واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مشکل انیمیشنی tarkan_tan 01 بهمن 1389, 13:20سلام به همه اساتید و دوستان محترم.:rose: یه آبجکتو تو انیمیشن چیجوری میشه دیتچ کرد!!! مثلاً من یه آبجکت کره دارم میخوام نصفش رو در فرم 50 دیتچ کنم که بتونم باهاش کار کنم.وقتی در فرم 50 دیتچش میکنم از اول دیتچ شده نشون میده اون موقع هم کره معلومه که از اول نصف بوده میخوام معلوم نشه که از اول نصفه بوده میخوام در فرم 50 نصف شه!!!! در فرم 1 توپ در ارتفاع قرار داره ودر فرم 50 میخوام توپ بخره زمین نصف شه! چه طوری میتونم این کار رو بکنم!ابزاره دیگه ای واسه این کار هست!!! ashkan_mmb 01 بهمن 1389, 14:22نباید وقت دی اتچ یک آبجکت جدید تعریف کنی . باید به عنوان یک Element درون همون آبجکت قبلی دی اتچ کنی m3d 01 بهمن 1389, 16:06شما اول باید آبجکت رو دیتچ کنی تا به دو نیمکره تقسیم شه بعد بدون جابجایی نیمه ی ایجاد شده هر دو رو گروپ کنی. حالا گروپ رو از ارتفاع با متحرکسازی پایین بیانداز بعد در فریم مربوطه گروپ رو open کن و نیمه ی کره رو جابجا کن تا حالت نصف شدن ایجاد شه. اگر بخوای حالت شکستن رو خیلی طبیعی در بیاری میتونی از رآکتور Fracture استفاده کنی. tarkan_tan 01 بهمن 1389, 17:50نباید وقت دی اتچ یک آبجکت جدید تعریف کنی . باید به عنوان یک element درون همون آبجکت قبلی دی اتچ کنی مرسی امتحان میکنم جواب میدم. tarkan_tan 01 بهمن 1389, 17:55شما اول باید آبجکت رو دیتچ کنی تا به دو نیمکره تقسیم شه بعد بدون جابجایی نیمه ی ایجاد شده هر دو رو گروپ کنی. حالا گروپ رو از ارتفاع با متحرکسازی پایین بیانداز بعد در فریم مربوطه گروپ رو open کن و نیمه ی کره رو جابجا کن تا حالت نصف شدن ایجاد شه. اگر بخوای حالت شکستن رو خیلی طبیعی در بیاری میتونی از رآکتور fracture استفاده کنی. مرسی ممنونم.مشکل من این بود که وقتی کره رو از وسط دیتچ میکنم معلوم نشه که از وسط نصف شده.یهنی کره رو یه جور دیتچ کنم که بین دو کره خط نیوفته اونموقع معلوم میشه که کره از وسط نصفه!! ممنونم. tarkan_tan 02 بهمن 1389, 00:01مشکل من حل نشد. من میخوام این کره طوری دیتچ شه که وسطش خط نیوفته.یا هم اگه افتاد تو فرم 50 بیوفته نه از همون اول مشخص بشه که نصف شده. من این کره رو چه طوری نصف کنم!! cgmeysam 02 بهمن 1389, 08:26آقا من یکی واست ساختم ببین خودشه. فایلش مال مکس 2011. tarkan_tan 02 بهمن 1389, 11:00آقا من یکی واست ساختم ببین خودشه. فایلش مال مکس 2011. داداش دستت درد نکنه این همونی بود که من میخواستم ولی مکس من 2010 هست اینو با چی نصف کردی!!دیتچ کردی ؟؟؟اگه دیتچ کردی بعد از دیتچ وسط کره خط افتاده؟میشه edged faces رو غیر فعال کنی بعد عکس بگیری؟؟ خیلی ممنونم لطف کردی. cgmeysam 02 بهمن 1389, 11:10خوب من از یک نیم کره استفاده کردم و بعدش اصلاح کننده Symmetry بهش اضافه کردم. تو فریم پنجاه خود نیم کره و هم قرینشو چرخوندم و از هم جدا شدن. تا زمانی که فاصلشون نزدیک باشه ورتکس ها بهم متصل هستن و وقتی که از هم فاصله بگیرن ورتکس ها از هم جدا میشن. tarkan_tan 02 بهمن 1389, 12:18خوب من از یک نیم کره استفاده کردم و بعدش اصلاح کننده symmetry بهش اضافه کردم. تو فریم پنجاه خود نیم کره و هم قرینشو چرخوندم و از هم جدا شدن. تا زمانی که فاصلشون نزدیک باشه ورتکس ها بهم متصل هستن و وقتی که از هم فاصله بگیرن ورتکس ها از هم جدا میشن. ممنونم شرمندم کردی.حل شد مرسی. tarkan_tan 02 بهمن 1389, 12:362تا سوال دیگه داشتم. 1-چه طوری میشه تو انیمیشن یه آبجکت رو نا مرئی کنم!!!مثلاً در فرم 50 یه آبجکت نامرئی بشه. 2-من یه آبجکت دست ساختم که توش از گزینه نورم استفاده کردم حالا میخوام یه انیمیشن بسازم که یکی از انگشتا قطع بشه.وقتی که اون قسمت از انگشته رو دیتچ میکنم بازم اون خط بین انگشت و دست میوفته اونموقع هم معلوم میشه که از اول انگشته قطع بوده.اینو چه طوری میتونم بسازم. cgmeysam 02 بهمن 1389, 12:37ساده ترین روشش اینه که مقدار Opacity متریال جسم رو صفر کنی. راه دیگشم اینه اسکریپت بنویسی واسش. cgmeysam 02 بهمن 1389, 13:12تو این روش من از اصلاح کننده Welder استفاده کردم. اول اون تیکه ای رو که میخوای جدا بشه انتخاب و Detach رو انتخاب کن و گزینه Detach to Element رو فعال کن تا بصورت یک المنت در جسم بمونه.بعد ورتکس هایی که موجب متصل شده دو المنت بهم میشن رو انتخاب کن و اصلاه کننده Welder رو بهش اضافه و گزینه Verts را انتخاب و مقدار Threshold را زیاد کن تا بهم متصل شن.درحالت انیمشن قرار بده و در فریم 50-51 مقدار Threshold را صفر کن تا از هم جدا بشن. بعدش به Edit Poly برگرد و در فریم 52-100 المنتی رو که میخوای بیفته رو انتخاب و با جابجایی و چرخش اونو انیمت کن. tarkan_tan 02 بهمن 1389, 17:46تو این روش من از اصلاح کننده Welder استفاده کردم. اول اون تیکه ای رو که میخوای جدا بشه انتخاب و Detach رو انتخاب کن و گزینه Detach to Element رو فعال کن تا بصورت یک المنت در جسم بمونه.بعد ورتکس هایی که موجب متصل شده دو المنت بهم میشن رو انتخاب کن و اصلاه کننده Welder رو بهش اضافه و گزینه Verts را انتخاب و مقدار Threshold را زیاد کن تا بهم متصل شن.درحالت انیمشن قرار بده و در فریم 50-51 مقدار Threshold را صفر کن تا از هم جدا بشن. بعدش به Edit Poly برگرد و در فریم 52-100 المنتی رو که میخوای بیفته رو انتخاب و با جابجایی و چرخش اونو انیمت کن. آقا دمت گرم خیلی حال دادی ممنونم. مشکلم حل شد.:oops::rose: سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 363]