تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815425289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادعای رسانه های کویتی و غربی:ایران دیپلمات خود را با سخنگوی بن لادن معاوضه کرد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: ادعای رسانه های کویتی و غربی:ایران دیپلمات خود را با سخنگوی بن لادن معاوضه کرد عطارزاده دیپلمات ایرانی در پاکستان در آبان ماه سال 1387 توسط گروه های تروریستی در شمال پاکستان ربوده شد و در فروردین ماه سال 1389 آزاد شد.

یک وب سایت آمریکایی طی گزارشی ادعا کرد که ایران سلیمان ابوغیث یک عضو ارشد القاعده و سخنگوی سابق اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده را به همراه دو عضو دیگرطالبان که در ایران در حصر خانگی قرار داشته اند ، به افغانستان بازگردانده است .به گزارش عصر ایران وب سایت " لانگ ور جورنال  به نقل از گزارش برخی رسانه های کویتی از جمله روزنامه الوطن نوشت که ایران این سه زندانی در برای معاوضه با حشمت الله عطار زاده دیپلمات ایرانی اسیر طالبان آزاد کرده است .طی این گزارش ادعا شده که ابوغیث 39 ساله واعظ کویتی و سخنگوی اسامه بن لادن از سال 2002 و پس از اشغال افغانستان از سوی آمریکا وارد ایران شده و از سال 2003 به همراه جمع دیگری از اعضای القاعده و طالبان  در حصر خانگی بوده است و ایران برای آزادی عطارزاده دیپلمات خود طی مذاکره ای با طالبان دو عضو شبه نظامیان طالباتن و ابوغیث را به افغانستان بازگردانده است .گفتنی است عطارزاده  دیپلمات ایرانی در پاکستان در آبان ماه سال 1387  توسط گروه های تروریستی در شمال پاکستان  ربوده شد و در فروردین ماه سال 1389 آزاد شد  . گزارش های تایید نشده حاکی است که ربایندگان وی از شبه نظامیان طالبان بوده اند . هنوز این ادعا از سوی هیچ مقام رسمی  تایید نشده اما یک مقام آگاه اطلاعاتی آمریکا در گفتگو با وب سایت " لانگ ور جورنال " با تایید این خبر گفت که ابوغیث به طور قطع از سال 2002 به ایران گریخته بود . بر اساس این ادعا آزادی ابوغیث آخرین مرحله از آزادی سه عضو القاعده و طالبان از سوی ایران بوده است . ابوغیث پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر به آمریکا در لیست افراد تحت تعقیب  قرار گرفته است . وی جزء معدود اعضای ارشد القاعده بود که پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر با انتشار یک نوار ویدئویی در شبکه الجزیره از 19 عضو القاعده که حملات را مرتکب شده بودند تمجید کرد و آمریکا را تهدید به ادامه حملات تروریستی کرد . دولت کویت پس از انتشار این نوار ویدئویی  و در اثر فشارهای ایالات متحده تابعیت کویتی این شهروند خود را لغو کرد  .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن