تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 27 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کلینیک زخم تهران

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

خرید یوسی

ساندویچ پانل

ویزای ایتالیا

مهاجرت به استرالیا

میز کنفرانس

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1853990897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کمک خیلی فوری در متریال دادن به منحنی -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: کمک خیلی فوری در متریال دادن به منحنی nightlord 19 بهمن 1389, 14:49سلام . من دارم یه طرحی رو میزنم که زیاد هم زمان ندارم برای تحویل . تو تصویر زیر یه سطح منحنی داریم که تو نما قرار داره و من میخوام این متریال رو که روش هست رو به صورتی بهش بدم که خطوط متریال که tile هست تو هم نره ، و به صورت موازی با هم بره بالا. من با uvw map همیشه کار میکنم ولی تو سطوح منحنی همیشه این مشکل رو داشتم اصلا چجوری میشه به منحنی یه جوری متریال داد که متریال به صورت یکنواخت رو سطحش بدون شکستگی یا مشکل دیگه ای بشینه دقیقا مثل اینکه به یه سطح ساف داری متریال میدی .:shock: مشکل کلی من : تو تصویر زیر که از بالا است(پلان) یه سطح منحنی داریم . میخوام یه متریال رو بهش بدم که تو تماس سطح به صورت یکسان و یکنواخت باشه. در حالت عادی اگه متریال بدم قسمتی که در راستای جهت فلش ها هست متریال رو درست میگیره ولی قسمتایی که جهتشون فرق میکنه متریال رو خوب نمیگیرن . نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه . ولی اگه کسی بلده کمک کنه که خیلی خیلی فوریه و کارم گیره این قضیه هستش . پیش پیش ممنون *farshid* 19 بهمن 1389, 15:14مدلتو ایمپرت کردی با تو مکس ساختی؟ ali_118 19 بهمن 1389, 15:17اون قسمت باید UnWrap بشه، نمیدونم راه دیگه ای هم براش هست یا خیر nightlord 19 بهمن 1389, 15:43مدلتو ایمپرت کردی با تو مکس ساختی؟ مدلو تو مکس ساختم ، یه ساختمون به سبک hi-tech هستش . اون قسمت باید UnWrap بشه، نمیدونم راه دیگه ای هم براش هست یا خیر یکی از دوستام گفت باید با unwrap uvw کار کنم . میشه یکی توضیح بده اینو ؟ چجوری یه منحنی پیچیده رو باهاش متریال میدن . والا تا الان من فقط از uvwmap کار میکرم اون اولا یکم با این unwrap uvw کار کرده بودم ولی فقط یه سطح سادرو باهاش درست کرده بودم (مکعب) ، بیشترم بلد نیستم . CG_Master 19 بهمن 1389, 16:32با مادیفایر map scaler تست کن ببین چطور میشه *farshid* 19 بهمن 1389, 17:30دقیق توضیخ بده مدلشو با چه روندی ساختی به نظر من مشکل از مدلینگته اگه با دست کاری کردن uvw به نتیجه نرسیدی مدلتو با یه روش دیگه بساز با unwrap uvw به نتیجه ی خاصی نمیرسی sharin 19 بهمن 1389, 18:18سلام. چون وقتت كم هست ... اين بار و مي شه استثنا قائل شد ...:wink: مدل ات رو بده بياد ... فقط همون سطحي رو كه مي خواي UV بگيري .OBJ از مكس export كن و تو پست بعديت آپلود كن. ازUvlayout يا MAYA براي اينكار استفاده مي كنم ... ( فقط اميدوارم مدلينگ كارت خوب باشه ...:green: ) يعني بعدش UV ات رو بايد ببري تو PS و اونجا تكسچر رو متناسب با UV بسازي ... اگه تو ساخت تكسچر مشكل نداري ... كه ديگه حله ... اگر هم مي خواي يادش بگيري يه ديد به امضا م بنداز. آموزش و گذاشتم ... موفق باشي. يا علي. nightlord 19 بهمن 1389, 19:30دقیق توضیخ بده مدلشو با چه روندی ساختی به نظر من مشکل از مدلینگته اگه با دست کاری کردن uvw به نتیجه نرسیدی مدلتو با یه روش دیگه بساز با unwrap uvw به نتیجه ی خاصی نمیرسی فکر نکنم به روش مدلینگ مربوط باشه . ولی من اینو تقریبا 6 ماه پیش مدل کردم خیلی پیچیده است از چند روش استفاده کردم دیگه وقت ندارم تا دوباره مدلش کنم . ولی با دستکاری با unwrap uvw به جایی نرسیدم ، شاید چون بلد نیستم باهاش کار کنم . دارم یه آموزش unwrap دانلود میکنم تا ببینم چجوریه شاید شد . ali_118 19 بهمن 1389, 20:58یه عکس از مدل توی مکس بزارین. nightlord 19 بهمن 1389, 23:50سلام. چون وقتت كم هست ... اين بار و مي شه استثنا قائل شد ...:wink: مدل ات رو بده بياد ... فقط همون سطحي رو كه مي خواي UV بگيري .OBJ از مكس export كن و تو پست بعديت آپلود كن. ازUvlayout يا MAYA براي اينكار استفاده مي كنم ... ( فقط اميدوارم مدلينگ كارت خوب باشه ...:green: ) يعني بعدش UV ات رو بايد ببري تو PS و اونجا تكسچر رو متناسب با UV بسازي ... اگه تو ساخت تكسچر مشكل نداري ... كه ديگه حله ... اگر هم مي خواي يادش بگيري يه ديد به امضا م بنداز. آموزش و گذاشتم ... موفق باشي. يا علي. مرسی دوست من ، والا تا حالا پروژه به این سنگینی نداشتم . دیگه خودتون میدونید 3d معماری خیلی سادست و بیشتر کار آدم با سطوح ساف هستش . اما تو این یکی که به پست ما خورده همش منحنیه:shock: منم تا حالا با منحنی در این حد اصلا کار نکردم ، کارو گرفتم حالا که رسیدم به اینجاش گیر کردم والا من تا این حد که شما میگید بلد نیستم . فقط تکسچر دادن تو مکس و vray رو بلدم اونم تا اندازه ای که کارمو راه بندازه . خیلی دوست دارم یاد بگیرم و اگه دوباره با این جور چیزا برخوردم اینجوری گیر نکنم میشه یه توضیح راجع به روش تکسچر کردن این جور کار ها بدید؟ راستی من دارم یه آموزش unwarp uvw از cgacademy دانلود میکنم . با این آموزش میتونم به نتیجه برسم؟ این یه تصویر از کل ساختمون هستش . کار نهایی یه آمفی تئاتر با دکوراسیون داخلی و سازه و لند اسکیپ هستش :paint: یه عکس از مدل توی مکس بزارین. borhani59 20 بهمن 1389, 09:30سلام راهش اینه که اون قسمت های یک تکسچره ( اون جاهایی که یکپارچه هست و یک تکسچر روش میشینه رو جدا کنی و به شکل مستطیلی پرسش کنی: مدل رو بدی آقا مرتضی یا من برات آنرپ میکنیم. اگه خواستی راهش توی uvlayout اینه که از زدن R در حالتی که rectangle روشنه استفاده کنی تا اون قسمت به یه مستطیل منتظم تبدیل بشه. توی مکس با اسکریپت textools هم میشه. ولی نکته اینه که uvw جواب نمیده. باید آنرپ کنی یا با مادیفایر unwrap یا با یه برنامه دیگه... این uvw هم حالت ساده و ناقص اون حالته که برای احجام مکعبی و کروی و ترکیب این دو جواب مشابه میده ولی برای احجام ترکیبی اگه بخواد جواب بده هم باید کار چند برابر انجام بدی. با این روش شما با یه فایل میتونی کل ساختمونت رو تکسچر کنی بدون اینکه سوتی داشته باشه... اگه طاووس میخواهی راهش هندوستانه! اگه عجله داری و اگه خواستی مدل رو بفرستی اسموت ها رو خاموش کن بعد wavefront object )obj) اکسپورت بگیر و حالت صفحات رو quad بگذار. مدل شما ترکیبی از شیشه و غیر شیشه هست و اون هم مجزا از هم . پس با دو تا تکسچر و این روش به سادگی میشه کل کار رو پوشوند. یا علی nightlord 20 بهمن 1389, 10:23آقا دست گلتون درد نکنه انگار این نرمافزار uvlayout رو باید حتما سر فرصت یه نگاهی بهش بندازم خیلی کار راه اندازه . اول از شما و آقا مرتضی خیلی خیلی ممنونم که میخواید قبول زحمت کنید و کار رو برام درست کنید . .:oops: باید دنیا رو قاچ قاچ:green: کنیم تا از این جور آدما پیدا کنیم که به فکر دیگران باشن . ولی چون کار من اینه بهتره یاد بگیرم . اگه نتونستم زحمتشو میدم به شما دوستای خوبم. فقط یه راهنمایی کنید ، من الان میخوام یکی از این راه ها رو یاد بگیرم یا uvlayout یا unwrap ، که آموزش unwrap رو دارم ولی uvlayout رو نه نرمافزارش رو دارم نه آموزشش باید دانلود کنم، به نظر شما با کدوم یکی سریع تر به نتیجه میرسم؟ و برای من مناسب تره? متریال دادن تو uvlayout چجوریه؟ اگه میشه روندش رو یه توضیح بدید . منظور اینکه بعد از کار با uvlayout متریال رو باید دوباره براش تنظیم کنم با یه نرمافزار دیگه یا اینکه همینجوری متریال رو بهش نسبت بدم حله؟ borhani59 20 بهمن 1389, 13:11سلام حرفه ای ها با هر نرم افزاری بهترین نتیجه رو میگیرند. اگه شما به یه نرم افزار قوی اعتماد کنی و روش وقت بگذاری اکثر نیازهات رو حتما جواب میده. آنرپ کردن یه کار هست که توی مکس با مادیفایر unwrap انجام میشه ولی نرم افزارهای دیگه ای هستند که همین کار رو فقط انجام میدهند که اسمشون تو مایه های unwrap یا unfold هست. یعنی شما مدل رو که ساختی یا با خود مکس این کار رو میکنی یا با برنامه دیگری مدل رو با پسوند obj میگیری و آنرپ میکنی و دوباری میاری داخل مکس. درباره اینکه شما کدوم رو یاد بگیری باید بگم که آنرپ مکس امکانات متعددی داره و چون داخل مکس هست با همه قسمتهاش مچ هست. یادگیری راحت تر و امکانات خوبی هم داره. اگه فرصت کردی میتونی یه سرمایه گذاری بلند مدت هم بکنی و بعدش یووی لی اوت رو یادبگیری. این برنامه هم پیشنهاد شرکت های برتر آموزش هست و خیلی از سه بعدی کارها با این برنامه کار میکنند. در مقام مثال شبیه زیبراش هست: در ابتدا بدقلق و نا معمول به نظر میاد ولی از هر جهت مزایا و نکات حرفه ای درش نهفته. این برنامه بهت کمک میکنه از مدل های پیچیده تر رو با کیفیت بیشتر و زمان کمتر آنرپ کنی. درباره روند کار هم اینه که مدل که نهایی شد (اگه بعد از آنرپ بخواهی عوضش کنی آنرپ به هم میریزه) اونقت آنرپ میکنی. در ظاهر هیچ اتفاقی نمیفته ولی در واقع همه سطوح حجم به صورت قطعاتی درمیاد که مثل کاردستی مقوایی قبل از سر هم شدن جدا از هم هستند و تکسچر جدا میخورند. در این مرحله باید توی فتوشاپ تکسچر هر قسمت رو بندازی رو خودش بعد یه مپ تصویری بهت میده که کافیه روی مدل آنرپ شده بندازی و هر تکسچر جای خودش بشینه. آخرین قسمتش خیلی هیجان انگیز و جادویی به نظر میرسه... همون آموزش که داری میگیری خوبه. اگه بیشتر خواستی برای برنامه یووی لی اوت هم 2.06 اخرین ورژن کرک شده اش هست و حدود ده مگ هست. توصیه من اینه که بعد از آنرپ مکس یادش بگیری تا قدرت اون و سرعت و مکس رو برای کارت تلفیق کنی. آقا مرتضی دو تا پست داره آموزش ابتدایی هم داده و لینک هم گذاشتن. بیشترش رو هم از سایتش ویدیویی میتونی دانلود کنی... من هم پیشنهادم اینه که خودت سعی کنی و یاد بگیری... من به نظرم قبل از یادگیری ، آنرپ از سخت ترین بخش های کار سه بعدی بود ولی بعد از مدتی اینقدر ازش خوشم اومد که باهاش پول در آوردم... موفق باشی یا علی سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3493]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن