تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816443611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام دبير كل سازمان ملل به مناسبت روز جهاني ارتباطات


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پيام دبير كل سازمان ملل به مناسبت روز جهاني ارتباطات


جامعه‌اطلاعاتي- همشهري آنلاين:
دبير كل سازمان ملل به مناسبت روز جهاني ارتباطات پيامي را با عنوان "فرصت‌هاي ICT براي همه، پيوند با افراد داراي معلوليت" صادر كرد.

از همان دوران ابتدايي تلگراف كه از لحاظ لغوي به معني نوشتن از راه دور است همواره در حال تغيير بود. امكان انتشار سريع اخبار مهم در مسافت‌هاي دور و عبور از مرز زمان و مكان به ما امكان داد فعاليت‌هاي قابل توجهي همچون ارسال پيام‌هاي شخصي تا تكميل تبادلات مالي پيچيده يا پرداختن به مسائلي به مهمي جنگ و صلح را انجام دهيم.

روز جهاني ارتباطات و جامعه‌ اطلاعاتي فرصتي براي يادآوري نقش كاتاليزور و نو‌آوري است؛ ارتباطات و اطلاعات در جوامع و نياز جهاني گسترده به ارتباطات و همكاري‌ بين مرزي است.

اين روز همچنين با روزي مصادف است كه در سال 1865 اتحاديه بين‌‌المللي ارتباطات دوربرد بنيان‌گذاري شد و در آن زمان بود كه ايده انتقال سيگنال‌هاي الكترونيك از طريق سيم‌هاي فلزي به شكل‌گيري فن‌آوري‌هاي رقيب منتهي شد.

اتحاديه بين‌‌المللي ارتباطات دوربرد براي پرداختن به نياز رو به رشد استانداردهاي بين‌المللي تشكيل شد و از همان روزهاي ابتدايي نقش كليدي در متصل كردن جهان ايفا كرده است؛ چالشي كه امروز با تلفن همراه نسل سوم و فن‌آوري‌هاي باند پهن ادامه يافته است. با اين وجود ناچاريم تاييد كنيم هنوز دسترسي به فن‌آوري ارتباطات جهاني نيست و مزايايش به طور برابر تقسيم نشده‌اند.

اجلاس جهاني جامعه‌ اطلاعاتي كه در سال 2003 در ژنو و در سال 2005 در تونس برگزار شد، [ايستگاه‌هاي قطار جامعه اطلاعاتي] فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات را با توسعه بشر مرتبط ساخت و دولت‌هاي عضو را به ساخت يك جامعه اطلاعاتي فراگير، مردم محور و متمايل به توسعه با كمك اشتراك اطلاعات و آگاهي فراخواند.[از ژنو تا تونس و از تونس تا آتن]

اين اجلاس همچنين دولت‌هاي عضو را به پرداختن به الزامات ويژه افراد داراي معلوليت و ساير گروه‌هاي آسيب‌پذير فراخواند.

موضوع مورد نظر امسال «فرصت هاي ICT براي همه، پيوند با افراد داراي معلوليت» اهميت دسترس‌پذير ساختن تجهيزات و خدمات ICT براي برآورد نياز اشخاص آسيب‌پذير را برجسته مي‌سازد.

در حدود 650 ميليون نفر در سراسر جهان با معلوليت زندگي مي‌كنند و با در نظر گرفتن خانواده آن‌ها نزديك به دو ميليارد نفر در سراسر جهان كه تقريبا يك سوم جمعيت جهان محسوب مي‌شوند با معلوليت رو به رو هستند و مهم است به خاطر بسپاريم هر كسي در هر لحظه‌اي ممكن است از كار افتاده شود.

ضروري است كه رفتار و نگرش‌مان نسبت به افراد داراي معلوليت را تغيير دهيم و اطمينان حاصل كنيم تمامي حقوق اساسي و آزادي‌ها از جمله حق سهيم شدن كامل آن‌ها در جامعه‌ اطلاعاتي رعايت شده يعني مشاركت و ايده‌ها ي آن‌ها رعايت شده است.

اين يك چالش كلي است اما بايد راهكارهاي سازنده از جمله توسعه فن‌آوري‌هاي كمكي جديد و تسهيل دسترسي وسيع‌تر به ICT را فراهم سازيم.

تمامي سياست‌گذاران و رهبران صنعتي را به تسريع پژوهش علمي و فني با هدف توسعه فن‌آوري‌هايي كه فراگير و دسترس‌پذير براي همه خواهند بود فرا مي خوانم؛ بياييد در اين روز نسبت به اصول اساسي معاهده مربوط به حقوق افراد داراي معلوليت متعهد شويم و با يكديگر براي اتصال تمامي نوع بشر به طور يكسان و برابر به فرصت‌هاي حاضر و آن دسته از فرصت‌هايي كه در جهان در حال تغيير هستند، تلاش كنيم.

تاريخ درج: 27 ارديبهشت 1387 ساعت 10:41 تاريخ تاييد: 27 ارديبهشت 1387 ساعت 11:04 تاريخ به روز رساني: 27 ارديبهشت 1387 ساعت 13:19
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن