پهلوی داشته، به عنوان فرمانده شهر سامان منصوب میشود و نكته قابل توجه اینكه دلیل انتخاب فرخ برای فرمانداری تغییر بافت سنتی این شهر و شبیهسازی آن به معماری فرانسه بوده است.صحنههای این تغییر و تحولات سال 1386 در شهرك سینمایی دكوربندی و تصویربرداری شده است و حالا پس از گذشت حدود 2 سال از آن زمان، دری تصمیم گرفته قسمت پنجم سریال را كه صحنه آشنایی فرماندار جدید با حاجیخان است را به تصویر بكشد. البته ناگفته نماند كه كارگردان این مجموعه تلویزیونی معتقد است مراحل تولید كلاهپهلوی طبق استاندارد تولید سیما پیش رفته و با دلایلی هم كه در گپ كوتاه قبل از فیلمبرداری صحنه معارفه برشمرد تا اندازهای به كم و كیف مرحله تولید اشاره كرد: 15 تیرماه سال 1385 ساخت این مجموعه تاریخی رسما آغاز شد و تا همین لحظه هم حدود 38 ماه یعنی 3 سال و اندی طول كشیده است كه در این مدت هم با 13 ماه تعطیلی ناخواسته مواجه شدیم كه اگر از این 38 ماه كم شود 25 ماه مفید است كه برای این مجموعه 50 قسمتی تاكنون وقت صرف شده است. به همین دلیل برای 2500 دقیقه فیلمبرداری با نگاتیو با توجه به همه حساسیتهایی كه دارد، روند معقولی بوده است. ضمن اینكه مجموعه كلاهپهلوی یك سریال «الف» ویژه است و همچنین ازجمله سریالهایی نیست كه به یك یا 2 لوكیشن خاص محدود شود. كلاهپهلوی بیش از 100 لوكیشن با بیش از 1000 صحنه دارد و اگر میانگین بگیریم، در هر لوكیشن بیش از 10 ساعت تصویربرداری شده است. نظام سلطه به جای مدرنیسمضیاءالدین دری، كارگردان خوشذوق و البته خوش صحبتی است كه نشستن پای صحبت او خالی از لطف نیست و خود او هم علاوه بر اطلاعات تاریخی و اشراف كامل بر حوادث و وقایع تاریخ معاصر دوست دارد، هر آنچه را كه میداند در اختیار دیگران بگذارد. درست به همین دلیل بود كه بعد از پایان توضیحاتی كه در خصوص كم و كیف تولید این مجموعه داد خود او بی مقدمه سراغ كلاهپهلوی رفت و داستان را از سال 1308 آغاز كرد و گفت: داستان كلاهپهلوی از سال 1308 شروع میشود و تا خروج رضاخان از ایران در شهریور سال 1320 ادامه دارد و من در این سریال تمام این دوران را به نمایش میگذارم. در واقع از طریق برخی از شخصیتها سعی كردهام كه به زندگی مردم در آن دوران نزدیك شوم و به كمك بازیگران حرفهای تئاتر و سینما 12سال زندگی مردم را در این دوران روایت كردهام؛ بنابراین به جای اینكه بخواهم به وقایع تاریخی به شكل خاص و مستندگونه اشاره داشته باشم، بازتاب و خروجی تصمیمات حكومت در یك دوره 12 ساله در زندگی مردم را به تصویر كشیدهام. به این معنا كه حكومت تصمیم میگیرد مردان كلاهپهلوی به سر بگذارند، حكومت تصمیم میگیرد كلاهپهلوی منسوخ شود، حكومت تصمیم میگیرد خانمها بیحجاب شوند، حكومت تصمیم میگیرد مجامع مختلط زن و مرد به وجود آید، حكومت تصمیم میگیرد روحانیت را از حوزه سیاست خارج كند، حكومت تصمیم میگیرد تا جای ممكن زندگی روزمره مردم را از حالت سنتی خارج و به زندگی اروپایی نزدیك كند و بعد هم اسم آن را مدرنیسم میگذارد. در واقع با آوردن مظاهر بیرونی از فرهنگ غرب، بافت زندگی مردم را تا اندازهای تغییر داد، اما چون این تغییرات در فرهنگ بومی و ایرانی ریشه نداشت، نتوانست پاسخگو باشد و رفته رفته فرهنگ سلطه جایگزین مدرنیسم شد. رضا كیانیان به جای حاجیخانصحبتهای دری به اینجا كه رسید دستیار محمدرضا تختكشیان تهیهكننده از آماده بودن صحنه برای فیلمبرداری خبر داد و كارگردان هم علیرغم اینكه مایل به ادامه بحث بود صحبتهای خود را قطع كرد و با اشاره به این صحنه كه آن را صحنهای حساس و البته طولانی دانست ادامه سوال و جوابها را به پس از فیلمبرداری موكول كرد. به همراه دری به اتاق بزرگ عمارت رفتم؛ اتاقی به رنگ آبی نیلی با پیشخوانهایی با گچبریهای گل و مرغ كه در هر یك از این پیشخوانها عكسهایی از جوانی حاجیخان و شرح دلاوریهای او كه هر یك از آنها در گوشهای از عكس نوشته و قاب شده بود، خودنمایی میكرد. در قسمت بالای اتاق تشكی خاكستری با فرش پوستی قرار داشت كه دور تا دور آن با مخدههای قرمز رنگ پوشیده شده بود و حاجیخان كه مرد بانفوذ اما نابینای شهر سامان بود روی تخت خانی خود نشسته بود.صمصام كه خود او یكی از مردان مورد اطمینان حاجیخان بود، در سمت راست او نشست و به ترتیب فرماندار جدید شهر به همراه مباشر خود در كنار صمصام نشستند. پس از تمرین این صحنه همهچیز برای فیلمبرداری آماده بود، اما دری ترجیح داد بار دیگر این صحنه را تمرین كند و بدون اشكال فیلمبرداری كنند، چراكه معتقد بود گروه فیلمبرداری در مصرف نگاتیو باید صرفهجویی كند و این مطلبی بود كه بارها در طول كار آن را گوشزد كرد و با آمادگی كامل فیلمبرداری را آغاز كرد.شرایط برای ضبط این سكانس پلان طولانی مهیا بود. گروه صحنه ذغالهای سرخ شده برای منقل را آوردند و در آتشدان فلزی قرار دارند و انبرك و سوزن را در سینی منقل گذاشتند. با فرمان ضیاءالدین دری، نورالله نوكر خان با سینی چای وارد میشود و سلام میكند. با ورود نوكر، خان صمصام سینی منقل را پیش میكشد و نورالله چای را تعارف میكند. حاجیخان با شنیدن صدای نورالله: ها. نورالله اومدی؟ بیا وافور را بگیر.نورالله: چشم آقا.حاجیخان در حالی كه سعی میكند اسم فرماندار جدید شهر سامان را به یاد آورد با مكث میگوید: آقای...؟صمصام: باستانی.حاجیخان: آقای باستانی بهتون برنخوره، تریاك نه منع شرعی دارد نه قانونی. انحصارشم مال دولته، مثل سیگار و تنباكو عوایدش هم صرف راهآهن میشه. (بلند میخندد و در حالی كه سعی میكند خندهاش را جمع كند) ادامه میدهد: من موندم یه مشت ملت افیونی چطور میخوان صناعت درست كنند. (اینبار صمصام هم همراه با حاجیخان میخندد)نورالله، وافور را به سمت لبهای حاجیخان میآورد، در این لحظه فرخ فرماندار جدید شهر سامان با ابروهایی درهم به گونهای كه به نظر میرسد از حرف حاجیخان خوشش نیامده است، سیگار خود را روشن میكند.حاجیخان در حالی كه وافور را به لب دارد: میگن آدم فقط یك بار لبش به این بدمصب بخوره تا آخر عمر خماره، بگذریم این حرفا شلیته و تنبون نمیشه.بوی سیگار فرخ در هوا پخش است، حاجیخان در حالی كه بو میكشد، وافور را پس میزند و خطاب به فرخ: این بوی سیگار شماست؟ لابد فرنگیه.سید ضیاءالدین دری: حوادث تاریخی نشان میدهد كه موضوع كشف حجاب نقطه عطف حضور زنان در تاریخ معاصر ایران است كیانیان پس از اطمینان از خوب بودن صحنه، بلند میشود و به یكی از اتاقهای خانه میرود؛ فرصت را مناسب دیدم تا با او نیز درباره كلاهپهلوی صحبت كنم، به همین دلیل بود كه پس از سلام و احوالپرسی، خواستم سوال خود را مطرح كنم كه این بازیگر سینما و تلویزیون از گفتگو امتناع كرد و صحبت درباره كلاهپهلوی را به وقت دیگر موكول كرد؛ البته مجتبی وحیدی، دستیار تولید دلیل گفتگونكردن كیانیان را گریم سنگین او عنوان كرد و گفت كه این حجم گریم، او را عصبی و خسته میكند؛ اما به نظر میآید این دلیل اصلی نیست و علت را جای دیگر باید جستجو كرد؛ از سوی دیگر، داریوش فرهنگ هم پیش از این گفته بود كه مصاحبه نمیكند اما در نهایت این سوال در ذهنم تداعی شده كه چطور بازیگری حاضر میشود در یك سریال تلویزیونی با مخاطب میلیونی بازی كند، اما حاضر به گفتگو با روزنامه جامجم كه وظیفه عمده آن، معرفی محصولات سازمان صداوسیما در حوزه رسانه است، نمیشود و اصلا دلیل حضور یك خبرنگار برای تهیه گزارش پشت صحنه، معرفی و بازتاب بیشتر فعالیتهای یك گروه است؛ گروهی كه تا این لحظه 3 سال و نیم روی یك پروژه تلویزیونی كار میكنند. مواجهه زنان با پدیده كشف حجابدر همین فكرها بودم و به دنبال جوابی برای سوال خود میگشتم كه دری پیش آمد و گفت: «خب من آمادهام كه پاسخگوی سوالات شما باشم.» با لبخندی این حس همكاری را پاسخ دادم و این پرسش را مطرح كردم.مخاطب سیما، شما را به عنوان یك تاریخنگار تلویزیونی از شرح وقایع تاریخ معاصر میشناسد؛ در واقع بازتاب موفقیت كیف انگلیسی این انتظار را ایجاد كرده است، حالا پس از گذشت 10 سال از سریال كیف انگلیسی چه بخش از تاریخ را در كلاهپهلوی مطرح میكنید؟ دری قبل از پاسخ به این سوال كمی در انتقاد به برخی تعاریف از كلاهپهلوی كه در برخی رسانهها عنوان شده است، گفت: متاسفانه در گفت و شنودها یا سیناپسی كه روابط عمومی سازمان در اختیار رسانهها قرار میدهد، خلاصه داستانهایی ذكر میشود كه بعضا كلیت ماجرا را زیر سوال و لطف كار را از بین میبرد؛ به عنوان مثال در خلاصه داستان كلاهپهلوی چنین آمده كه پسركی در فرانسه تحصیل كرده و پس از بازگشت به ایران، فرماندار شهری میشود و باقی ماجرا اما داستان، خیلی پیچیدهتر از این است كه فردی بیاید و فرماندار شود؛ چراكه این پروژه علاوه بر جذابیتهای داستان و درام 6 نقش اول مرد و 6 نقش اول زن دارد و شاید بیش از 10 نقش دوم مرد و 10 نقش دوم زن دارد و این هرم همینطور گستردهتر میشود؛ بنابراین داستان كلاهپهلوی را میتوان از نگاه 6 شخصیت اصلی مرد و در عین حال میتوان از منظر 6 شخصیت اول زن تعریف كرد؛ بنابراین لزوما كسی نمیآید فرماندار یا خان یك منطقه شود بلكه همه با هم تنیده شده و موضوع خیلی وسیعتر از این حرفهاست كه آقایی فرماندار شود و به حكم حكومت، چادر از سر خانمی بردارد.وی پس از این توضیحات متذكر شد: در پاسخ مشخص به سوال شما باید بگویم من همیشه به نقش زنان در شكلگیری حوادث تاریخی بدقت نگاه كردهام و مطالعاتم نشان میدهد موضوع كشف حجاب نقطه عطف نقش زنان و در واقع واكنشهای آنها به این پدیده بوده است؛ به همین دلیل مساله كشف حجاب و چگونگی برخورد با این پدیده، هدف اصلی است؛ اما در كنار آن، مسائل دیگر كه در این موضوع تنیده شده، مطرح میشود.دری معتقد است: حضور خانمها در این مجموعه با توجه به محوریت كشف حجاب، بسیار حائز اهمیت است؛ چراكه حضور خانمها در داستانی كه محور اصلی آن خانمها هستند در بستر تاریخ بسیار مهم است و حتی كوچكترین نقش، حرفی برای انتقال مفهوم دارد. در واقع حضور آنها بیدلیل یا حتی مكمل نقش دیگری نیست بلكه خیلی مستقل وارد میدان میشوند. بنابراین به گمان من، اگر به كلاهپهلوی دقت شود، بالغ بر 20 قصه سینمایی درباره خانمهای این سریال میتوان ساخت. به همین دلیل مطمئن هستم پس از پخش این مجموعه، ایدههای بسیاری برای آینده سریالسازی از سوی كارگردانان دیگر ایجاد خواهد شد و موضوعات متنوعی را درباره موقعیت خانمها و شرایط آنها در جامعه به وجود میآورد. كشف حجاب یكی از مهمترین وقایع مطرح در تاریخ معاصر است كه حرف آن همواره مطرح شده. حال این سوال مطرح است 6 خانمی كه نقش اصلی را بازی میكنند، چه بخشی از این تاریخ را بررسی میكنند. دری در توضیح گفت: برخی پیامآور پدیده كشف حجاب هستند درست مثل «عالیه» زنی كه در شهر سامان زندگی میكند و از پوشش رنگارنگی كه در طراحی لباس برای او تعریف شده، پیداست كه از اولین زنان متجدد شهر است. برخی دیگر، قربانیهای این واقعه هستند؛ قربانیهایی كه با خود یك ویرانی و انهدام را میآورند. البته در كنار این ویرانی، پدیدههای نسبتا خوبی هم وجود دارند، چراكه هیچ پدیدهای بد مطلق نیست، حتی بدترین چیزی كه راجع به آن صحبت میشود، در لحظههایی موثر است. به عنوان نمونه، پدیده كشف حجاب، بهانه ای شد كه برخی خانمها وارد عرصه اجتماع شدند، تحصیل كردند و دنیا را دیدند كه این وجه ماجرا خوب است، اما چون این مقوله و شیوه اجرای آن بدون برنامهریزی و شناخت قبلی از آرای عمومی بود، مسائلی را به همراه آورد كه حتی قشر تحصیلكرده را هم دچار آسیب كرد و حالا این مساله در سریال كلاهپهلوی تحلیل میشود.وی در ادامه همچنین توضیح داد: البته این تحلیل به صورت تحلیل و توضیح صرف نیست، بلكه این مسائل در روند یك درام پرتنش درون قصه مطرح میشود و مخاطب مسائل مطرح شده را همراه با درام قصه به آسانی متوجه خواهد شد و به هیچ عنوان به صورت پیچیده مطرح نشده است، بلكه پیچیدگی در مفاهیم درام است. بنابراین گمان نمیكنم مجموعه كلاهپهلوی به لحاظ ایجاد ارتباط با مخاطب بخصوص مخاطب عام دچار مشكل شود. موفقیت مجموعه تلویزیونی كیف انگلیسی در زمان خود كمنظیر بود و حتی میتوان گفت اثرات آن تا امروز هم مانده است، اما آیا كلاهپهلوی میتواند موقعیت و موفقیت كیف انگلیسی را به عنوان یك سریال الف ویژه كسب كند؟ دری در پاسخ چنین گفت: موفقیت یك مجموعه تلویزیونی به عوامل مختلفی بستگی دارد و تنها قصه و ساختار نیست بلكه یك مجموعه عوامل باید دست به دست هم دهند تا مجموعهای به موقعیت مناسب دست یابد، اما در مواردی ممكن است كه یك سریال الف ویژه هم با شكست مواجه بشود و به آن هدف مورد نظر نرسد، اما الان كه در مرحله فیلمبرداری هستیم، امیدواریم كه مجموعه موفقی از كار درآید و جدا از موقعیت مناسب، در پخش فاكتورهایی چون مونتاژ و صداگذاری كه در مرحله تدوین است و همین طور موسیقی موفق عمل كند، چراكه با وجود این عناصر به كالای فرهنگی تبدیل خواهد شد.این كارگردان در تكمیل صحبتهای خود موقعیت مناسب برای پخش را عامل مهمی در دیده شدن یك مجموعه دانست و گفت: اگر تلویزیون انباشتهایی از كارهای تاریخ معاصر مانند كلاهپهلوی یا كیف انگلیسی را داشته باشد و آنها را بجا و نابجا در موقعیت مناسب و نامناسب روی آنتن آورد، بالطبع یك نوع زدگی ایجاد میكند، ما نباید فكر كنیم كه فقط فیلم سینمایی دچار آسیب بشود، در تلویزیون هم این خطر وجود دارد. دانستن كم و كیف گذاشتن كلاه بر سر مردم از سوی رضاخان موضوع جالب و در عین حال پیچیدهای است كه دانستن آن، خالی از لطف نیست و درست به همین دلیل است كه باید منتظر بود تا «كلاهپهلوی» دری و گروه سازنده آن روی آنتن رود و بعد به قضاوت نشست.هوا رو به تاریكی است، از خانه سمندون كه حالا خانه حاجیخان است، بیرون میآیم و در كوچه پسكوچههای تنگ و تاریك به كلاهپهلوی فكر میكنم، به خودم میآیم. در پیچ در پیچ كوچههای تاریك، خودم را پیدا میكنم؛ خلوتی كوچه، ترسی عجیب در دلم میاندازد؛ گروه را فراموش میكنم و با دلهره فراوان، تمام پیچها را میدوم تا به خیابان اصلی برسم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4069]
صفحات پیشنهادی
معروفترین بازیگران و روایت سالهای كشف حجاب!
معروفترین بازیگران و روایت سالهای كشف حجاب! نكته قابل توجه اینكه هر یك از این روایتها تنها اشارهای كوتاه به داستان كشف حجاب خانمها و اجبار برای استفاده از ...
معروفترین بازیگران و روایت سالهای كشف حجاب! نكته قابل توجه اینكه هر یك از این روایتها تنها اشارهای كوتاه به داستان كشف حجاب خانمها و اجبار برای استفاده از ...
فرار لوران باگبو از ساحل عاج
معروفترین بازیگران و روایت سالهای كشف حجاب! واکنش موسویلاری به خبر کیهان · دایی:چشم دیدن مرا ندارند · امروز در تاریخ ( 3 اسفند ) ...
معروفترین بازیگران و روایت سالهای كشف حجاب! واکنش موسویلاری به خبر کیهان · دایی:چشم دیدن مرا ندارند · امروز در تاریخ ( 3 اسفند ) ...
ایرانیهای هالیوود
گلشیفته فراهانی برخلاف سن و سالش و حتی سایر بازیگران زن سینمای ایران، خیلی زود ... اگر این روایت که فراهانی در فیلم «مجموعه دروغ ها» ایفاگر نقش یک پرستار ایرانی ... سینماگران ایرانی البته در گذر از همه سالهای اخیر توانسته اند نامیاز خود در ..... میماند مساله حجاب، رعایت حدود اخلاقی و آنچه در این حیطه، عرف و باورهای ...
گلشیفته فراهانی برخلاف سن و سالش و حتی سایر بازیگران زن سینمای ایران، خیلی زود ... اگر این روایت که فراهانی در فیلم «مجموعه دروغ ها» ایفاگر نقش یک پرستار ایرانی ... سینماگران ایرانی البته در گذر از همه سالهای اخیر توانسته اند نامیاز خود در ..... میماند مساله حجاب، رعایت حدود اخلاقی و آنچه در این حیطه، عرف و باورهای ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها