تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816513940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشديد تدابيرامنيتي ، درآستانه برگزاري فينال جام اتحاديه فوتبال انگليس


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تشديد تدابيرامنيتي ، درآستانه برگزاري فينال جام اتحاديه فوتبال انگليس
لندن - در آستانه برگزاري مسابقه فينال جام اتحاديه فوتبال انگليس تدابير انتظامي و امنيتي در پايتخت انگليس بويژه در منطقه ويمبلي در شمال غرب لندن تشديد شده است .

اين مسابقه قرار است عصر امروز شنبه در ورزشگاه بزرگ ويمبلي و ميان دو تيم كارديف و پورتس موث برگزار شود.

پليس لندن اعلام كرده است كه صدها نفر از نيروهاي خود را بصورت محسوس و نامحسوس بسيج كرده است تا مانع از بروز هرگونه خشونت و درگيري در جريان اين مسابقه حساس شود.

نيروهاي پليس از صبح امروز در ايستگاه‌هاي مترو و مناطق حساس شمال غرب لندن مستقر شده‌اند تا از آشوب و درگيري ميان تماشاگران و آسيب رساندن به اموال عمومي و دارايي‌هاي مردم جلوگيري كنند.

به دنبال آشوب هفته گذشته تماشاگران روسي و اسكاتلندي در جريان ديدار فينال جام يوفا در شهر منچستر، پليس لندن از دو روز گذشته برنامه‌هاي ويژه‌اي را براي كنترل اوضاع در جريان مسابقه نهايي جام اتحاديه فوتبال انگليس به مرحله اجرا گذاشته است .

در جريان بازي تيم‌هاي فوتبال زنيت سن پترزبورگ روسيه و گلاسكو رنجرز اسكاتلند در فينال رقابت‌هاي جام يوفا در شهر منچستر، دهها نفر از جمله ‪ ۱۵‬مامور پليس مجروح شدند و صدها هزار پوند خسارت به بار آمد.

در جريان آشوبهاي فوتبالي منچستر، بيش از ‪ ۵۰‬نفر نيز دستگير شدند كه تعدادي از آنان همچنان در بازداشت بسر مي‌برند.

گوردون براون نخست وزير انگليس نيز روز چهارشنبه گذشته در جريان كنفرانس خبري خود با سوالات انتقادي خبرنگاران درباره حوادث شهر منچستر و عدم برخورد قاطع با تماشاگران آشوبگر مواجه شد.

وي با اظهار تاسف از اين حوادث ، هشدار داد: اين قبيل اتفاقات ممكن است بر تلاش انگليس براي كسب ميزباني جام جهاني فوتبال ‪ ۲۰۱۸‬تاثير منفي بگذارد.

با اينكه اهميت واقعي قهرماني در جام اتحاديه فوتبال انگليس به اندازه قهرماني در مسابقات ديگري مانند ليگ برتر نيست ، ولي اين مسابقات به دليل تاريخچه طولاني خود بطور سنتي مورد توجه ويژه مردم بريتانيا و برخي ديگر از كشورهاي جهان قرار گرفته است .

مقامات انگليسي پيش بيني كرده‌اند كه علاوه بر ‪ ۹۰‬هزار تماشاگري كه در ورزشگاه ويمبلي حضور مي‌يابند، بيش ار ‪ ۵۰۰‬ميليون تماشاگر تلويزيوني نيز در بريتانيا و سراسر جهان اين بازي را بطور زنده تماشا كنند.

اتحاديه فوتبال انگليس اعلام كرده است كه اين مسابقه براي ‪ ۱۶۹‬كشور پخش زنده تلويزيوني خواهد شد و از حق پخش تلويزيوني نيز حدود ‪ ۱۵‬ميليون پوند (‪ ۳۰‬ميليون دلار) عايد اين اتحاديه خواهد شد.

فينال امروز جام اتحاديه فوتبال انگليس ، يكصد و بيست و هفتمين فينال اين جام است كه دو تيم كم نام و نشان ، آن را برگزار مي‌كنند.

جام اتحاديه فوتبال انگليس قديمي‌ترين جام باشگاهي در جهان محسوب مي شود كه در سال ‪ ۱۸۷۱‬آغاز شده است .

تيم پورتس موث در سال ‪ ۱۹۳۹‬موفق شده يك بار جام اتحاديه را به خانه ببرد و تيم كارديف از ولز نيز در سال ‪ ۱۹۲۷‬يك بار به مقام نخست جام اتحاديه فوتبال انگليس رسيده است .

كارديف تنها تيم غيرانگليسي -از منطقه ولز- است كه موفق شده جام اتحاديه را برنده شود.

مسابقه فينال جام اتحاديه فوتبال انگليس از سال ‪ ۱۹۲۲‬تا سال ‪ ۲۰۰۰‬بطور سنتي در ورزشگاه قديمي ويمبلي لندن برگزار مي‌شد. در سال ‪ ۲۰۰۱‬ورزشگاه قديمي ويمبلي تخريب و بناي ورزشگاه مدرني در همان محل و با همان نام آغاز شد كه اين ورزشگاه در سال ‪ ۲۰۰۶‬تكميل شد.

در سال ‪ ۲۰۰۷‬مسابقه فينال جام اتحاديه كه چند سالي بطور موقت در ورزشگاه ميلنيوم شهر كارديف پايتخت ولز برگزار مي‌شد، به ويمبلي بازگشت و در آن مسابقه تيم چلسي توانست در وقت اضافي با نتيجه يك بر صفر منچستر يونايتد را شكست دهد و مقام قهرماني سال گذشته را به خود اختصاص دهد.

با اين حال تيم منچستر يونايتد با ‪ ۲۹‬بار حضور در فينال و كسب ‪۱۱‬ عنوان قهرماني پرافتخارترين تيم در مسابقات اتحاديه فوتبال انگليس به شمار مي‌رود.

طي ‪ ۱۳۰‬سال گذشته ، ‪ ۴۲‬تيم توانسته‌اند جام اتحاديه را به خانه ببرند.

براي برگزاري مسابقات اين جام قديمي ، همه ساله صدها تيم معروف و غيرمعروف از سراسر انگليس و ولز با شرايط ويژه‌اي ثبت نام مي‌كنند كه از جمله مهمترين اين شرايط داشتن ورزشگاه اختصاصي توسط تيم هاست .

بازي‌هاي اين جام بصورت حذفي از تابستان (ماه آگوست ) آغاز مي‌شود و در بهار سال بعد(ماه مي) به پايان مي‌رسد.

قهرمان جام اتحاديه فوتبال انگليس ، علاوه بر كسب جام ، يك ميليون پوند (دو ميليون دلار) جايزه نقدي نيز دريافت مي‌كند. تيم قهرمان همچنين اجازه مي يابد به عنوان يكي از نمايندگان انگليس در مرحله اول جام يوفا شركت كند.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن