واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: کمک کنید اساتید Pars 3d 14 بهمن 1389, 19:54با درود فراوان میخواستم بدونم تکسچرهایی که در یک پروژه انیمیشن تقریبا پر جزییات استفاده میشن ، باید با چه رزولیشنی باشه ، و اندازه اونها چقدر باید باشه (اندازه نرمال). ممنون از راهنماییهاتون . سپاسگذارم. borhani59 17 بهمن 1389, 19:02سلام برای مپ های آنرپ شده کاراکتر یه پروژه سینمایی ایرانی یکی از دوستان، که قرار بود یه کار فانتزی نسبتا با کیفیت باشه، من دیدم که از سایز 2048*2048 پیکسل استفاده میکردند. نوع تکسچرها هم شارپ و گرافیکی بود. برای ساختمون و در ودیوار که بزرگتره باید سایز رو بالاتر گرفت.. غلط مصطلح: resolution در فارسی میشه رزولوشن نه رزولیشن. نکته دوم: اندازه های مستقل از رزولوشن رو (مثل سایز فیلم) فقط با پیکسل در نظر میگیرند. برای فیلم همون پیکسل و برای فریم دیجیتالی هم مگا پیکسل که حاصلضرب اندازه طول و عرض هست. اما یه راه خوب برای دونستن سایز مورد نیاز در حالت کلی : نکته اصلی اینه که شما سایز متعادلی استفاده کنی که نه زیاد سنگین بشه که ساخت و رندر و آرشیو الکی سنگین نشه و برنامه سبک باشه و تست های رندر اذیت نکنه.... و از یه طرف کم نگذاری که در بعضی نماها پیکسل ها خودنمایی کنند و تمام زحمت های دیگه زیر سوال بره... نکته دیگه اینه که از تایل کردن تکسچر استفاده میکنی یا نه؟(تایل رو میشه بزرگتر گرفت) از بافت استفاده میکنی یا فقط هاله های رنگی و ایربراشی داری؟ (هاله ها همیشه درستند اما تکسچر یه مرز سایز و فاصله داره که بعد از اون خراب میشه) بافت هایی که استفاده کردی نویز ساز هستند یا در فواصل مختلف (سایز مختلف) بدون مشکل هستند؟ (بافت های خیلی منظم راه راه ریز یا امثال اون رو باید با احتیاط استفاده کرد) میخوای پست پروداکت انجام بدی یا نه ... یا حتی میخوای سوتی های تکسچرها رو آخر سر با فیلتر روتوش کنی یانه؟(نویز مکمل یا blur کردن)(پست پروداکت ممکنه ضعف رو بیشتر نشون بده) میخوای رنگی باشه یا سیاه سفید. (نویز سیاه و سفید کمتره) ..... به نظر من شما برای پروژه های مختلف باید متفاوت از هم تصمیم بگیر و اون هم بر اساس تست های عملی: روش خودم اینه: از ساختمان و کاراکتر و آبجکت که سه مورد اصلی تکسچر پذیر هستند نومنه انتخاب میکنم بعد اونها رو با کیفیت بالا تکسچر میکنم بعد با تست کاهشی سایز رو عوض میکنم ببینم آیا با پایین ترش کار عوض میشه یا نه.... این کار مرز تکسچر رو به ما نشون میده: همون مرز تعادل: خوبی این روش اینه که در اول کار میشه دو تا تست سنگین زد برای اینکه تا آخر پروژه با خیل راحت کار کنی یه نکته رو هم باید لحاظ کنی که تست رندر فریم و فیلم بگیری اون هم با همون وضع فاصله و نور وسایه که تست شما واقعی باشه... یا علی سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]