تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806628562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرور كارنامه افشين هاشمي/هاشمي با حسن و ديو از تئاتر شهر رفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مرور كارنامه افشين هاشمي/هاشمي با "حسن و ديو" از تئاتر شهر رفت
نمايش "حسن و ديو راه باريك پشت كوه" به كارگرداني افشين هاشمي روز جمعه 27 ارديبهشت آخرين اجراي خود را در سالن قشقايي پشت سر گذاشت و مجموعه تئاتر شهر را ترك كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، "حسن و ديو راه باريك پشت كوه" تازه‌ترين نمايش هاشمي در مقام كارگردان و برگزيده سيزدهمين جشنواره نمايش‌هاي آئيني سنتي بود كه در بخش جشنواره جشنواره‌هاي بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر نيز به صحنه رفت.

"حسن و ديو" از جمله آثار تئاتري بود كه توجهي خاص به مخاطب خود و نحوه برقراري ارتباط با او داشت. البته در اين ميان بازي‌هاي خوب گروه بازيگري اعم از هدايت هاشمي، عليرضا ناصحي، ميثم يوسفي، ستاره اميريان و افشين هاشمي در اين امر تأثيري بسزا داشت.

هاشمي سال 72 براي تحصيل در رشته مهندسي شيمي وارد دانشگاه صنعت نفت آبادان شد. وي تجربه كاري خود را در حوزه تئاتر همان سال با نمايشِ "سايه‌ها" به كارگرداني مسعود جلالي آغاز كرد كه بهمن و اسفند 72 در تالار دانشگاه نفت آبادان به صحنه رفت.

با هدايت هاشمي در "حسن و ديو راه باريك پشت كوه"

پائيز 73 هاشمي در مقام نويسنده، كارگردان و بازيگر نمايش "اوهام" را كه بازنگاهي به زندگي گاليله بود به همراه امين شهرياري و فريد كشكولي در تالار اداره ارشاد آبادان اجرا كرد. سپس آبان همان سال در مقام منشي صحنه نمايشِ "ليلي و مجنون" نوشته و كار مرجان اميرارجمند در نخستين جشنواره تئاتر بانوان حضور يافت.

وي سال 75 به عنوان بازيگر در نمايش "گريز" به كارگرداني مهرداد زماني حضور داشت كه مهر و آبان در سومين جشنواره تئاتر آتشكار اصفهان به صحنه رفت. او همان سال با نگارش، كارگرداني و بازي در "درستكارترين قاتل دنيا" در جشنواره تئاتر آتشكار اصفهان جوايز اول بازيگري و نمايشنامه‌نويسي بخش نمايش‌هاي كوتاه را از آن خود كرد.

اين كارگردان جوان "درستكارترين قاتل دنيا" را سال 76 در يازدهمين جشنواره تئاتر دانشجويان اجرا كرد و جايزه بازيگري مرد را برد. وي همچنين همكاري در اجراي "شاخك نقره‌اي"، طراحي صحنه "نامزد ويولت" و بازنويسي و كارگرداني "اوهام" را در جشنواره خرمشهر و بازي در تعزيه‌واره "از مرثيه تا عشق" را در كارنامه كاري خود در سال 76 دارد.

هاشمي سال 77 به خدمت نظام وظيفه رفت و همان ايام به تمرين نمايش "در انتظار گودو" و بازي در نقشِ پوتزو به كارگرداني مهدي كرمپور پرداخت كه به اجرا نرسيد. اما همان سال به همراه وحدت يگانه "درستكارترين قاتل دنيا" را در قالب اجراي عمومي در فرهنگسراي ابن سينا به صحنه برد.

وي سال 78 نيز به عنوان بازيگر در نمايش‌هاي "زير درخت آلبالو" نوشته و كار سحر ناسوتي در دوازدهمين جشنواره تئاتر دانشجويي، "آپارتمان" علي مقدم در ششمين يادواره تئاتر دفاع مقدس و "كشته به درگاه" مرضيه طلايي و مهرالسادات ميرحسيني در هجدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر حضور داشت.

هاشمي سال 79 بازي در نمايش "فانوس خيس" به كارگرداني آناهيتا اقبال‌نژاد، بازي در نمايش "درستكارترين قاتل دنيا" وحدت يگانه، بازنويسي و بازي در نمايش "كشته به درگاه" مرضيه طلايي و مهرالسادات ميرحسيني و بازي در نمايش "رويا" مرجان اميرارجمند و "چنانت دوست مي‌دارم" به كارگرداني حسن تسعيري تجربه كرد.

سال 80 براي هاشمي سالي پركارتر از قبل بوده است. وي در اين سال تجربه حضور در نمايش "دير راهبان" به كارگرداني فرهاد مهندس پور را پشت سر گذاشت و براي بازي در نمايش "با مسيح به صليب مي كشند، با ما چه مي كنند" روزبه حسيني در بخش دانشجويي بيستمين جشنواره تئاتر فجر بازيگري اول مرد اين بخش را از آن خود كرد.

وي در نمايش‌هاي "هوسنامه مرد پرهيزكار" و "هيس" عبدالحسن مرتضوي، "كاتاليزور" حسن تسعيري و "حسن سنتوري" معصومه تقي‌پور نيز بازي كرد. نگارش و كارگرداني "هتل كاليفرنيا" و اجراي آن در نوروز با بازي فرهنگ ملك، نسيم ادبي، اصغر شريعتي، عسل امامي، هنگامه خوش‌انديش و ساسان پيروز در تماشاخانه كيش از ديگر فعاليت‌هاي وي در سال 80 بود.

هاشمي سال 81 را با بازي در "حسن سنتوري" آغاز كرد و پس از آن به عنوان عروسك‌گردان در "روياي بي‌كفن" روشنك روشن حضور داشت. سپس در "مده‌آ" سهراب سليمي بازي كرد و در روخواني "ركوييم براي يك راهبه" شركت كرد. او همين ايام نمايشنامه "حسن و ديو راه باريك پشت كوه" را نوشت و در اجراي "روز رستاخيز" فرهاد مهندسپور همكاري كرد.

بازي در "زائر" حميد امجد و دريافت جايزه سوم بازيگري دوازدهمين جشنواره آئيني سنتي، اجراي نمايشنامه‌خواني "تنگنا" در جشنواره فجر، بازي در "تكسلولي‌ها" جلال تهراني، حضور در نمايشنامه‌خواني "جان‌نثار"، كارگرداني و بازي در "هتل ايران" در دوازدهمين جشنواره آئيني سنتي و دريافت جايزه سوم بازيگري مرد و جايزه دوم متن فعاليت‌هاي هاشمي در سال 82 بود.

بازي در "حكايت الكتريك عاشق"، حضور در نمايشنامه‌خواني "هي مرد گنده، گريه نكن"، اجراي نمايش "درستكارترين قاتل دنيا" در شيكاگو، كارگرداني نمايشنامه‌خواني "تنگنا" و حضور در نمايشنامه‌خواني "پاتوق" و "ماه و پلنگ" و بازي در "هشت دقيقه تو كت من نمي‌ره" از فعاليت‌هاي هاشمي در سال 82 بود كه بهترين بازيگر مرد نخستين جشن بازيگر خانه تئاتر هم شد.

سال 83 هاشمي بازي در نمايش‌هاي "بي شير و شكر" حميد امجد، "رقصي چنين..." محمد رضايي راد، "هفت‌پرده از قصه‌هاي پشت پرده" سيدمحمدرضا عطايي‌فر و "خوابگردها" محمد حاتمي را پشت سر گذاشت. او در اين سال "هتل ايران" را در تالار نو مجموعه تئاتر شهر در قالب اجراي عمومي به صحنه برد.

با مرضيه برومند در "افرا" بهرام بيضايي

سال 84 هاشمي براي بازي در "هديه جشن سالگرد" روشنك روشن جايزه بهترين بازيگر مرد جشنواره پراگ را برد و پس از آن به عنوان دستيار كارگردان نمايش "مجلس شبيه در ذكر مصائب استاد نويد ماكان و همسرش مهندس رخشيد فرزين" در كنار بهرام بيضايي حضور پيدا كرد و اين آغازي براي حضور وي در كنار يكي از اساتيد و بزرگان تئاتر كشور بود.

وي همچنين در "پنجره‌ها" فرهاد آئيش بازي كرد و "قضيه تراخيس" را در تالار مولوي به صحنه برد. اجراي "درستكارترين قاتل دنيا" در جشنواره تئاتر فنلاند، نمايشنامه‌خواني "چنانت دوست دارم" و "هفت پرده"، بازي در "خدا را هجي كن" و كارگرداني نمايشنامه‌خواني "ديوار" عليرضا نادري و بازي در "مسافران" محمد رحمانيان از جلمه فعاليت‌هاي هاشمي در سال 85 بود.

اما سال 86 هاشمي توانست نمايش "حسن و ديو راه باريك پشت كوه" را در سيزدهمين جشنواره نمايش‌هاي آئيني سنتي به صحنه ببرد و در همين سال در نمايش "افرا" به كارگرداني بهرام بيضايي كه در تالار وحدت به صحنه رفت به ايفاي نقش بپردازد.

نگاهي به كارنامه كاري هاشمي از سال 72 تا امروز نشان از فعاليت و حضور مداوم وي در عرصه تئاتر در مقام كارگردان و بازيگر دارد. وي همچنين در اين سال‌ها به فعاليت در عرصه موسيقي و بازي در فيلم‌هاي سينمايي پرداخت و براي بازي در "خيلي دور، خيلي نزديك" و "پابرهنه در بهشت" تحسين شد.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن