تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816888782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به شيطان در لباس آبي /قهرمان ناگزير


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نگاهي به "شيطان در لباس آبي"/قهرمان ناگزير
فيلم خارجي "شيطان در لباس آبي" ساخته كارل فرانكلين موقعيت يك قهرمان ناگزير را پيگيري مي‌كند كه ناخواسته وارد روابطي تو در تو شده و دوگانگي اتفاقات پيرامون او را به سطحي جديد مي‌رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، كارگردان "شيطان در لباس آبي" تلاش مي‌كند با توجه به مولفه‌هاي آشنا فيلم‌هاي نوآر خالق فيلمي شود كه فراز و نشيب‌هاي زندگي يك سياهپوست را محور اصلي خود قرار مي‌دهد و از دل اين پيگيري از واقعيتي تلخ پرده بردارد كه در بطن روابط و مناسبات و ماهيت جامعه حاضر موج مي‌زند.

فيلم با تأسي به آثار نمونه‌وار اين سبك و بخصوص آثار موسوم به فيلم‌هاي كارآگاهي با معرفي كوتاه قهرمان آغاز مي‌شود. ايزي رالينز (دنزل واشينگتن) كه سابقه حضور در جنگ جهاني دوم را دارد از معدود سياهپوستان شهر لس آنجلس است كه خانه‌اي از خود دارد، ولي پرداخت اقساط خانه او را در تنگنا قرار داده و به شدت دنبال كاري است تا از مخمصه نجات پيدا كند.

اين پيشزمينه كمك مي‌كند تا ناگزيري شخصيت برجسته شده و او را در موقعيت تضعيف شده انتخاب شدن قرار دهد. موقعيتي كه حتي اصول اخلاقي خاص او را در نزديك نشدن به كارهايي كه بوي خلاف مي‌دهند، تحت تأثير قرار داده و در واقع او را از امكان انتخاب كه ويژگي قهرمان قدرتمند نه ناگزير است، دور مي‌كند.

اين تعريف و موقعيت آغازين يادآور موقعيت اوليه فيلم تحسين شده "محله چيني‌ها" رومن پولانسكي با بازي جك نيكلسن است. زني كه با پيشنهاد زير نظر گرفتن شوهرش سراغ يك كارآگاه خصوصي مي‌رود و اين آغاز ماجرايي است كه در انتها پيشنهاد اوليه را به طور كلي زير سئوال برده و همه جنبه‌هاي آن را دروغين معرفي مي‌كند.

هر چند كارآگاه "محله چيني‌ها"‌ با وجود داشتن قدرت انتخاب به جهت كنجكاوي تحريك شده نمي‌تواند از پيگيري ماجرا خودداري كند و خود را درگير بازي خطرناك مي‌كند، اما ايزي به جهت موقعيت ناگزير ترسيم شده تنها با تكيه بر شرايط خود وارد اين بازي خطرناك مي‌شود كه در ادامه همه وجوه زندگي و روابط افراد بلندپايه شهر را زير سئوال مي‌برد.

پيشنهاد كاري اوليه جستجو براي پيدا كردن نامزد جوان يكي از مقام‌هاي شهر كه به معاشرت با سياهپوستان علاقه دارد، از وجه سياهپوست بودن ايزي هم كاربرد پيدا مي‌كند و به نوعي مكمل ناگزيري اين شخصيت در قبول پيشنهاد مي‌شود. از اين پس است كه ايزي براي انجام مأموريت وارد روابطي تو در تو مي‌شود كه در انتها مجموعه‌اي تمام و كمال از فساد را در پي دارد.

به گفته ديگر ايزي با هر گام در حال فاصله گرفتن از تعريف اوليه مأموريت خود و رسيدن به اطلاعاتي متفاوت با بازتاب بيروني آنهاست. عرض مسير اين جستجو به گونه‌اي تشكيل شده از مجموعه‌اي از خطوط داستاني و شخصيت‌هاي فرعي كه هر كدام مقطعي را پيش برده و كاركردهاي كليدي خود را بروز مي‌دهند.

سكانسي كه ايزي در حال رسيدگي به باغچه كوچك خانه‌اش است، رفيقش تيتر روزنامه را مي‌خواند كه به نوعي در تضاد با واقعيت موجود است كه ايزي به عمق آن نفوذ كرده و قلابي بودنش را فهميده است. ماشين شهردار جديد از مقابلش مي‌گذرد و ايزي به دوستش مي‌گويد بايد دنبال كاري جديد باشد، شايد خودش يك كارآگاه خصوصي مستقل شود و ...

در واقع ايزي با اين انتخاب نهايي كه در پي پشت سر گذاشتن تجربه‌هاي انتحاري مياني نصيبش شده، صحه مي‌گذارد بر وجه انتخابگري كه مي‌تواند به عنوان امتياز كار جديدش تلقي شود و يك كد كاركردي مي‌دهد بر بيدار شدن روح جستجوگري كه به نظر مي‌آيد انگيزه و عامل پيشبرنده جذابتر براي رفتن به دل ماجراهاي اينچنيني است.

"شيطان در لباس آبي" محصول 1995 آمريكا ساعت 22 روز پنجشنبه 26 ارديبهشت از سينما يك پخش شد. دنزل واشينگتن، تام سايزمور، جنيفر بيلز و دن چيدل بازيگران فيلم هستند و داستان درباره سرباز سابق جنگ جهاني دوم است كه پيشنهاد يافتن زني را قبول مي‌كند، بي‌آنكه بداند به شبكه‌اي از جنايت، حق‌السكوت، فساد پليس و زندگي خصوصي سياستمداران وارد مي‌شود.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن