تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1846140829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شاه کلید تئوری براندازی نرم؛ سخنرانی فضلی‌نژاد در دانشگاه تربیت معلم


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8712121709">خبرگزاری فارس: تئوری ماسونی علمایرنا: شاه کليد تئوري براندازي نرمشبکه خبر دانشجو: سروش، شبستری و آغاجری، کودتاچیان علیه گفتمان انقلاب هستندسرفصل‌های متن کامل سخنرانی فضلی‌نژاد در دانشگاه تربیت معلم شامل «ماهیت جنگ گفتمان‌ها در ایران امروز»، «تعارض مبانی نظری محمد خاتمی با فلسفه حکومتی و تمدنی امام خمینی»، «تئوری جنگ نرم از فرانسیس فوکویاما»، «نسبت نظریه‌پردازان اصلاح‌طلب با تئوری ماسونی علم»، «تشابه نظریه حکومتی خاتمی با نظریه حکومت دموکراتیک دینی از سروش»، «فواحش به مثابه اسطوره‌های عصر مدرن» است.به نام خداپیام فضلی‌نژاد در دانشگاه تربیت معلم از «تئوری ماسونی اصلاح‌طلبان» پرده برداشت اصلاح‌طلبان سکولار به مثابه «تهدید نرم»ایرنا: شاه کليد تئوري براندازي نرمشبکه خبر دانشجو: امثال سروش، شبستری و آغاجری، کودتاچیان علیه گفتمان انقلاب اسلامی هستندپژوهشگر موسسه کیهان در دانشگاه تربیت معلم گفت: «شاه کلید تئوری جنگ نرم ناظر به تحقق فروپاشی مکتب شیعه در ایران و کودتا علیه گفتمان انقلاب اسلامی است که کسانی چون محمد مجتهد شبستری، هاشم آغاجری و عبدالکریم سروش به دنبال تحقق آن بوده و هستند. استراتژیست‌های جنگ نرم در پنتاگون معتقد هستند که برای پیروزی بر یک ملت، باید میل و ذائقه آن ملت را تغییر داد و نظام ارزشی‌شان را نابود کرد.»مکتوب حاضر، متن تحریر و تنقیح شده سخنرانی پیام فضلی‌نژاد، عضو مرکز پژوهش‌های موسسه کیهان و نویسنده پرفروش‌ترین کتاب سیاسی سال 1387 (شوالیه‌های ناتوی فرهنگی) در تاریخ 5 اسفند 1387 در دانشگاه تربیت معلم (کرج) است که توسط واحد تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی تدوین گشته و به تائید سخنران رسیده است.فضلی‌نژاد در این سخنرانی به ماهیت جنگ گفتمان‌ها در ایران امروز، تعارض مبانی نظری محمد خاتمی با فلسفه حکومتی و تمدنی امام خمینی(ره)، تئوری جنگ نرم از فرانسیس فوکویاما، نسبت نظریه‌پردازان اصلاح‌طلب با تئوری ماسونی علم، تشابه نظریه حکومتی خاتمی با نظریه حکومت دموکراتیک دینی از سروش، فواحش به مثابه اسطوره‌های عصر مدرن و... می‌پردازد. در انتهای این متن، گزیده‌ای از متن سخنرانی فضلی‌نژاد در نخستین جلسه «تئوری ماسونی علم» برای آگاهی خوانندگان از لب لباب این نظریه می‌آید.***ایدئولوژی اصلاح‌طلبان به مثابه تهدید نرمپیام فضلی‌نژاد در آغاز سخنان خود با تسلیت ایام رحلت پیامبر اعظم(ص) گفت: «اگر دعوت دانشجویان بسیجی و اشتیاق من به دیدار با آنان نبود، برای حضور در این جلسه عذرهای گوناگونی داشتم. تحریر کتاب جدید، اوقات بسیاری را از من ستانده است. از لطف برادران و خواهرانی که تا این وقت شب و علیرغم تاخیر یک ساعته ما در آمفی تئاتر حضور یافته‌اند و ماندند، بسیار سپاسگذارم. امیدوارم عذر اینجانب را به سبب این تاخیر ناخواسته که دلیل آن ترافیک سنگین اتوبان تهران- کرج بود، بپذیرید. به اجبار، باید بخش‌هایی از سخنانم را کوتاه کنم و به لب لباب بحث بپردازم.»پژوهشگر موسسه کیهان اظهار داشت: «جنگ سرد امروز، یک جنگ گفتمانی است و نزاع پارادایم‌های فکری متفاوت با یکدیگر را در پی دارد. بخشی از این جنگ سرد، جنگ قرائت‌های گوناگون دینی از اسلام، از انقلاب اسلامی و حتی از مانیفست فکری امام خمینی(ره) است. امروز به قدرت رسیدن دوباره طایفه اصلاح‌طلبان ماسون‌زده در ایران می‌تواند مخاطراتی جدی را برای گفتمان انقلاب اسلامی ایران پدیدآورد. نه از آن حیث که ما به عنوان دلبستگان به مکتب امام خمینی(ره) دلبسته دولتی اصول‌گرا هستیم که در خط استراتژیک انقلاب اسلامی حرکت کند و موفق به تامین نیازهای اولی و ثانوی شهروندان گردد، بلکه از آن رو که می‌پنداریم یک کودتای ایدئولوژیک علیه گفتمان انقلاب جهانی اسلام در راه است که از مخزن معرفتی ماسون‌ها تغذیه می‌کند.»نویسنده کتاب «شوالیه‌های ناتوی فرهنگی» افزود: «اقتدار سیاسی اصلاح‌طلبان ماسون‌زده، چه بسا که به تغییر جغرافیای گفتمانی انقلاب اسلامی بیانجامد و این مخاطره را باید به مثابه تهدیدی نرم تلقی کنیم. وقتی مقام معظم رهبری هفته گذشته در دیدار با مردم آذربایجان هشدار دادند که نکند نام جمهوری اسلامی بماند، اما ماهیت آن ذبح شود، ما نیز باید دلمشغول نرم‌افزار نظام باشیم. اما باید بدانیم که نرم افزار جمهوری اسلامی چگونه نغییر می‌کند و سازه‌های تهدید نرم علیه آن چیست؟»فضلی‌نژاد از تئوری فرانسیس فوکویاما با عنوان «فروپاشی اسلام سیاسی» به عنوان یکی از تئوری‌های بالینی «تهدید نرم» یاد کرد و گفت: «فوکویاما که با موسسه پژوهشی پنتاگون به نام Rand در کسوت پژوهشگر ارشد کار می‌کند، سال 1365 و در کشاکش جنگ تحمیلی در کنفرانس بازشناسی هویت شیعه شرکت کرد. این کنفرانس را اسرائیلی‌ها در اورشلیم برگزار کردند که به کنفرانس اورشلیم نیز مشهور گشت. فوکویاما در این کنفرانس گفت که اولا، شیعه پرنده‌ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیررس ما است؛ پرنده‌ای که دو بال دارد و آن را فناناپذیر می‌کند: یکی بال سبز تشیع که انتظار است و عدالت‌خواهی و این دو، ریشه در مهدویت شیعی و اعتقاد به ظهور منجی آخرالزمان دارد. دیگری بال سرخ تشیع است که شهادت‌پذیری است که شیعیان آن را از عاشورا، حسین و کربلا برگرفته‌اند.»نویسنده روزنامه کیهان ادامه داد: «البته فوکویاما بی‌راه نمی‌گفت. آن حزن درونی، آن دلبستگی دمادم به اباعبدالله حسین(ع)، آن شور کربلا، همه این‌ها در کنار چشم‌اندازی آینده‌نگرانه که چشم به ظهور مهدی موعود(عج) دارد، ستونی از ستون‌های شیعه به شمار می‌رود. هم دینامیزم باشعوری است که در قلب اسلام تعبیه شده و هم حلقه وصل شور مسلمانان به یکدیگر است. فوکویاما می‌گفت که این دو ساحت خدشه‌ناپذیرند و تعرض به آنان ساده نیست.»فضلی‌نژاد اظهار داشت: «فوکویاما در قامت استراتژیست جنگ‌های نرم پنتاگون معتقد بود که شیعه غیر از این دو بال، بعد سومی هم دارد و آن، ولایت فقیه است. شیعه، زرهی به نام ولایت‌پذیری بر تن کرده و قدرتش با شهادت، فزونی می‌گیرد. همان جمله حضرت امام خمینی(ره) را در پیام ایشان به مناسبت شهادت استاد مطهری را فوکویاما نیز در کنفرانس اورشلیم تکرار می‌کرد و می‌گفت شیعه مکتبی است که هر چه او را از بین می‌برند، گسترده‌تر و زنده‌تر می‌شود. پیشنهاد مشخص او مبارزه با ولایت فقیه بود و خیال می‌کرد که اگر به ساحت ولایت تعرض گردد، مخدوش ساختن دو بال سرخ و سبز شیعه نیز آسان خواهد شد.»شاه کلید تئوری جنگ نرم از فوکویاماعضو مرکز پژوهش‌های موسسه کیهان گفت: «شاه کلید تئوری جنگ نرم فوکویاما که مهندسی معکوس لقب گرفت، ناظر به تحقق فروپاشی ایدئولوژیک شیعه در ایران و تغییر گفتمان غالب انقلاب بود. او معتقد بود که برای پیروزی بر یک ملت، باید میل و ذائقه آن ملت را تغییر داد و نظام ارزشی‌شان را نابود کرد. گفت که ابتدا به ولایت فقیه تعرض کنید، سپس شهادت‌طلبی ایرانیان را بدل به رفاه‌طلبی کنید و اگر این دو فرآیند تحقق یافت، خود به خود اندیشه‌های امام زمانی و عدالت‌طلبانه از جامعه ایران رخت می‌بندد.»فضلی‌نژاد ادامه داد: «بنابراین از سال 1365 صورتبندی پروژه تهدید نرم توسط پنتاگون در کنفرانس اورشلیم در اسرائیل انجام گرفت. البته، تاریخ شروع این پروژه به سالیان آغازین انقلاب اسلامی بازمی‌گردد، اما کنفرانس اورشلیم یکی از تلاش‌های منسجم و مشخص در این باب است. در این کنفراس، هراس غربیان از ادامه جنگ تحمیلی با ایران نیز مشهود است. فوکویاما می‌پنداشت که حتی با امتیاز دادن به ایران باید جنگ سخت‌افزاری با ایران پایان گیرد، چرا که احتمال دارد ایرانیان پس از فتح فاو، چه بسا کربلا را بگیرند و سپس راهی قدس شوند. بنابراین، او قائل به جنگ نرم بود و بعدها هم نشان داد که در این وادی برای روشنفکران ایرانی، چون عبدالکریم سروش، نقش ویژه‌ای قائل است.»ترویج تئوری ماسونی توسعه نویسنده کتاب «شوالیه‌های ناتوی فرهنگی» با اشاره به تعارض بنیادین تئوری توسعه آقای محمد خاتمی با مکتب فکری امام خمینی(ره) گفت: «به زعم من، اصلاح‌طلبان سکولار را باید یک تهدید نرم علیه فلسفه انقلاب اسلامی تلقی کرد و نباید از صبغه سزاوارتر تهدید نرم که همان براندازی فلسفی است، غافل ماند. از این رو به نکاتی در باب آراء آقای سید محمد خاتمی می‌پردازم با ذکر این نکته که بحث من یک نقد فکری است و نه صرفا یک منازعه سیاسی. من مدعای ماسون بودن و جاسوس بودن هیج یک از اصلاح‌طلبان، غیر از عبدالکریم سروش و حسین بشیریه را ندارم، بلکه آنان را ماسون‌زده می‌دانم، چیزی مانند غرب‌زده یا به قول مرحوم جلال آل احمد وبا زده.»وی افزود: «حضرت امام در ضميمه وصيت‌نامه خود نوشتند كه ميزان حال فعلي افراد است، نه آن تعاريفي كه من در قيد حياتم از آنان كرده‌ام. از این رو، با ملاکی که حضرت امام فرموده‌اند، نقد آقای خاتمی را لازم می ‌دانم. ارديبهشت 1370، خاتمي هنگامي كه بر صندلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تكيه زده بود، در ‏انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران، سخناني گفت كه تنها ناقدان ‏زيرك از عهده بازشكافي جوهر آن برآمدند. او بحث را با انتقاد از جمهوري اسلامي آغاز كرده بود ‏و به قياس شالوده هاي نظام اسلامي با سيستم فلسفي و نظم اجتماعي غرب پرداخت. لب و لباب كلام آقای ‏خاتمي اين بود كه غرب پس از طي پروسه اي طبيعي، «خود را با واقعيت محك زده» و «مباني ‏نظام امروز بر آزادي است.» او با مقدمات تئوريكي كه طرح مي كند، نتيجه مي گيرد كه دنياي نظر ‏و عمل غرب، دنيايي واقعي است و آزادي محور كه با طبع بشر سازگار است، اما دنياي اسلام، ‏قرن ها از صحنه زندگي دور بوده است و گرفتار خلاء تئوريك. خاتمي فقه مصطلح اسلام را نظامي ‏ناقص مي داند كه پاسخگوي نيازهاي بشر نيست و بايد تحول يابد و متناسب با نيازهاي بشر گردد. ‏پايان سخنان وزير وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی ختم به اين گفتار شد كه فرهنگ اسلام غني نمي گردد، مگر آنكه در ‏دهكده جهاني در تعامل با تمدن امروز غرب قرار گيرد.‏ اين سخنان، چنان حساسيت برانگيز نبود، اما هنگامي كه شهيد سيد مرتضي آويني، در نوشتاري، ‏لايه هاي فلسفي آن را به نقد كشيد، تباين پندارهاي محمد خاتمي، با تفاسير امام خميني (ره) از ‏تمدن شيطاني غرب، آشكار شد.»‏فضلی نژاد اظهار داشت: «روزنامه سلام، 30 ارديبهشت 1375، در صفحه 1‏‏ و 2 به نقل از آقای خاتمی نوشت: به جرات مي توان گفت در زندگي قومي كه عزم تعالي و پويايي كرده است، هيچ تحول ‏كارسازي پديد نخواهد آمد، مگر آنكه از متن تمدن غرب بگذرد و شرط دگرگوني اساسي، اشنايي با ‏تمدن غرب و لمس روح آن، يعني تجدد است. كساني كه با اين روح آشنا نيستند، هرگز به پديد ‏آوردن دگرگوني سودمند در زندگي خود، توانا نيستند. سوگمندانه اقوامي نظير ما، هنوز از آن ‏آشنايي محروم هستيم.» وی ادامه داد: «اما در برابر ديدگاه رئيس جمهور سابق ايران كه مي گويد راه «تعالي»، «پويايي» و «تحول ‏كارساز» از متن تمدن غرب مي گذرد و كساني كه «روح تجدد» را لمس نكنند، «هرگز» توانا به ‏پديد آوردن «دگرگوني سودمند» نيستند، امام خميني (ره)، حكيمانه و جاودانه، توحش نهفته در اين ‏تجدد خواهي را توصيف كرده اند و خط بطلان بر چنين انديشه هايي كشيده اند:. از امام خمینی در جلد 8 از صحیفه نور صفحه 80 نقل شده است که شما خيال نكنيد كه غرب خبري هست، در آنجا خبري نيست. ما نمي گوييم كه آن ها كارخانجات ‏ندارند، آن‌ها درست كردند همه اين‌ها را، اما اساس انسانيت آنجا نيست... اين غرب است كه دارد ‏اساس اخلاق انساني را از بين مي برد، اين غرب است كه دارد شخصيت انسان را از بين مي برد و ‏ما خيال مي كنيم كه غرب همه چيز دارد... غرب به انسان كاري ندارد. غرب به طياره كار دارد و ‏به اين طور چيزها، انسان را رو به تباهي دارد مي برد. انسان را وحشي بار مي آورد، يعني ‏آدمكش.» فضلی نژاد گفت: ‏«در همان مصاحبه در روزنامه سلام، آقای خاتمی می‌گوید: توسعه به معناي امروزش، ميوه يا شاخ و برگ تمدن جديد است. اگر آن تمدن آمده، توسعه هم ‏خواهد آمد و به اين معنا، سخن كساني كه مي گويند ابتدا بايد خرد غربي را پذيرفت، تا توسعه بيايد، ‏سخن بيراهي نيست و اين سخن را كامل كنم كه علاوه بر خرد و بينش غربي، بايد منش غربي ‏متناسب با اين بينش را نيز پذيرفت. محمد خاتمي، از هنگامي كه داعيه دار رهبري روشنفكران ديني شد، از خرد امام خميني ‏‏(ره) گذر كرد و براي لمس روح تجدد، نه تنها به خرد غربي پناه برد، بلكه شرط «توسعه» و ‏دگرگوني را پذيرفتن «منش غرب» دانست. بي شك، مي دانيد كه در نگاه امام، نتيجه اين خرد و ‏منش كه تمدن غرب را مي سازد، چه بوده است.»‏پژوهشگر موسسه کیهان با خواندن فراز دیگری از سخنان حضرت امام گفت: «حضرت امام در باب تمدن غرب فرموده‌اند که تمدن نيست، رو به توحش دارد مي رود، يعني دارد مي سازد يك ‏مردمي را كه بريزند به جان هم و با چنگ و دندانشان، هم را پاره كنند. بر خلاف تمدن كه مكتب ‏هاي الهي مي خواهند انسان درست كنند.»وی اذعان کرد: «تئوری توسعه آقای خاتمی، آیا جز تسلیم محض در برابر غرب است؟ و یادآور سخنان تقی‌زاده که می‌گفت باید سراپا غربی شویم. خاتمی هم می‌گوید هم خرد غربی را باید پذیرفت، هم بینش غربی را و هم منش غربی را. چه نسبتی میان این تئوری توسعه با نظریه تمدن‌شناسانه حضرت امام در باب غرب می‌توان یافت؟»بازتولید «تئوری ماسونی علم» توسط اصلاح‌طلبانفضلی‌نژاد گفت: «امروزه ما با بازتولید یک گفتمان ماسونی در ایران روبرو هستیم که از تئوری ماسونی علم تغذیه می‌کند و نقشه تغییر جغرافیای گفتمانی انقلاب اسلامی را تعقیب می‌نمود. پایه‌های تئوری ماسونی علم شامل اومانیسم (انسان‌مداری)، جهان وطنی (ظهور شهروندان جهانی مدرن)، آزادی لیبرالیستی، رفرم مذهبی (با تایکد بر پروتستانتیسم مسیحی)، پلورالیسم (تفسیر متعدد از دین و نسبیت‌اندیشی)، روحانیت‌ستیزی، خردگرایی پوزیتویستی (علم‌زدگی و حس‌گرایی) است. همه این‌ها، شالوده یک فکر ماسونی است که ریشه آن به قرن 18 میلادی می‌رسد و در قرن 20 و هنگام جنگ، از سوی سرد بلوک غرب بازسازی شد. چنانکه می‌دانید، در باب تاریخچه تئوری ماسونی علم از قرن 18 میلادی تا زمانه حاضر، حداقل در دو جا سخن گفته‌ام و از تکرار آن پرهیز دارم. زمان جلسه نیز، این بازخوانی مکرر را اقتضاء نمی‌کند. نخستین بار، روز 16 آذر 1387 در دانشگاه شاهد این تاریخچه را شرح دادم و نسبت اصلا‌ح‌طلبان و عده‌ای از روشنفکران دینی با این تئوری را گفتم و دومین بار، 25 آذرماه 1387 در جلسه نخست این سلسله سخنرانی‌ها در دانشگاه فردوسی مشهد به ایضاح این مفهوم پرداختم.»پژوهشگر موسسه کیهان اذعان کرد: «روشنفکری دینی در ایران که پرچم‌دار آن عبدالکریم سروش است، همین گفتمان ماسونی را از نیمه دهه شصت کپی کرد و به عنوان سازهای بنیادین فکر اصلاح‌طلبی مطرح نمود. خصوصا، بازتولید این گفتمان در حلقه ماهنامه کیهان فرهنگی که تحت نظارت عالی آقای سید محمد خاتمی به عنوان سرپرست موسسه کیهان قرار داشت، شدت گرفت و پس از جنگ در دهه 1370 در ماهنامه کیان به اوج خود رسید.»فضلی‌نژاد افزود: «سخن ما این است که طایفه موسوم به روشنفکران دینی از مخزن نظری ماسون‌ها تغذیه می‌کنند و همین روشنفکران، سازه‌های نظری اندیشه اصلاح‌طلبی در ایران را ساختند و پرداختند. من متاسفم که این را می‌گویم، اما نمی‌توانم کارگاه مغز خودم را تعطیل کنم و چشمم را به روی حقیقت ببندم. متاسفم، اما این واقعیتی است که مبانی فکری طایفه اصلاح‌طلبان ایران، طایفه اصلاح‌طلبان رادیکال، طایفه آنان که به شالوده‌های پلورالیزم، سکولاریسم، رفرم مذهبی و... اعتقاد دارند، اینان مبانی فکری ماسونی را وام گرفته‌اند و در خوش‌بینانه‌ترین وضع، ماسون‌زدگانی بیش نیستند.» وی ادامه داد: «کلید پروژه فروپاشی ایدئولوژیک ناظر به تغییر ذائقه و میل مردم است و گفتمان اصلاحات نیز همین نتیجه را به دست می‌دهد. این را می‌دانیم که گفتمان اصلاح‌طلبی با نسبی گرایی و ایدئولوژی‌زدایی آغاز شد. گفتند فهم ما از شریعت نسبی است و هیچ تلقی واحدی از اسلام وجود ندارد و بنابراین حکومت هیچ قرائت واحدی از اسلام، نه ممکن است و نه مطلوب. نظریه قبض و بسط تئوریک شریعت از سوش همین معنا را تبلیغ می‌کرد که حکومت باید پلورالیزم دینی را بپذیرد، پس نباید نماینده هیچ قرائتی از دین باشد. ایدئولوژی‌زادیی از اینجا آغاز شد و به روحانیت ستیزی کشید. گفتند، عصر امروز عصر حکومت روشنفکران است، چون روحانیت دنیای مدرن را نمی‌شناسد و باید خود را برابر با اقتضادات جامعه مدرن بازسازی کند و روشنفکر شود.»پژوهشگر موسسه کیهان با اشاره به اینکه رفرم مذهبی که خاستگاه ماسونی دارد در ایران نیز شالوده فکری اصلاح‌طلبان رادیکال است، گفت: «از سال 1371 غربی‌ها گفتند که سروش و خاتمی پرچم رفرم دینی در ایران را برداشته‌اند و بهروز خلیق از اعضاء سابق چریک‌های فدایی خلق در نشریه کار، ارگان سازمان تروریستی فدائیان خلق، نوشت که تحولاتی که با آراء سروش و... رخ می‌دهد، ما را به وقوع یک انقلاب آرام در ایران از جنس تحولات اروپای شرقی امیدوار می‌سازد. روزنامه واشنگتن پست از سروش به عنوان مارتین لوتر اسلام یاد کرد و برخی هم متاسفانه آقای خاتمی را به این لقب خواندند. آقایان دم از مدرن شدن دین می‌زدند و برای این مدرنیزاسیون طرح اجتهاد در اصول دین را ریختند. سروش نوشت که جهان، جهان اصول تازه است. اقسام حقوق جدید را به عنوان اصلاح‌طلبی طرح کردند که تکان دهنده بود.»چرا اصلاح‌طلبان، ارتداد را یک حق می‌دانند؟!فضلی‌نژاد با تاکید بر اینکه متاسفانه آقای خاتمی مرزبندی مشخصی میان خود و روشنفکران دینی ندارد، بلکه همواره با آنان تعامل داشته است، اظهار داشت: «حقوقی که روشنفکران دینی به نام اصلاح‌طلبی طرح کردند، از حق ارتداد شروع می‌شد. زیربنای این فکر لیبرالیستی بود، چون لیبرالیست‌ها ارزشی برای عقیده و فکر قائل نیستند. می‌گویند مهم نیست که انسان چه عقیده‌ای داشته باشد، بلکه سود و لذت فقط اصالت دارد. به ما چه که شهروندان چی فکر می‌کنند، ملحد هستند یا مومن. ما که در مقام حاکمیت مسئول هدایت مردم نیستیم. ما فقط باید شرایط رفاه آنان را پدید آوریم، اگر خواسته‌های آنان دینی بود و مطالبات دینی داشتند ما پاسخ می‌دهیم. زیربنای فلسفی اصلا‌طلبان نیز همین است. عقیده برای آنان کشک است. پس چون کشک است، برای آنان مهم نیست که آدمیان چه عقیده‌ای دارند و از این رو، ارتداد معنایی ندارد. شهادت در راه عقیده معنایی ندارد. ایثار، ارزشی ندارد. مکتب و ایدئولوژی را هم بدین سان، بی‌اهمیت می‌دانند. برای آنان فقط جان مهم است و تقدم جان بر عقیده را محترم می‌دانند و در عاشورای سال 1378 آقای خاتمی همین را گفت. گفت که جان انسان بر عقیده او تقدم دارد و سال 1386 نیز در گفتگو با روزنامه ال پائیس گفت که حکومت اسلامی باید شرایط همزیستی آدمیان با هر عقیده‌ای را فراهم نماید و خود حکومت، مبلغ قرائتی از دین نباشد. برای اینان، همه چیز آدمی در جان او خلاصه می شود و کوششان، رضایت جان است، نه رضایت خدا. همه استدلال‌های عالم وجود را برای اینکه اثبات کنند انسان از همه چیز برتر است، به کار می‌گیرند. مثلا سروش گفت وقتی جان دادن در راه عقیده ارزان شد، جان ستاندن هم ارزان می‌شود و این یک جنایت است. سوالم این پ است که من باید چه کار کنم که بسیاری از مورخان علم می‌گویند تئوری تقدم جان بر عقیده یک تئوری ماسونی است؟!»وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: «گفتمان ماسونی اصلاح‌طلبان، بخواهیم یا نخواهیم، تهدیدی نرم علیه گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است. همان گفتمانی است که مطلوب استراتژیست‌های جنگ نرم پنتاگون مانند فوکویاما به شمار می‌رود، چون به تغییر ذائقه و میل مردم می‌انجامد. این گفتمان شهادت‌طلبی برای عقیده‌ای حق را جنایت می‌داند و تنها قائل به اصالت سود و اصالت لذت است. یک مشت حرفهای ماسون‌هایی چون جان لاک را در باب جامعه مدنی خاک‌برداری می‌کنند و به اسم خودشان طرح می‌کنند.آقایان ظاهرا این جوانان بسیجی را بی‌سواد فرض کرده‌اند. من بحث سیاسی نمی‌کنم. نقد جریان‌شناختی کار من است. تک تک سخنان رهبران و رییس دولت اصلاحات را در باب تئوری‌های سیاسی با تئوری‌های سیاسی نظریه‌پردازان مدرن برابرگذاری کرده‌ام.»فواحش، اسطوره‌های عصر مدرنفضلی‌نژاد در بخشی دیگر از این سخنرانی به فرآیند اسطوره‌سازی غرب برای جوانان پرداخت و اظهار داشت: «گفتند که جامعه مدنی، جامعه‌ای رها از ساحت اسطوره است و باید اسطوره‌ها، قهرمانان و اسوه‌های دینی را فراموش کرد. عبدالکریم سروش گفت که قهرمان کردن حسین(ع) جنایتی بزرگ است. در عصر اصلاحات، اسوه‌ها و قهرمانان دینی را از جامعه زدودند و به جای آن اسطوره‌های مدرن را گذاشتند. نشریات وابسته به اصلاح‌طلبان به تبلیغ اصناف بازیگران و انواع هنرپیشه‌های غربی روی آوردند و ناگهان، مبلغ بیمه اندام تحتانی جنیفر لوپز در صدر اخبارشان قرار می‌گرفت. می‌خواستند مشتی بازیگر فاسق و فاسد غربی، قهرمان جوان ایرانی گردد و زندگی و تیپ موجوداتی چون نیکول کیدمن، تام کروز، جوی فاستر، مایکل جکسن و... الگوی جوانان شود. این یعنی فروپاشی ایدئولوژیک، یعنی تغییر نظام ارزشی. به جای اینکه ما در اوصاف و ساحات قدسی اسوه‌های دینی نظر کنیم، کار جوان می‌شود نظر کردن در قیمت و حق بیمه اندام فلان خواننده زن خارجی. این است که به تدریج خلق و خوی جوان تغییر می‌کند. حسن و قبح در ذهن او دگرگون می‌شود.»حاشیه‌های مراسم- تهدیدات مکرر دانشجویان افراطی عضو تشکل غیرقانونی تحکیم وحدت برای برهم زدن جلسه سخنرانی فضلی‌نژاد و ضرب و شتم وی، � سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن